Alla inlägg under oktober 2008

Av Frida - 29 oktober 2008 09:45

I lördags var jag på O´learys och kollade på E.M.D, fan de var grymt asså!! De var en ganska seg väntan innan dom väl dök upp, men de var helt klart väntan :D Dom sjöng låtar som Alone, Tokyo, All for love, I can't say I'm sorry, Summer love och så smög sig I'm yours in också hehe :D


Jag sjöng så jag fick ont i halsen :D Synd att jag inte fick träffa er med de får bli en annan gång.


Tack för hjälpen Örjan!!

Av Frida - 21 oktober 2008 13:45

Ja då har jag äntligen gjort min sändning, de gick jätte bra och jag är grymt nöjd asså.. Synd bara att de inte kunde sändas via webben, hade många som ville lyssna..


Skriver mer sen när jag kommer hem.....


Dags att skriva lite mer.. De var väldigt kul att få sända på riktigt, synd bara att alla som ville lyssna inte kunde. De hade varit kul om grabbarna i The Women hade lyssnat eftersom programmet handlade om dom :D sen hade de även varit kul om Pocke hade lyssnat (han ville :P), då hade han kunnat ge mig råd inför nästa sändning :D Ja ja de får bli nästa gång.

Nått som är lite konstigt är att jag endast var lite nervös innan, men under sändning är jag inte ett dugg nervös då trivs jag som bäst, men efter sändning är jag ännu mer nervös av nån knepig andledning. Jag vet inte varför jag är nervös då, knepigt!! Jaja.

Som Johan sa - Nervositet är bra. Och de håller jag verkligen med om, tror inte att jag skulle göra bra ifrån mig alls om jag inte var nervös.


Jag har med en liten gåva till er pojkar till nästa gång vi ses, förhoppningsvis den 1 november.. Hoppas hoppas!!! Tack för att ni finns :D


Jag avslutar ungefär som jag avslutade mitt program idag..

- Och jag Frida L.... vill tacka för mig, Puss å kram

Av Frida - 17 oktober 2008 15:47

Hehe idag har varit en rolig dag, de har blivit mycket skratt mest från mitt och Marcelas håll.. :D Vi har test sänt idag och de gick jätte bra, måste bara göra några fin justeringar sen är de klart inför tisdagens storsändning.


Jag och Sofia satt även och skojade å skrattade inne i studion, hehe vi hade mickregeln uppe så dom andra som satt i rummet brevid hörde vad vi sa :P

Sen har jag, Marcela och Rickard varit på skolans bibliotek och letat efter en bok till Marcela, de var kul. Sen efter att jag och Marcela fixat lite i Radiovillan efter att vi slutat så stack vi ner på stan. Vi letade efter en färgbutik men de var en bit till dom två som fanns så då gick vi på Åhléns istället och sen köpte vi korv, shit vad flummiga vi var undra vad korvgubben tänkte. Hehe sen hittade vi Marcelas försvunna cykel så vi tog med den och ställde den i en trappuppgång, ska köpa ett lås och kolla till den imorgon. Ja de har vart en väldigt rolig dag..


Idag ringde även Emilia, de var trevligt. De var ju ett tag sen, hehe fattade inte att de ringde och hörde inte att de ringde heller för den delen. Min telefon låg i soffan brevid Marcela och jag var en bit ifrån, hon tog upp den och höll i den och sa en del saker som jag inte uppfattade hehe tillslut så insåg jag nånstans att de ringde i min telefon hehe. Vet inte vilken värld jag befann mig i. Som de kan bli. Jag gick ut för att prata ostört och där på andra sidan dörren stod Fredric, vette fan vad han gjorde där hehe. Knepig dag de här.


Sen måste jag även tacka pappa ännu en gång för att han var så gullig och skickade två skivor till mig med enbart 60-tals musik. Blev otroligt förvånad igår när jag kom hem och jag hade fått post och sen blev jag super glad när jag såg vad de var i. Tack pappsen!!


                           Trevlig helg allesammans!!Ler

Av Frida - 12 oktober 2008 20:36

Åh de var ett tag sen jag skrev men jag har haft fullt upp.. Men nu har jag tid över så jag hinner skriva några rader.


Denna helgen började väldigt bra, i fredags var klassen på studiebesök på SR Gävleborg. De var gymt kul och intressant, vi fick sjunga Bä bä vita lamm i direkt sändning hehe. Är de någon som är intresserad att lyssna så bjussar jag på länken här: http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1393934&BroadcastDate=&IsBlock=0. (är i slutet) Sen efter besöket där så drog vi tillbaka till Bollnäs, hälften av oss i alla fall. Jag och min klasskamrat Stina skulle dra upp till Östersund över helgen :D De var väldigt skönt att få komma hem igen fast de var ett väldigt kallt väder som mötte oss.


Jag anlände till Östersund vid halv sex och dro väldigt snart hem till pojken min, de var helt underbart att få träffa min älskade igen :D Åh vad jag saknar dina underbara kyssar.. Stannade hos pöjken till eftermiddag dagen därpå, då jag drog hem till familjen. :) Fick god mat, kände mig lite bortskämd faktiskt :P Jag och Klara körde lite singstar sen efter middagen och senare på kvällen fick jag även pappa att ställa upp och tävla med mig. jag sjöng så mcyket så jag blev hes och lungorna tömdes på luft, men kul var de i alla fall. Klara är grym! Hold the line var den bästa låten :p Sen satt jag och lyssnade på 60-tals musik. Sen vid halv tolv gick jag och Klara och la oss, hon fick läsa saga för mig. Hon är super duktig på att läsa nu. Förresten hon spelade även fiol för oss efter maten, hon är grym på de. Kommer inte dröja länge innan hon är bättre än Linda Lampenius.


Ja och idag var de dags att dra ner till Bollnäs igen, tillbaka till allt skolarbete som bara ligger och väntar. Så nu blir de hårt jobb i två veckor sen är de dags att dra hem igen. Denna helgen har varit helt fantastisk men nu är den tyvärr slut. Vi drog från stan kl 15 och innan har jag hunnit kolla lite på idol, gå en promenad med pappa till affären och sjungt lite singstar med klara. Sen var de ca 4 timmars resa, så nu är jag helt slut så jag ska gå och lägga mig nu och vänta på att Andra Avenyn ska börja.


Puss och godnatt, tack för en trevlig helg!!

Av Frida - 4 oktober 2008 14:01

Regnet de bara fortsätter att vräka ner från den grå himlen. Solen tittade fram i typ 2 sekunder förut, men den försvann tyvärr lika fort som den dök upp. Fick sms av mamma imorse att de snöar hemma i jämtland, usch sägr jag bara de är alldeles för tidigt för snö nu. Jag vill inte ha snö när jag kommer upp på Höstlovet. De är 21 dagar tills jag drar upp, shit vad jag längtar. Ska bli kul att träffa alla igen, jag längtar så efter er!!


Vart tog den vackra hösten vägen nånstans?! Med kalla soliga dagar och vackra träd som lyser med sina vackra färger.. Jag saknar höstarna som dom va förut när man var liten. :(


Sen vill jag bara tacka Tomas och Johan i The Women för att min program får handla om The Women och att jag får spela deras musik i radion. Kul att ni tyckte om min idé =D Hoppas vi ses snart igen. Kram


 Puss å kram allesammans!!

Av Frida - 3 oktober 2008 09:44

Vilket jäkla skit väder!! De har regnat sen igår :( Igår när jag skulle dra till skolan så regnade de pytte lite men sen när jag kom ut från källaren md min cykel så vräckte de ner och då orkade jag inte att vända om igen så jag trampade iväg till skolan i regnet, jag blev väldigt blöt speciellt om byxorna. Jag var på skolan i ca en timme och fixade en skoluppgift och hann torka under den tiden. Men sen när jag skulle dra hem igen så regnade de ännu mer, suck. Men de var barar att trampa hemmåt, jag blev genomblöt. :( Till och med regnjackan var blöt. De var skönt att komma hem.

Senare var jag tvungen att dra till affären, jag skulle göra pyttipanna och då måste man ju ha ägg. De regnade inget när jag bestämde mig för att dra men efter att jag klätt på mig mina regnkläder så öste det ner igen. Men de vara bara att trampa iväg och se glad ut, de regnade inte lika mycket sen när jag cyklade hem i alla fall.. Varför allt detta regn?? Idag regnar de också och är grått ute. Skit väder, jag vill ha sol!!



Snart är de lov, vad skönt de ska bli men först ska vi ha vår storsändning och de ska bli riktigt kul men lite nervöst. Ser framemot båda dessa saker. :D


Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards