Alla inlägg under februari 2012

Av Frida - 28 februari 2012 19:33

Har ju inte koll på vilka dagar de är längre så i söndags var de lördag och igår var de söndag hehe. Inte lätt när man har oregelbundet schema och man kan vara ledig mitt i veckan :P

Söndagen var rätt lugn och även kvällen då jag jobba, mellan passen stack jag hem till min underbara vän Felicia och hon bjöd mig på middag. Spaghetti och köttfärssås, är hon inte helt underbar!? Senare kom hon även och hälsade på mig i liften en sväng :D 

Till min glädje jobbade underbara Ingis på kvällen så hon var förbi mig några gånger för att prata och kramas, hon är helt underbar och man blir så glad i hennes närhet :D Innan kvällspasset hann jag prata lite med Robin, han är rolig. Hehe han försökte få mig att massera hans fötter men han lyckades inte, nu ska han vara ledig en vecka för han ska ut och jaga Lo så när han gick så sa jag -Lycka till på jakten, men de fick jag tydligen inte säga för de skulle tydligen betyda otur :P Hehe så vi fick ta om de och då sa jag istället -Ha de så bra :D hehe

Måndagen började kanon, den började nämligen med en kram från min kramis-kompis Per :D hehe. Sen skulle vi dra och Magnus (en av pistörerna) fråga om vi var redo när vi klivit på skotern och då svara jag -Nej, haha bara för att skoja till de lite. Han satte handen över mina ögon och tyckte väl att jag skulle gå och lägga mig eller något, han är skoj mannen nummer 1 så då får man ju skoja tillbaka. Dagen var rätt lugn och jag ringde efter Bengt (en annan pistör) för att min lift lät lite konstigt, den lät hungrig haha men självklart så sa den inte ett knyst när han kom och var sen tyst resten av dagen :P haha. Sen sluta dagen ganska kaotiskt, en access som var sönder (pistmasiken som hade kört på den), gäster som blev irriterande och sjukt lång kö! Men så dök de upp en rolig person mitt i alltihopa, Alberto någonting ville han bli kallad haha roliga Paolo Roberto. Han är kortare än vad jag trott och sjukt rolig :) De var kul att skoja lite med han. 

Sen efter passet var jag så sjukt trött så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, men efter att Felicia bjudit mig på två korvar (dem bjuder på korv till alla gäster på måndagar) så piggna jag till och sen var de dags för kvällsjobb. Där jag hade sällskap av Peter, min nya lilla kompis från Gotland. Sjukt skön och rolig kille. Han har hängt i Hermelinen några gånger också, men igår kväll var han med mig i stort sett hela kvällen och hjälpte mig hålla koll på klockan :) Sen undrade han också hur många medbringare de var på Nallen och de slutade med att vi fick gå in och fråga Magnus som hade noll koll men Peter hade tydligen räknat och de skulle då vara 30 och de trodde Magnus stämde. Han var en riktig liten buse också, han stod och busa med mig och Felicia (som hade tråkigt hemma och kom på beslk till min glädje). Tillslut snodde han min mössa också den lilla busen. De ända bra med att jag har långvecka denna vecka är att jag får träffa Peter mycket :D Hehe. 

Idag tog jag sovmorgon och sen har jag sökt jobb och grejat lite hemma, nu ska jag fortsätta kolla på 112 :) 

Av Frida - 25 februari 2012 19:36

I torsdags var jag ledig och gjorde väl inget speciellt på hela dagen förutom på kvällen då de bar av hem till Jossan och vovvarna för lite torsdagsmys :D De var ett jäkla bra avslut på dagen vi hade så himla trevligt och roligt, längtar till nästa gång! :D


Häromdagen på jobbet, kan ha varit igår, så hjälpte jag en mamma och hennes barn med liften jag kommer inte riktigt ihåg senariet men mamman tackade så mycket och jag svarade -De var så lite så varpå mamman svarade -Nej inte i vår värld :) Hon blev verkligen jätteglad över något så litet vilket gjorde mig varm i hjärtat :) 


På tal om saker som gör mig varm i hjärtat, Lilla Frida gör mig varm i hjärtat. Jag har nämligen haft en liten gäst som kommit på eftermiddagarna innan stängning som heter Frida. Hur gullig som helst :) Både igår och idag när hon kom så vinka hon till mig där hon stod i kön en bit ifrån mig. Idag gick jag och väntade på att hon skulle komma och i typ en timme gick jag och kolla efter henne och tillslut ser jag en liten tjej som vinkar till mig så jag vinkar glatt tillbaka. Sen berättar hon att hon inte kommer att komma mer då hon ska åka hem imorgon och då frågar jag hur jag då ska klara mig och då fnissar hon bara. Sen hjälper jag henne på liften och säger hej då och ha de bra. Sa även hej då till henes trevliga föräldrar. Åh gud vad jag kommer sakna den tjejen, tjejen med de fina namnet! Fridorna forever! :D


Efter en mysig kväll framför gladiatorerna med mamma är de nu dags att gå och lägga sig, suck de är ju en dag imorgon med. Inte pepp alls :( 

Av Frida - 21 februari 2012 18:52

Tiden bara går och jag vet knappt vart jag är längre hehe, har börjat sova dåligt på nättena också vilket inte är så kul när man har långa och många jobbdagar :( Hoppas att de går över snart för jag behöver verkligen sömnen nu när de börjar bli så mycket folk, idag har de rått ett mindre kaos i Björnen då väldigt många liftar har varit stängda pga hårdvind och då blir de alltid stort tryck i Björnen. Helt slut är jag idag men som tur är så mår jag bättre än igår då jag kände mig febrig hela dagen, de var segt och sen skulle jag jobba kväll också. De var dock inte så jobbigt för jag hade inte så mycket att göra så jag hann att stå och prata med Felicia, världens bästa Ingis och Maria. De var en riktigt trevlig kväll och dem få gästerna jag hade i Nallen (som jag stod i då) var hur trevliga som helst. Förutom kvällen så var höjdpunkten på dagen när Skistar-Filip kör rätt in i famnen på mig haha och sen säger han -Här står du. -Ja tills du körde över mig svara jag haha. Åh de finns så många underbara människor här, är så glad att jag fick jobbet så man har fått lära känna alla dessa glada själar som förgyller ens dag :)


Mina feberkänslor kom redan på söndags eftermiddagen :( trots de så drog jag iväg på bio tillsammans med underbara Jossan och hennes kille, pappa och hans kvinna, även mamma och Klara hängde med :D Vi såg En gång i Phuket, otroligt bra och rolig film. Så nästa gång Peter Magnusson dyker upp i min lift så ska jag tala om att han gjort en grym film :P På tal om kändisar Mikael Persbrant Alias Gunvald Larsson dök upp i min lift igår, tyvärr satt jag inne just då så jag kunde inte heja på han. Men förhoppningsvis dyker han upp någon annan dag igen :P Tror inte att han dök upp idag men jag kan ju inte säga säkert, när de var som mest folk så var jag helt inne i de jag gjorde så jag hann ju knappt hälsa på folk haha. Så när min kramis-kompis Per kom förbi idag så hann vi aldrig kramas för de var så mycket folk förutom strax innan stängning då de blev trejde gången gillt, då hann vi kramas ordentligt! De var precis vad jag behövde efter en jobbig dag :) Han lova att komma tillbaka imorgon för att kramas :D


Nu ska jag käka lite Semla, de är ju trots allt Fettisdagen. Mamma har köpt semlor från Törners så vi får väl se vad jag tycker om dem, gillar ju inte semlor längre :(  

Av Frida - 19 februari 2012 13:25

Igår hade jag en väldigt trevlig dag i backen tillsammans med yngsta syrran :) Tyvärr hade vi lite otur med vädret, de blåste en del men vi gjorde dagen till en bra dag i alla fall :D Vi fick åka några stolsliftar som Klara hade önskemål om, tyvärr var Hummeln stängd pga hårdvind (den öppnade senare när vi hade slutat åka typiskt!) de är nämligen ner från Hummeln som dem bästa offpist backarna enligt min mening finns. Klara var nog lite lack på mig där ett tag när jag skulle stanna och prata med alla kollegor hehe vet precis hur hon känner sig har själv varit med om de tusen gånger när man varit med pappa och han bara ska prata och prata :P 


När vi var nöjda med åkandet för dagen så packa vi ihop våra saker och tog skidbussen till Åre för att kolla in Crashed Ice banan, Klara ville så gärna de. Hon ville så gärna vara kvar och se tävlingarna så pappa fick komma och möta upp oss och jag tror hon var rätt nöjd över de beslutet :) Vi tog i alla fall bussen tillbaka till Björnen för att hämta bilen och sen åka ner till Chokladfabriken, Klara ville så gärna ha Choklad, jag köpte nämligen till mina underbara föräldrar häromdagen och då blev hon så sugen :P Pappa mötte upp oss där. Efter att jag lämnat Klara så drog jag hem för lite tacomys-middag med mamma och sen fixa hon min lugg lite (den växer som ogräs, nu ser jag igen. Tack!) och senare drog jag hem till jossan för lite lördagsmys framför tv tillsammans med henne och David :) Sjukt trevlig dag/natt! :D


Idag roar jag mig med att städa rummet, inget roligt väder att vara ute trots att solen skiner. De är nämligen typ storm och så hade toksnöat, men de gör inget behöver greja i mitt rum :P 


Länk till Crushed Ice klipp : http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1012033242001?bckey=AQ~~,AAAABLsQSaE~,Trx0JsSzm2RciHhOmr6O6r0LXne0o_tr&bctid=1460257936001

Av Frida - 16 februari 2012 19:35

Sedan olyckan som den lille killen råka ut för i söndags så har jag gått och grubblat på hur de gick för han men så igår kom hans pappa och storebror (som inte är så gammal han heller) förbi och frågade efter vantarna som hade blivit kvar, jag som hade tänkt ta med mig dem därifrån kvällen innan men ändrade mig och bestämde att dem kunde ligga kvar tills på torsdag (idag) då jag jobbar sista dagen innan ledighet. Tur att jag lät dem ligga då :D
De var perfekt att dem kom förbi så kunde jag passa på hur de var med lillkillen, han hade tydligen en spricka i knäet eller benet han hade i alla fall gips upp till låret. Kände ett sånt medlidande när pappan berätta de men de gick tydligen ingen nöd på han för han låg hemma och spela på sin ipad :) hehe. Skönt de. Och jag kan nu sluta grubbla över de för nu vet jag att han är okej och hoppas han slipper vara med om något liknande igen, för usch vad ont han hade när han var hos mig :S


Idag var sista dagen innan lite ledighet så himla skönt, ska försöka hinna med och sova nu lite också. Har sovit så otroligt dåligt dem senaste dagarna :( Imorgon har jag lite ärenden att göra och sen i helgen blir de skidåkning med världens bästa Klara :) Skoj skoj och sen blir de förhoppningsvis en sväng till världens bästa Josefin :D


Ikväll blir de filmkväll med I walk the line - en av mina favvofilmer :D 

Av Frida - 15 februari 2012 18:52

Igår toksnöade de precis hela dagen, ca 70cm nysnö kom de. Helt galet asså, så jag fick skotta snö i stort sett hela dagen. Jag och Lisa har länge pratat om att bygga en snösoffa och eftersom de kom så himla mycket snö och jag inte visste vart jag skulle göra av den så byggde jag en stor soffa :) 


   


8.30 Morgonmötet började med en tystminut för vår kollega som dog i en lavin i Härjdalen (tror jag att de var), hemskt. De var ett rutinuppdrag, han och en kollega till skulle reka och så slutar de med döden. Ta med andra ord alltid lavinriskerna på allvar även om de bara är en 2:a!!


Eftersom de var Alla Hjärtans dag så passade jag på att sprida lite kärlek till mina gäster, jag hoppas de uppskattades :)


Idag däremot hade de blåst som in i norden hela dagen, helt hopplöst väder då tyckte jag att de var tusen gånger bättre igår :P Hade ju hoppats kunna njuta av min nya soffa min icke!

Haha lunchavlösaren igår gjorde så liften stanna och sen kom liften igång lagom tills han skulle dra vidare till nästa så jag fick ta hand om alla gäster. Näe men de stannade på berg (antagligen samma fel som i helgen) och sen tog de 20min innan den kom igång igen :P hehe. Jag var helt slut efter att den 100meter (om den inte var längre) långa kön var slut :P

Av Frida - 13 februari 2012 21:39

I torsdag bar de iväg på kryssning tillsammans med dem underbara grabbarna i Rocket Overdrive, kan de blir bättre? Haha nej jag tror faktiskt inte de, inte mycket bättre i alla fall hehe. 


Klockan ringde, jag klev och gjorde mig iordning, käka frukost, packa de sista och sen tog jag min pärla och brumma iväg till flygplatsen för att sen bege mig vidare till Stockholm.


   Vacker utsikt från planet, precis innan vi landar i Stockholm :D


Väl framme vid Cinderlla i Stockholm var de dags att leta reda på mina resekamrater efter att jag hittat dem så ställde sig jag och Sussie i kön för att hämta ut biljetterna. De stod en lapp vid biljettluckorna att de skulle finnas ett filmteam ombord för att föreviga resan, de filmteamet såg inte jag skymten av hehe. När jag fått biljetterna gick jag ensam vidare, först fastna jag i kön till röntgen men de gick ganska fort snacka med en kille där och väl förbi där så fick man stå och vänta igen på att dem skulle släppa på oss. Tillslut släppte dem på oss och passa på att fota oss också, dem bilderna kunde man dagen efter köpa på båten (vilket inte jag gjorde, var inte nöjd med bilden hehe). Jag och Sussie drog genast till hytten för att byta om och fixa oss inför kvällen. Sen var de bara att invänta middagen som blev kortvarig för min del eftersom vi hade mattid en halvtimme innan boysen skulle spela men jag han få i mig lagom mycket mat innan jag rusa genom korridoren och upp en trappa och flög/skutta jag in på dansgolvet i tonerna till Jealous och parkerade längst fram vid scenen :D Jag kände mig så glad och lycklig. 

När killarna spelat klart och klivit av scen så flög jag på dem och fångade dem i min famn :D Underbart! Sen har jag hängt med dem lite här och var på båten, i deras loge bland annat :) Sen var de dags för andra sett och även då hängde jag längst framme vid scen och så fick jag bugga också som jag älskar :) Och ännu roligare är de när man dansar med någon som kan :)
Senare var jag och Adde en sväng nere på bildäck och kolla på bilutställningen som jag blev besviken på, vi var nämligen ute och letade efter Crille som var spårlöst försvunnen. Vi hittade han tillslut hehe.


Vi höll igång länge, tillslut somnade jag på Crilles axel och vid sju (svensk tid) så bestämde vi oss alla för att krypa i säng för att orka med morgondagens (eller ja dagens blev de ju) spelning. Då jag också befann mig längst fram, hehe inte lika pigg som dagen innan men ack lika glad :)
Sen hann jag med att hänga lite till med dem innan de var dags att kramas och säga hej då för denna gång men vi alla vet ju att de inte dröjer innan vi ses igen :) Sen var de bara att hämta väskorna och jackan och sen bege sig vidare mot flygplatsen och sen vidare hem. Vi var dock lite sena från Arlanda pga att första planet var de något tekninskt fel på och sen kom typ fyra pers sent också, trött man blir!


Strax efter att vi lyft och jag fått se hur vackert Stockholm är uppifrån kvällstid när hela staden lyser så somna jag, var sjukt trött. Tror att killen höger om mig också var väldigt trött :P Sen när jag vakna en stund innan landning så kändes de väldigt konstigt i öronen, kändes typ att man hade lock för dem eller något ja väldigt konstigt kändes de hehe. När jag väl klivit av och hämtad väskan var de bara att brumma hemåt. De var väldigt skönt att få komma hem men innan trötta jag kunde krypa i säng var jag tvungen att ringa Crille (hade lovat att jag skulle höra av mig när jag kom hem). Efter att ha pratat lite med han och även Adde så kunde jag med ett leende på läpparna krypa i säng :)

Tack alla inblandade för en fantastiskt kryssning :) Grabbar vi ses snart igen. Massa kärlek till er!! <3


   

Av Frida - 13 februari 2012 15:48

I fredags fyllde världens bästa pappa, GRATTIS! Jag kom inte hem förrän på kvällen den dagen och när jag väl kom hem så var ju pappa ändå inte hemma, han var och jobba :P Så vi fick fira pappas födelsedag på lördag med Africana och sen tårta :D Hur gott som helst. Mamma och Klara hade snickrat ihop en jättefin tårta som smakade smaksen.   Vit marsipan med en rosa kant av marispan längst ner, fina hemmagjorda marsipan rosor och fina chokladlöv m.m Allt hemmagjort. Innehållet var vaniljkräm, blåbär och hallon och självklart grädde. Mums mums!! 


Så mamma jag hoppas du är nöjd med bilden :D <3

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards