Alla inlägg under april 2014

Av Frida - 16 april 2014 20:03

Idag har inte varit en vanlig dag, den har varit helt jäkla galen!! Jag och Gustav har ballat ur totalt idag, vi har skrattat så vi kiknat och fått kippa efter andan :P Det hela började redan när han kom upp till mig på berg och käka sin lunch, efter det blev det bara värre. 1½ timme där uppe tillsammans, då blir det som det blir uppenbarligen. Efter att kastat en snöboll på rutan precis framför han så åkte jag fnittrandes ner på dal och där fortsatte tokerierna. Drog norgehistoria efter norgehistoria, kan säga att jag har träningsvärk i magen :P hahhaha. En av mina påskskämt, "Det var två fåglar, först börja den ena kvittra och sen den andra och då sa den första - Nu är vi kvitt." HAHAHA. Sen fick jag bli nerplockad med skoter, det hade kunnat sluta illa annars. Var ju helt galen! Inför helgen har jag och Gustav massa planer, 4p all the way! Vi ska gå bananas :P Tack för en sjukt grym dag! :D 



Att jobba JOI gick superbra, på fredagen var det rätt dött men träffa lite pistörkollegor och andra kollegor så det var trevligt. På lördagen var det mer ös, även då träffa jag massa pistörkollegor. Jon Olsson, min blivande man :P, kom fram och prata lite med mig och jag var bara tvungen att ta han lite på axeln. Åååååååååååh denna snygga och söta kille, charmig som fan och jävligt cool. Det var det bästa denna kväll, nästa gång ska jag vara på andra sidan scen och jobba. Då för Skistar. 


Jag jobbar på för fullt nu och nästa gång jag är ledig är torsdag v.17 Jag har nu lagt i sista växlen och ska köra rakt in i kaklet, lika bra att satsa allt nu när det bara är 3veckor kvar :D 

Vi hörs, nu ska jag dansa vidare här hemma! :D 

Av Frida - 10 april 2014 22:04

Söndagen den 23 var en grym dag, det var då jag äntligen fick träffa min fina vän från Malmö. Snygg-Jocke som jag lärde känna när jag pluggade i Båstad, var helt obeskrivligt att efter alla dessa år få träffa han igen! Åkte och besökte hans stuga där han och hans polare skulle bo under en vecka, väldigt trevliga vänner. Vi körde filmkväll och bara hade de allmänt mysigt. Åh det får inte gå lika lång tid till nästa gång!!

 

Dagarna gick och nästa söndag kom, då man skulle ställa om tiden. Haha var ju fasiken trött i flera dagar efter den förlorade timmen, sjukt men sant haha. 

 

Den 1 april blev lägenheten min och den 3 så gick flyttlasset, sjukt spännande och kul :D Efter att ha längtat så många år så har jag fortfarande svårt att förstå att denna lya faktiskt är min. Mitt egna kök, mitt egna badrum, mitt EGNA BADKAR :D

 

Sen trilla vi in i vecka 15, jag och Gustav har insett att vi är ett riktigt dreamteam! Vi trivs väldigt bra ihop och vi har väldigt kul tillsammans. Ser framemot varje dag vi ska jobba tillsammans :)

Tisdagen innebar ett äventyr in till Östersund med Johanna och Erik, shoppade loss ordentligt men köpte bara massa nödvändiga saker. Känns bra det här. 

 

Onsdagen innebar en tripp på till Sjukgymnasten, han försökte ta dö på. Han skulle knäcka ryggen, det var lite läskigt. Men kändes rätt skönt att få hjälp igen. Ser fram emot nästa besök! 

 

Idag har inte hänt särskilt mycket men vi börja dagen med att få en chock, jag och Gustav. Påstiget har aldrig sett så fint ut, vad hade hänt liksom. Såg ut som pistmaskin kört där. Nästa chock kom när luncharen kom redan 11.53 vilket aldrig hänt tidigare, han brukar aldrig komma innan 12. Galet, jag och Gustav visste inte hur vi skulle smälta detta. Chocken släppte på slutet av dagen när vi istället fick oss en galet rolig skotertur upp till Hummeldal där vi skulle skruva reklam! :D 

Denna säsong har jag inte fått rappotera så många skador men idag hade jag en mamma som svimma så jag fick snabbt påkalla hjälp. Hon hade vurpat i backen och slagit huvudet och var alldeles grå i ansiktet, helt troligt en hjärnskakning. Vet hur det är. Försökte hjälpa dem på bästa sätt tills pistörerna kom och tog över. 

 

Imorgon är adet jobb fram till kl 22 och även på lördag, direkt efter jobbet kommer jag nämligen dra bort till Arenan och Jon Olsson tävlingen (JOI) där jag ska dela ut lite mössor, brillor, snus och solkräm. Ska bli sjukt kul, taggad till tusen men först ska jag överleva dagen utan att somna uppe på berg ;) haha 

 

Godnatt! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards