Alla inlägg under december 2014

Av Frida - 4 december 2014 18:18

Veckorna dem rullar på och snart är det dags för säsongsstart, finally!! Som jag längtat, iofs har vi återkommande liftvärdar som bor här uppe redan smygstartat med ett intro annars börjar allt nu på måndag. Ska bli kul att träffa alla igen! 

Det har hänt lite sen sist bland annat en tvättmaskin som kidnappade mina kläder och höll dem instängda i ett dygn innan jag fick hjälp av en före detta kollega som numera jobbar på fastighetsbolaget här. Han skyllde dock det hela på mig :P Får alltid skulden för allt, beror det på att jag är för busig kanske? 
Sen har jag haft två myskvällar med Jossan och Elias, är så underbart att mysa med den ungen och speciellt när han tycker så grymt bra om mig. Puss på dig gullunge! Haft kompismys hos mig, det är standard minst en gång i veckan. Så skönt när man vet att man har något att se fram emot. 

Sen har jag haft ett kärt återseende, av enslump såg jag att en kompis skulle lira i Östersund så jag tog mig dit. Dem var sjukt grymma, var andra gången jag såg JLT live. Jag kunde inte stå still, rockabilly på en tisdag det är grejer de!! Efter giget vart det krammys med kompisen och sen en pratstund innan det var dags att åka hem igen. Gud vad underbart det var att träffa han igen, var över 1 år sen vi sist sågs då i Kaxås när han spela med Rocket Overdrive. Tack Crille för en underbar kväll, jag hoppas vi ses snart igen för det får inte dröja lika länge!! 
Dagen efter spelade han i Kaxås, hade det inte vart så att jag var inbokad på bio med 3 underbara människor så hade jag åkt dit också. Men biomyset var helt klart toppen, vi såg tredje filmen i Hungerspelstriologin The Mocking Jay part 1. Så himla bra, längtar till part 2. Länge sen 2 timmar gick så galet fort. 

I lördags var det brädpremiär (om man inte räknar den i Dubai ;) ), jag och kompisen for till Vemdalen och Klövsjö för att åka några timmar. I Klövsjö träffa jag en trevlig pistör som kom fram och prata med mig medan jag satt och väntade på kompisen. Det trevliga bemötandet var det bästa på hela dagen förutom myskvällen. 
Eftersom jag fick mersmak och dem har öppnat Hamre här i Duved så drog jag dit på söndagen och tog mig några åk och träffa en hel drös med härliga människor både kollegor och cykelgäster. 

Måndagen starta även den med brädåkning några timmar innan jag drog till verkstaden med min lilla pärla som inte mått så bra, men efter ett nytt spänne till avgassystemet så mår hon nu prima igen :D Ingen är mer lycklig än jag :) Efter lite mys och lek med Molly och spelstund med syrran så var det dags att krypa ner i sängen för att orka med ännu en dag i backen. Jag har med andra ord hängt några timmar i backen varje dag sen i lördags, vilket känns galet skönt! Har ju lite att ta igen från förra säsongen när jag fick 1 dag pga åkförbud, dock den bästa dagen på hela säsongen. 

Annars har det väl inte hänt så mycket fått skulden för en trasig tvättmaskin, samma redan nämnda tvättmaskin, och att ett garage är fyllt med saker trots att det inte borde vara det för personen har flyttat här ifrån. Tur att folk har någon att skylla på ;) 

Av Frida - 4 december 2014 16:33

Vecka 46 var en rätt lugn vecka, den bjöd dock på 3 äventyr 2 till Norge och ett till Sollefteå. 

Första utflykten till Norge var väldigt spontan, jag och kompisen hade tänkt åka till stroulvån med stötte på en bom på vägen så vi kom inte dit. Det sluta med att vi hamna på andra sidan norska gränsen och kollade in Brudslöjan (Brudeslöret), ett fint litet vattenfall. Utsikten från toppen av vattenfallet var magiskt och då var det ändå en grå dag detta. Mer såna här äventyr. 
Nästa Norge äventyr var lite mer planerat men ändå spontant, vi stanna och kolla vid någon fästning på väg till Verdal. Sen en vända i Verdal innan vi for hem igen :) Tack Norge för dessa äventyr, var skönt att vara tillbaka. Saknar när jag bodde där men som tur är så är det inte så långt till gränsen :D 

Veckan avslutades med den sista spelningen på Wolfman Jacks och The Troubled Threes turne tillsammans, Grand finale!! Vilken grym kväll!! TTT var grymma som vanligt och Wolfman Jack överraskade, dem gick hårt ut redan i första set. Jag föll pladask, jag hoppas verkligen jag kan se dem lira snart igen mina nya kompisar och storebröder. Dem sa att att jag känns som en lillasyster för dem och dem är som mina bröder jag aldrig haft :) Tack för att jag fått lära känna er! Kvällen fortsatte och jag lyckades hålla mig vaken trots att jag hade en rejäl dipp där ett tag det var jobbigt men fick lite ny energi efter att kört en sjukling till hotellet. 
Sen var festen över och resten av gänget inklusive mig åkte till hotellet, fanns inte på kartan att jag skulle få åka hem sådär långt mitt i natten. Jag fick lova grabbarna redan i början av kvällen att jag skulle stanna över natten och det tackar jag för, hade inte kommit långt förrän jag hade behövt stanna och sova. Lite men sjukt bra sömn fick jag den natten så utvilad kunde jag åka hem igen :)

Turnelivet är hårt har jag fått känna på dessa 3 spelningar, men fasiken vad kul jag haft!! Tack grabbar för en helt fantastisk turne, jag hoppas vi alla sju kan göra om detta snart igen :D Älskar er! <3

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards