Alla inlägg under juni 2014

Av Frida - 23 juni 2014 09:38

Jag vet att det är superlänge sen jag skrev nu men så blir det ibland, nu har jag en dator som funkar igen i alla fall. Sladden på min andra gav upp helt tyvärr :( Att göra länge inlägg via mobilen är inte ens att tänka på, bara kortare inlägg är nog jobbiga. I alla fall så har det hänt så otrloigt mycket sen sist. 


Hade ca 1½ vecka kvar av min semester när jag kom tillbaka till mitt kära Åre och då passa jag på att bara njuta, hängde en del på jobbet haha att jag inte kan hålla mig borta :P Jag hann även under denna period få hit mitt bruna skåp så nu har jag alla mina möbler som jag ska här :) 


Näst sista dagen på semestern var det riktigt varmt och somrigt så jag glassa runt i min rosa rockabillyklänning, längtar tills jag kan bära den eller någon av dem andra igen :) Kände mig som en liten prinsessa :) 


Den 5 juni började jag jobba, vi skulle förbereda inför öppningen av Bike parken. Så jag har krattat grus med en dålig kratta som trilla isår tur HQ kom å lagade den åt mig, haft intro på Wc som jag kan utan och innan sen förra sommaren. Fixade slutet av serpentinen, Coffe utsåg mig till arbetsledare typ det var på mitt ansvar att det skulle bli bra. Vi var snyggt nöjda efteråt. Jag och Lennart fixa de sista på påstiget, vi var även en sväng uppe på Fjällgården och hämtade lite fötter till staketen. Allt blev så snyggt och det fick vi under hela helgen höra av gästerna :) Detta var även dagen som jag satte standadern för sommaren, eftersom jag piffat till mig i håret med blommor och fin håruppsättning så sa Coffe åt mig att jag nu måste du har det varje dag hela sommaren. Har faktiskt hållt det än så länge :)


Den 6:e öppnade vi, så galet kul!! Var en sån fantastiskt rolig dag och grymt varm, hade ju kramp i magen av allt skratt. Hade även rivsår på benen och ett ömt finger efter att jag klämt det men det hör till. Vi hade så mycket folk så vi fick snabbluncha på en kvart var. Hade lite kaos där ett tag när Lennart var på lunch men jag gillar det :) är ju van vid kaos från mina dagar i Hermelinen :P Jag har flörtat och charmat varenda gäst idag, i alla fall det manliga könet haha och dem har charmat mig. Blev till och med ihop med en kille också under dagen, nu är det några dagar sen jag såg han så jag vet inte om vi fortfarande är tillsammans haha. Var kul att få träffa dem gäster jag lärde känna förra sommaren :) Bästa jobbdagen ever tror jag! 


Andra dagen och bra med folk idag med, tyvärr fick vi mitt under dagen stänga pga åskoväder. Det var spännande, vart fast på berg med två kollegor men jag som inte fått gå på toa eller fått lunchavbyte blev snart nerplockad av Diesel-Doris. Medan vi vänta på att det skulle dra förbi satt jag och Doris å prata skit. Var en bra det här med! 


Tredje dagen och grymt väder igen och massa massa folk :) Idag har jag och gästerna fortsatt med charmandet. Har även med glimten i ögat visat vem det är som bestämmer vid Wc. Jag är definitivt Queen of Wordcupliften :D 

Tusen tusen tack alla kollegor och gäster för denna fantastiska helg :D Nu fortsätter vi såhär resten av sommaren. 


Vecka 24 rullade på, det var Wc som gällde hela veckan. Börjar trivas riktigt bra där i alla fall när jag är på dal men är inte så fel på berg heller inte när det dyker upp trevligt och oväntat besök i alla fall ;) På fredagen den veckan så var det sjukt lite folk så jag körde inte så mycket lift alls den dagen. Jag började med att uppdatera Bergsäkert, vår handbok, och sen hängde jag upp alla kläder i förrådet. Sen lunchade jag dem i liften innan jag fick göra annat igen, sprang mig varm denna dag. Var aju fasiken överallt och ingenstans vet egentligen inte vad jag gjorde denna dag :P På kvällen fick jag köra lite lift igen i alla fall. När dagen var slut och jag gjorde mig iordning för hemgång på nedre plan så hör jag larmet gå igång, då har jag blivit inlåst/inlarmad. Vad är de för kollegor man har som glömmer än på det där viset?? 


V.25, veckan vi just lämnat. Den här veckan har intron för dem andra dragit igång. Måndagen missa jag introt i fina Björnen då jag körde Wc. Hade roligare i liften kan jag säga :) På tisdagen däermot skulle jag få vara med på intro. Pontus lärde mig allt han kan om Hummeln, fick hjälpa han lite är hans facit, och Anton lärde mig allt han kan om 6an. Allt dem sa kunde jag redan men det är ändå skönt med en uppdatering. Sen var det lunch och efter det var det evakueringsutbildning tillsammans med grabbarna Grus. Vi fick lära oss att vara bromsare (den som bromsar linan från backen åt den som åker på vajern vid en evakuering), vi var två som fick göra det praktiskt och dem andra fick titta på. Jag fick äran att göra det praktiskt, det var sjukt kul och inte så svårt som jag trodde. Nu hoppas jag faktiskt att det blir evakuering så man får vara med och göra det in real life liskom :D Det var en rolig och väldigt lärorik dag. 

Onsdagen kom och jag var tillbaka i Wc igen och missa då sista introt, teori det med. Skönt! Dem säger ju ändå alltid samma sak :P Jag hade istället en bra dag på Wc, fick lite finbesök när jag var på berg :) Mycket uppskattat. Sen toka jag och Kim till det rejält på dal, vi lekte även med lilla Soki (min lurviga vän på jobbet). 


Midsommarafton kom och kallvädret, fy fasiken. Fredag och lördag var ingen höjdare, fick plocka fram vinterjackan på jobbet. Pga vädret blev det inget vidare midsommarfirande heller, satt hemma och beställde lite saker på nätet :P En viss person blev lite besviken över detta så jag ska försöka gottgöra han :) 

Det bästa med denna helg är att jag fått vara på Wc dal varenda dag, ja förutom Coffes trevliga sällskap igår då. Vi skulle ju i fredags kört Hummeln men då blåste det för mycket och igår å i lördags stod vi pga köldeffekt. Sjukt att göra det sommartid. Hahah, känner på mig att detta kommer bli en spännande sommar. 


Innan jag avslutar så vill jag meddela att vi har snö på fjället, igår natt kom ca 2 dm snö och eftersom jag slutade tidigt igår så tog jag mig en tur upp på skutan för att kolla in snön. Det är bra kul å spänannde att bo här :) 


Idag är jag ledig så nu ska jag bege mig in till byn för att fixa lite saker och kanske blir det en tur upp på fjället också :D Ha de gött!! 

Av Frida - 16 juni 2014 10:34

Idag för exakt 1år sen var det en väldigt solig dag och rätt varm också vill jag minnas. Jag hade fått tagit lite paus i liftkörandet för att åka på intro i mitt fina björnen. Var underbart att vara tillbaka men jag längtade tills dagen skulle ta slut så jag kunde åka tillbaka in till Åre, liften och cyklisterna.
När dagen sen äntligen var slut så drog jag snabbt in till Åre för att kolla läget. Möts av massa folk och en lift som snurrar på som den ska. Vid en av bänkarna får jag syn på en av dem charmigaste killarna jag känner, killen med dem vackra ögonen och leendet av guld. Blicken faller ganska fort på hans blodiga ben, ett ben fullt med sår. Fråga vad han gjort och fick till svar att han hade blivit nervös uppe på Wc berg när jag inte stod där och tog emot han så han hade vurpat. Så gulligt, kul när folk saknar en :) Där och då började en fin vänskap och en helt fantastisk sommar, en sommar jag aldrig kommer att glömma. Många fina och roliga minnen blev det ihop med dig, aldrig trodde jag att jag skulle spendera så mycket tid i björnen sommartid. 
 
Idag när jag sitter ensam på Wc saknar jag dig lite extra, hade varit så mycket lättare om du varit här nu! Årets cykelgrabbar är riktigt charmiga men ingen når din nivå. Du är helt fantastisk. Jag hoppas våra vägar korsas igen, saknar dig så det gör ont i hjärtat :( 
 
Darling vill att du ska veta att du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta! <3

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards