Alla inlägg under januari 2011

Av Frida - 31 januari 2011 22:45

Denna dag varit lite omtumlande och känslosam. Dagen började lite segt, mitt huvud som inte är på topp än, försöker sova igen dem förlorade timmarna från helgen men de går inte överdrivet bra hehe. 


Idag har de varit jätte fint väder ute så efter lunch var jag rätt trött på barnen och less på att vara inne så jag tog med mig storflickorna ut på en promenad, vi skulle gå och se om hästarna var ute och de var dom till våran förtjusning :D Jag klappa lite på den ena hästen och fota lite, Selma blev som gladast när vi skulle gå hem igen då hon vinka och kasta slängpussar till hästarna. De var en skön promenad, lite kallt dock.

 En riktigt fin och mysig häst, tjejerna tyckte den var lite för stor i alla fall Selma :P


Vi kom in och busa och hade oss. Sen eftermiddagen fick jag reda på att mitt jobb tar tyvärr slut om en månad, har väldigt blandade känslor angående detta. De känns jätte trist och jag har längtat efter den dagen jag ska flytta men jag hade inte räknat med att den skulle komma en på ett tag. Kommer sakna dem alla jätte mycket speciellt barnen, vem ska jag nu shivas och busa med, skratta och skälla på. Jag ska se till att njuta den sista månaden, kommer naturligtvis åka och hälsa på då och då :)


De är dags för mig att åka ut på nya äventyr, vi får se vart i Sverige jag hamnar. Är faktiskt sugen på ett jobb i Falun men de är inte förrän till hösten. Vi får se helt enkelt.


Natti natti


.

.

P.S Känns av någon anledning som att helgen bara har varit en helt fantastisk dröm, kan inte riktigt fatta att de var på riktigt. De är tur jag fota under kvällen annars hade jag tvivlat på om jag verkligen var där :P Tack ännu en gång grabbar för världens underbaraste helg :D D.S

Rocket Overdrive - fr. vänster Micke, Andy och Crille :)  

Av Frida - 30 januari 2011 21:20

Vistelsen i Hultsfred blev långt ifrån vad jag hade räknat med på ett positivt sätt :D De är nog sjutton den bästa kvällen i mitt liv, var så mycket glädje och skratt :) Ser fram emot nästa gång jag får träffa dem igen. Lääääääängtar!!!


Jag träffade många trevliga människor framför allt grabbarna i Rocket Overdrive :) Jag dansade, lyssna på skön musik, sjöng, fick förverkliga denna kväll i bilder, prata med trevligt folk och umgicks, busade och stojade med grabbarna. De var verkligen grymt trevligt att träffa dem igen. Jag fick även äran att köra deras minibuss, de var häftigt :) Har aldrig kört ett så stort fordon förut så jag undrade hur de skulle gå och så var de automat också som jag aldrig kört med tidigare, men de gick kanon bra. Var lätt som en plätt ju, den kändes inte alls stor att köra och den var ruggigt skön att köra. Frågar dem någon mer gång om jag kan köra så är svaret självklart.

Efter giget, som var ett av dem bästa ever så drog vi på efterfest, halv sex infann jag och killarna oss på deras hotellrum och vid 6 var de läggdags. Tog tid att somna och när jag väl somnat så vakna jag hela tiden och frös och inte fick jag någon värme från min sängkamrat heller, dom sista timmarna jag sov så sov jag riktigt bra skönt de i alla fall :) De har med andra ord inte blivit mycke sova inatt, max 3,5 timme asså. Men vad gör de när jag haft så sjukt kul!


Jo just de jag och Micke har spelat ståbas tillsammans, de var min debut och de lät rätt bra tycker jag allt hehe vet inte riktigt om Micke höll med.


De ända som möjligtvis hade kunnat gå bättre denna kväll var fotandet, bilderna blev inte så bra som jag hade hoppats och ville men nu vet jag hur jag ska göra så nästa gång kommer de bli kanon bilder :D 


De var tråkigt när jag till sist var tvungen att säga hej då och bege mig till hotellet och sen vidare till stationen för hemfärd, men jag tröstar mig med att de inte är långt tills vi ses igen :)


Tack grabbar för den absolut bästa kvällen och natten i mitt liv, nästa gång ska vi ha minst lika kul :D


Godnatt! <3

Av Frida - 29 januari 2011 17:24

Börjar få lite fjärilar i magen där jag sitter på de rätt mysiga hotellet i Hultsfred, ser fram emot kvällens spelning samtidigt som jag är lite nervös över att träffa grabbarna igen men de ska bli ruggigt kul speciellt med tanke på att denna tripp inte har varit planerad så länge, jag trodde inte jag skulle få träffa dem igen förrän i början av mars :P


Sen känns de extra bra just nu med tanke på att jag vakna vid två inatt med en fruktansvärd smärta i magen och då trodde jag inte att jag skulle komma iväg överhuvudtaget men jag ville verkligen iväg och så blev de :)


Jag fick inte åka för Alice, hon sa att jag skulle åka imorgon istället :P hehe Hon säger många roliga och söta saker den tjejen, imorse när vi åt frukost kommenterade hon att jag hade prickar på min tröja och så fråga jag vilken färg tröjan har och svaret blev, som alltid, gul :P hehe -Näe den är rosa. Sen börja hon prata om att mitt huvud var rosa men när jag sa näe de är de väl inte så var de bara kinderna som var de och de kan mycket väl ha stämt :P hehe

Hehe jag hoppas inte hennes föräldrar blir arg på mig när jag lärt henne gilla Elvis :P Hon pratar ganska ofta om Elvis och idag helt plötsligt så säger hon -Lalle gillar Evlis :D hihi så himla gulligt :D


Näe nu ska jag börja förbereda mig, måla naglar och så :) Jihoooo :D

Av Frida - 27 januari 2011 21:48

Idag har de inte varit kul å jobba, känslomässigt, då alla barnen är sjuka men mest jobbigt är de att lilla Agnes har hög feber och snorig. Den lilla stackaren de är så hemskt att se henne så och inget kan man göra mer än att trösta och ge henne kärlek vilket hon fått i mängder av idag. Nästan hela förmiddagen har jag suttit med henne i famnen framför tvn, hon ville inte längre sova i vagnen så då fick hon självklart sova hos mig :) De är hemskt att se henne, hon ser drogad ut men hon har trots allt skrattat lite idag. Hon mådde bättre ett tag när värktabletten börja verka, de var skönt att se henne skratta mitt i allt elände. De är i alla fall skönt att hon sovit större delen av dagen och kunnat få i sig lite mat i alla fall.


Alla är mer eller mindre sjuka, Agnes har de värst, undra om jag kommer klara mig eller om jag också kommer ligga sjuk sen. Jag hoppas jag slipper i sånna fall får de vänta till efter helgen för på lördag då får jag bara inte vara sjuk!! 


.

Måste bara berätta en sån gullig sak som Alice sa och de riktigt värmde i hjärtat. Jag sa - Din buse och då svara hon -Snällis. Haha vet inte om hon riktigt förstår innebörden av ordet men de var så gulligt sagt :) <3

Av Frida - 26 januari 2011 22:06

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva så jag låter mina underbara vänner tala Anna http://annatryggrekan.blogg.se/ och Sara http://saraleverin.blogg.se/


När jag läste Annas läste Annas blogg så knöt sig magen och jag kände mig väldigt ledsen, önska verkligen att vi kunde fått 1år till tillsammans!! 


Jag kommer aldrig förlåta henne i alla fall, för den tid jag fick i Båstad var den bästa tiden i mitt liv. Saknar hela min Båstad-familj så sjukt mycket! Massa kärlek till er <3

Efter en mindre typ ångest-och längtanattack så blev jag åter på glatt humör tack vare världens underbaraste Patrik. Har suttit inne på mitt rum och garvat tyst för mig själv. Tack för att du är världens bästa :D


Nu kallar sängen, kram och godnatt.



(De tog mer än 1 timme att få till detta mindre bra inlägg :P)

Av Frida - 25 januari 2011 21:14

Igår fick jag äntligen tvättat så himla skönt, nu har jag kläder att sätta på mig igen hehe eller ja lite att välja på i alla fall :P JAg fick dessutom proffs hjälp nere i tvättstugan, Lalle var med mig. Hon hjälpte mig att slänga in tvätten, starta maskinen (eller ja de gick ju inte så bra med de för när jag kom ner efter en timme när den skulle vara klar så hade den inte ens startat, borde ju kolalt de ordentligt innan jag gick. Men de gick bra ändå och jag hann tvätta allt i lugn och ro) och sen hänga upp den :) Riktigt duktig är hon, fast de tog lite tid när hon skulle kommentera alla trosor att de är Kitty, blommor osv på dom :P Hehe men vi hade kul. Och hon bar och hade hand om nyckeln de var tur de, man vet aldrig med mig kanske skulle jag glömma eller slarva bort den :P


Medan vi vänta på ena maskinen fråga jag och vi skulle lyssna på musik och de ville jag och när jag fråga vad hon ville höra så svara hon Evlis :D Hon gillar han, ska jämt lyssna på han och kolla på bilder på han i min mobil. Jag satte på Elvis och vi dansa och busa där nere. 


.

Idag var de dags för dagis men Selma fick vara hemma med mig och Agnes för hon var så förkyld, även Alice är lite förkyld. Selma har varit lite arg och gnällig och frågat efter Alle hela dagen :P hehe hon var överlycklig när storasyster äntligen kom hem :) Och Agnes hon har mest sovit hela dagen, vaknat för att äta och sen sovit igen :P


Jag måste vara försiktig när jag sätter mig eller lägger mig i sängen man vet aldrig om Hermes ligger och kurar där under hehe idag stack endast en liten bit av ena tassen fram. Han är såååå himla mysig :)


Dags att sova känner jag, natti natti :)

Av Frida - 23 januari 2011 22:31

Jag fick inhandlat de jag skulle och lite till, hitta två snygga koftor för ett bra pris så jag slog till på de och även en fin pinsett med prickar i olika färger :) Är jätte nöjd med mina köp speciellt nagellacket tror jag faktiskt, matchar prickarna på min rockabillyklänning ganska bra tror jag :) 


Barnen blev överlyckliga när jag kom hem igen :) Alltid lika kul när dom saknat mig Vi börja med att titta i min påse, dem var så nyfikna och sen busa, sen käka vi pizza (de blev inte riktigt som planerat med maten) sen efter de bada jag stortjejerna. Vi hade riktigt kul och busade inne i badrummet och de slutar alltid med att jag är jätte blöt :P hehe


Nu dags att sova och imorgon ser jag fram emot att äntligen få tvätta, har inga mjukis byxor att sätta på mig!! Haha de börjar bli lite ont om kläder på sina håll, så nytt försök imorgon.


Godnatt! :

Av Frida - 23 januari 2011 12:37

Igår var en otroligt rolig och trevlig dag, först var vi på äventyrsbadet här i Kalmar tillsammans med barnens moster och hennes son. Selma tyckte inte de var så kul i vattnet, de gjorde inte Alice heller från början men sen när jag börja busa lite med henne så släppte de :) Efter badet åkte vi alla hem och vilade lite innan de var dags för att åka till barnens moster på middag. Vi svängde förbi deras hus på väg ut till mostern för att tända fasadbelysningen, åh gud vad fint de är de ser nästan ut som ett slott!! Tack för en underbar dag :)


Idag är inte min dag eller den börja inte som jag hade tänkt mig, jag skulle tvätta idag tänkte jag  7-10.30 men så blev de ju inte, man får tydligen inte tvätta så tidigt på söndagar så himla dumt asså så jag får tvätta imorgon istället. Äntligen!


Nu ska jag stoppa något i magen och tjejerna behöver också nått :P sen ska jag ner på stan och köpa ett par byxor, hårspännen och nagellack :)


See ya! :P


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards