Alla inlägg under november 2009

Av Frida - 29 november 2009 19:50

Först måste jag bara berätta om den söta lillasyster jag har. När jag prata med henne i telefon i fredags när jag befann mig i skolan så undra hn först om jag hade lektion, men då sa jag hallå klockan är halv nio på kvällen :P Haha och då undrade hon hur jag kunde vara där, då sa jag att vi hade kort med kod så vi kunde ta oss in när vi vill. Men de lät så kul och gulligt :)


Ja nu till gårdagen då var de förfest hos Linnea och sen Pepes Bodega. När jaom hem till Linnea ca kvart över sju så var Therese redan där. Linnea körde musikquiz med oss tills Andreas, Goffe och Amanda dök upp då förflyttade vi oss in i vardagsrummet och singstar kom igång ganska snabbt och vi delade upp oss i lag efter hur vi satt så de blev jag, Linnea och Amanda mot Therese, Andreas och Goffe (sen när Peter kom så hamna han på den sidan så han sjöng lite för dom). Mitt lag var grymt!! Haha Andreas och Goffe försökte psyka oss när vi ledde i låtrna :P Jag och Linnea regerade på Do wah diddy diddy :) Jag som Manfredd och hon backsinger, precis som jag ville ha de :D Sen efter att Goffe stuttit sönder en stol så fick han Linneas plats i soffan och då försökte jag och Amanda förstöra för han när han sjöng men de gick inte jätte, han kunde sjunga rätt trots att vi kittla han. Haha jag och Goffe skulle sjunga mot varandra och fick låten Jump med Robbie och Kylie, jag fick vara Robbie :P Jag är inte jätte bra på den låten men igår regerade jag :D så jädra nice, Goffe är lite av en dålig förlorare också :P


Sen halv elva drog vi till Pepes i regnet, fu fan vilket skit väder. Kan säga trots att jag hade en rätt trevlig kväll på Pepes så var de tyvärr inte värt dom hundra kronorna :( När vi kom dit var alla typ 45+ då kände man sig lite utanför och så kändes de som attalla kolla på en, de kanske de gjorde också sen dök fler och fler personer upp sen var de smockat på dansgolvet. Mina sambos var där med folk ifrån deras klass, träffa på dom på dansgolvet (visste att dom skulle dit vi prata om de innan jag stack till Linnea). Sen vid halv två drog vi oss ner eller de var jag, Amanda, Goffe och Linnea. Anderas och Magus hade gått och Peter visste vi inte vart han var och inte sheriffen heller. Vi stod och prata med Johan min sambo ett tag, eller de var mest Amanda som snacka med han. Sen gick vi ut och vänta och jagå Linnea skulle få skjuts hem för de var en snubbe vi snacka med som vi skulle få åka med, dom skulle bara vara två i taxin men sen dök två polare till dom upp och tog våra platser så efter att vi väntat ca 20min på taxin så var de bara att gå hem i regnet. Hade vi gått med en gång så hade vi inte blivit lika blöta :( Ja ja efter att följt Linnea hem så gick jag hem och sov, klockan var halv tre när jag la mig i sängen :P haha och idag vakna jag inte förrän tjugo i två en rejäl sömn de där. Var seg dom två första timmarna men nu har ja piggnat till, brukar inte göra de efter att jag varit ute men idag gjorde jag de så jag har faktiskt orkat plugga en hel del :) Är så stolt, ska bli lite mer pluggande innan jag kryper i säng..


Kram

Av Frida - 28 november 2009 11:17

Igår hade min lilla sötnos namnsdag. GRATTIS SÖTNOS!! Gud vad jag saknar dig din lilla buse, hoppas du har de bra i himlen.

 Älskar dig så himla mycket och kommer alltid att göra!!


Igår hade jag en rätt bra dag faktiskt :) Ja satt först hemma och pluggade och fick till en av två texter. Sen gick jag till skolan för att personresearcha. Sjukt kul asså. Hann inte ringa alla ställen jag skulle innan dom stängde de var lite synd, ska fortsätta forska om personen en annan dag :) Vill ha reda på de mycket mer om min person :P Hahaha. Sen var jag med Amanda en sväng hem till henne, mycket trevligt. Sen skulle hon till skolan och spela in låtar med Andreas och Goffe så jag hängde med, skulle skriva ihop den fakta jag fått och maila in och kände att jag lika gärna kunde sitta i skolan och jobba fast att de blev väldigt sent där för jag varken ville eller orkade gå hem haha. Sen när jag kom hem så kolla jag på ett avsnitt av Singing bee celeb, sjukt kul de var ett as bra avsnitt. Bra låtar och bra deltagare bland annat Fredrik Birging :D Sen tio över ett kände jag att de var dags att sova.


Idag har jag med hjälp av mamma och pappa löst melodikrysset :) Lördagsnöjet, nu ska jag plugga ett tag och sen ikväll är de Pepes som gäller. Fast för ska jag vila min onda mage :(


Hej då

Av Frida - 26 november 2009 11:32

De var ruggigt länge sen jag hade såhär kul som jag hade igår/inatt. Bowlingen var så sjukt kul och förfesten hemma hos Gabbe ochh Jonas var också väldigt kul. Therese kom hem till mig vid halv sju, vi satt och snacka lite innan de var dags att dra till Jonas. Vi var där först om man inte räknar med Linus som var på besök de var mycket trevligt att träffa han igen. Fick en kram till hälsning, tummen upp för kramar de är nått av de bästa jag vet :) Vi satt å snacka och lyssna på musik, sen dök Sarah upp :) De var bara vi ett bra tag sen rulla folket in efterhand. "Ta de lugnt Frida" haha Jonas sa till mig flera gånger, får sluta upp med att vara så vild haha.. Tiden gick och tillslut började jag bli uttråkad på att bara sitta där vid kvart i tio fråga jag Jonas om vi kunde gå snart men han ville lyssna på sin premiär sändning på RadioSeven som börja tio. Vid kvart över börja folk dra sig bort till bowlingen men eftersom jag skulle spela med Jonas så väntade jag in han, han ville lyssna lite till. Så han satt och visa mig och berätta en del om RadioSeven och så medans vi vänta på att han skulle prata igen. Han gjorde de väldigt bra :) Sen vid halv stack vi som var kvar, de var jag, Jonas, Linus och Andreas. De var en trevlig men kall promenad till bowlingen, de blåste en del :P jag och Jonas gick å snacka. Jag hade trevligt sällskap med mig :) Sen gick vi in och fick en bana och börja lira. Linnet 2, Johhny, Kungen och Ladulås. De fick bli Ladulås denna vecka också :) har inget emot de smeknamnet. De gick ruskigt bra för mig, de kanske kan berott på den glädje och lycka jag kände vem vet :P Bra gick de i alla fall jag vann hela skiten, jag låg etta från start till mål! Jippi och Linus som trodde att han kunde slå mig hahaha. Jonas var inte så glad, de gick inte alls bra för honom. Hihi sen börja Jonas och Andreas att störa mig när jag spela, dom trodde väl att dom skulle ha en chans men tji fick dom :P Jag lyckades även få ett övertramp och de var INTE jag som fixa de utan en jävla golvmopp. Haha Jonas fel han skulle störa mig och så kör han den över linjen innan jag hunnit göra mig av med klotet. Haha din jäkla skåning. Men jag hade fruktansvärt kul denna kväll :) Andreas är så skön han var så härligt glad under hela kvällen och även när de gick dåligt för han, vi var ruskigt glada båda två :) Sådär härligt glad, mår bra bara av att tänka på vilken glädje jag hade igår. Och Jonas har en sån jäkla stil när han bowlar.


Sen när vi bowlat klart och sett att jag vann, som jag visste att jag skulle göra :P, så stanna vi kvar ett tag och tog de lugnt snacka och hade trevligt. Sen vette fan hur mycket klockan var när vi gick därifrån. Men enligt klockan på kameran så tog jag sista bilden 00.50 och de kan mycket väl stämma för sist jag kollade på kl var den 00.19 och de var ett tag innan vi drog. Sen var de efterfest hos Jonas, jag och Jonas hade sällskap dit för alla andra som skulle vara med hade redan dragit. Så vi fick en trevlig pratstund och promenad tillsammans igen :)


Efterfesten var inte kul alls faktiskt, så när jag trodde klockan var halv två så tänkte jag sticka men innan jag stack så gick Andreas, Goffe och Amanda, så vi var inte så många kvar från klassen de var jag, Jonas och Sheriffen. Och Andreas trodde att han kunde smita utan att ge mig en kram aj aj aj, så jag fick springa och haffa han :) Jag fick min kram och han gratulera till vinsten och jag gratulera han till en trejde plats de är inte illa :) Sen klädde även jag på mig sa hej då till Jonas och vandra hem. När jag kom hem fick jag en chock, den hade redan passert två. Jag var hemma till kvart i 3, oh my god. Så de var att krypa i säng mycket fort :)


Hade verkligen en toppen kväll/natt så jävla underbart. Tack så grymt mycket för en rolig match killar, de måste vi göra om. Haha fick min revansch match mot Jonas. Ladulås fick väl till en fem strike:ar eller nått :P Över 200 poäng sluta jag tror de var 233, de var nått med 200 och en trea i alla fall :)


Tack!!!


Kram och kärlek.

Av Frida - 25 november 2009 13:46

Gårdagen var toppen, vi hade en mycket intressant och rolig föreläsning med gästföreläsaren Magnus Gustavsson. De avsnittet vi är inne på nu heter Personresearch, mycket intressant. Uppgiften vi fick var att ta reda på allt vi kunde om Velvet, de började kanon bra. Den första frågan i gruppen var "Vad heter hon på riktigt?" Jag var då snabb och svara Jenny Pettersson :) De kunde jag och var stolt :D Haha sen fortsatte vi och man kan få fram en massa rolig och intressant fakta om folk :P Sjukt kul dag, de var en liten tävling också mellan basgrupperna. Min grupp vann inte men de gör inget vi kämpade på bra ändå :) Lärde mig en massa denna dag.


Idag skulle alla grupper ha gruppmöte med Pia och vi hade kunnat vara alla där för den person vi saknat dök upp men istället sakna vi en annan. Haha tänk att de ska vara så svårt att samla en hel grupp på sex pers. Mötet med Pia gick bra sen hade vi möte bara gruppen och de gick också kanon fast att de finns en viss person som alltid har så himla bråttom iväg. Ja ja jag ska inte tänka negativa tankar denna underbara regninga dag :P haha jag och Therese stod ute och prata en stund innan vi skildes åt, vi blev en aning blöta :P men de var skönt måste jag ändå säga.

När jag kom innanför dörren möttes jag av en kompis till mina sambos. Han fråga om de regna på mig, haha jag skulle svarat nej för att se han reaktion :P Martin min ena sambo ropa på mig och sa att jag hade fått ett paket och då tänkte shit har jag redan fått sakerna jag bad pappa skicka igår de kan ju inte stämma haha men dom hade skickat en chokladkalender hemifrån :P de komiska är att jag köpte en på Ica idag innan jag gick hem. haha antingen får jag väl behålla den eller så får jag fråga om jag kan lämna tillbaka den :P Ja nu har jag fått i mig några pannkakor och försöker just trycka i mig min bulle som jag köpte för att jag tyckte att jag förtjäna nått extra :) Nu ska jag plugga en del innan de är dags att göra sig iordning och sen dra till bowlingen, härligt härligt. Är så sjukt taggad och glad emellanåt känns de nästan som att jag går på lyckopiller. Vi får se vem jag får spela mot ikväll, jag vill ha en revansch match mot Jonas :P och hoppas att kunna få de. Fröken Ladulås är på G!!!


Puss och kram :)

Av Frida - 23 november 2009 19:33

Igår eftermiddag/kväll var jag hos Sandra en sväng senare på kvällen mötte vi upp Johan sen drog vi till Gabbe. Vi satt och snacka å de spelades en hel del musik, jag och Sandra var inte överens om vilka låtar som skulle spelas. Johan var på min sida och Gabbe var inte på någons :P Vi hade sjukt kul, vi dansa en del också haha. Vi laddar upp inför först Onsdag och sen Lördag då de är fest på Pepes :D Jag drog inte hem förns kl 1 och sov riktigt länge idag de var väldigt skönt och nått mer som är skönt är att skolan börjar igen. För första gången i mitt liv kan jag säga att jag saknat skolan!! Fast vi går bara tisdag och onsdag sen är vi lediga igen :( suck ja ja jag ska väl klara mig.


Idag har de varit en hemsk dag, jag mådde bra när jag vakna men när jag varit vaken i nåra timmar så började jag må fruktansvärt illa och de har hållt i sig, jag var hos Gabbe men Amanda och Sandra en stund för att plugga men jag klarade inte av de så jag drog hem igen nu har illamåendet försvunnit men jag är sjukt matt i kroppen så de är dags att krypa i säng nu.


Kram och godnatt

Av Frida - 22 november 2009 12:37

Söndagar brukar vara den mest trista dagen på hela veckan och de gör du ju inte berätta att vakna pp och kolla ut och se att hela himlen är grå och att de även duggregnar och blåser en del. Söndagar hade varit mycket lättare att handskas med om dom hade skinit som ingen annan dag, tänk vad underbart de hade varit. Men tyvärr så kan man inte göra så mycket åt de, de är bara att stå ut. Tänk positivt, eller som "Glenn" säger Tänk 0-0 :) Bara de får en att känna sig lite bättre. Men nu ska inte jag skriva ett depp inlägg utan jag ska skriva om min gårdag spom var väldigt trevlig.


Dagen började med Melodikrysset som alla lördagar gör, sen satt jag mest hemma och hade tråkigt så jag slängde iväg ett sms till Sandra och hörde vad hon hade för sig. Hon var hemma hos Gabbe och sa att jag kunde komma dit om jag ville, så jag drog dit på en gång. Sen satt vi och umgicks och sen var vi faktiskt och kollade på en liten stuga till Sandra. Jag gilla den inte, den kändes som en av alla dom stugor man övernattat i när man rest genom Sverige. Jag skulle aldrig kunna bo där, men hon skulle spara en del pengar om hon flytta dit :P Fast där on bor nu är större och tusen gånger finare. Ja ja de är hennes val inte mitt, men jag hoppas hn väljer de som känns rätt för henne.

Sen efter att vi vart och kollat på stugan så drog vi till Ica för vi hade bestämt att vi skulle laga köttfärssås och spaghetti mumma. Så jag och Gabbe laga mat medans stackars Sandra låg på soffan och mådde dåligt. Sen när vi käkat så satt vi och kolla på tv, vi kollade bland annat på Robinson Karibien. Hmm vet inte vad jag ska tycka om de programmet faktiskt. Sen vid tio kände jag att jag ville dra hem och då slog jag på datorn ringde hem och fråga om pappa hade tid att hjälpa mig med datorn och de hade han. Vi höll på i en timme och de gick frammåt faktiskt så nu kan jag använda den gamla datorn igen. Sen har jag kommit på att jag gillar min nya väldigt mycket bara de att batteriet är dåligt så om dom kan byta ut de så är jag nöjd.


Ja sen gjorde jag inte så mycket mer igår, imorgon kommer alla tillbaka igen och på tisdag blrjar äntligen skolan igen har varit jobbigt att vara ledig så länge hade jag kunnat åkt hem så hade den lediga tiden varit roligare. Men de är nyttigt att ha tråkigt också. Ja sen eftersom folk kommer tillbaka imorgon igen så kommer Therese att hämta sin cykel som jag varit barnvakt åt :( trist de har varit kul att ha en cykel å cykla på. Ja ja men jag klarar mig nog, ska se till att handla idag eller imorgon innan hon kommer så jag slipper bära kassarna :P Man får ju inte vara dum. Ja ja nu ska stoppa nått i magen.


Hej svejs (27 dagar tills jag får åka hem)

Av Frida - 20 november 2009 10:06

I Onsdag satt jag hemma hela dagen de var så dåligt väder de har blåst och regnat och på kvällen var de storm, de var tänkt att jag skulle hänga med mina polare å bowla men jag valde att stanna inne var att jag var för rädd för att gå ut, har aldrig vart med om nått liknande. De var ett beslut jag ångra men de finns inte mycket att göra åt de nu.


Igår satt jag också hemma och hade tråkigt ett bra tag tills typ tre då jag drog till skolan för att möta upp Sandra, men hon var inte där just då så jag och Amanda gick på bibblan så länge. Sen kom Sandra och då gick vi på Ica alla tre, sen stack jag å Sandra hem till henne (de är sjukt långt) och Amanda stack hem för att sova men skulle komma till oss senare. De var en mycket trevlig kväll och eftermiddag, jag och Sandra käka studentmiddag (snabbmakaroner och korv) haha riktigt billigt. Senare när vi hämtat Amanda i skogen eller början av den ganska mörka skogen så käka vi snacks och kolla på tv. Trevligt som attan. Sen vid tolv så cykla vi ner till centrum, jag skulle hem, Sandra skulle till Gabbe som var i skolan och Amanda skulle på party. Haha shit vad vi for fram :P De ända som var lite jobbigt är att cykeln är för låg för mig, jag är nämligen barnvakt åt Therese cykel och har nu insett att hon är en aning kortare en mig. Men i nedförsbackar så spelar de ingen roll jävlar vad fort de gick då :P


Haha ja idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, jag har ingen lust att sitta hemma så jag ska se om jag kan bege mig hem till någon :P Jag gillar Sandras bostad hehe men de är så sjukt långt dit, ja ja jag får se vad dagen har att erbjuda, både Amanda och Sandra har gruppmöte idag vid ett så jag får se efter de.


Puss, kram och nyp i stjärten :P

Av Frida - 17 november 2009 21:21

Just nu funkar datorn rätt bra men jisses vilka problem jag har haft men den, fy fan säger jag bara! 

.

.

Sen ville jag bara säga att igår fick jag reda på att två av mina kompisars pappa gick bort i förrgår (igår var de igår), fy fan vad tragiskt. Vi visste att han var sjuk men vi alla trodde nog att han skulle leva ett antal år till men så blev de inte, de är trist. Jag kände han inte så väl men jag bodde ändå hos dom under min tre veckor långa praktik, då får man en speciell relation till personerna. Jag kände mig som en del av familjen. De är alltid hemskt när någon dör, jag vill inte att folk ska dö!! De borde vara olagligt. De är förjävligt. De är så svårt att förstå när någon som stått oss nära lämnar oss, men jag tror att vi alla kommer återförenas på någon vacker plats någon gång. Jag tänker på er familjen S!

.

.

Nu till något mer roligt igår var jag hemma hos Therese och sjöng Singstar, vi hade väldigt trevligt käka middag tillsammans och sen glass :) Sen hade jag sett på Facebook att Rix FMs telefon hade fått lite medecin så att den skulle fungera och mycket riktigt de gjorde den jag kom fram så lycklig jag var jag skratta under större delen av samtalet, riktig LYCKA!! Har inte pratat med han på två veckor så de var så grymt härligt att få prata med han igen och han var nog glad över att få prata med mig igen :) Sen kom jag fram idag också, happy! Fast de tog lång tid innan jag kom fram men jag kom fram och de var huvudsaken :)


Nu ska jag sova och imorgon hoppas jag på att de händer nått kul i mitt liv. Kram och godnatt allesammans.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards