Alla inlägg under november 2009

Av Frida - 17 november 2009 18:36

Äntligen har jag en fungerade dator men jag har tyvärr inte fått till msn chatten än men jag hoppas få till de mycket snart så jag kan chatta med mina vänner.. Datorn såg inte riktigt ut som jag hade tänkt mig men jag vänjer mig och den var inte lätt att hämta :P Suck jag var grymt trött när jag kom hem igen.


Jag har haft två rätt så trevliga dagar i skolan men gästföreläsaren var inte så jätte rolig att lyssna på :( tyvärr. Men idag på eftermiddagen fick vi en rolig uppgift i alla fall, svår att förklara men vi skulle spela in lite grejer. Vi var bara tre i vår grupp idag och de var tur faktiskt för de hade inte blivit lika bra om vi hade varit fler. Jag och Rasmus var radioprogramledare och bjöd in Linnea direkt från Gällivare haha vi hade väldigt kul. Hoppas läraren också tycker att vår grej är kul.


Sen i helgen har jag ju varit i Göteborg och Borås. Jag och mormor var på IKEA en snabb sväng vi visste precis vad vi ville ha :) Sen käka vi varsin korv, dom har dom godaste korvarna i världen där. Mums!! Sen åkte vi hem till henne och tog de mest lugnt, åt och satt å snacka och sen på kvällen så satt vi och kollade på Dansbandskampen. Sen på söndagen var de dags att styra kosan mot Borås :) Vi baka på förmiddagen och jag kolla även på skidåkningen, slalom sjukt spännande tyvärr kunde jag inte se andra åket men pappa kolla resultatet åt mig och ringde sen och tala om de för mig :) Tack! Vi åkte med min ena kusins pappa och hans dam, de var en kul resa hahaha. Sen efter att snurrat runt i Borås utan att hitta så kom vi tillslut fram. När vi kom dit så var alla redan där, morfar, Monica, moster, Lars och kusinerna där och även deras vovvar :P De var super kul att träffa alla igen även Lisa (den ena hunden. sist jag träffa henne var hon bara en liten bebis). Vi bjöds på potatis och kyckling mycket gott. Sen efterrätt också de var smarrigt de med. Sen när de var dags att gå till tåget så följde två av mina kusiner mig :) De var väligt trevligt, sen var de en ca två timmar resa "hem" igen. Snark.


Nu vet jag ärligt inte vad jag ska skriva mer än att tacka alla för att ni finns :)


"Vad vore världen i all sin glans, Om inte mina vänner fanns??"

Av Frida - 14 november 2009 08:50

Ja då är jag i stort sätt redo att dra till Göteborg :) sköj sköj, ska bara få ner de sista lilla i väskan och nu genast ska jag gå och äta frukost innan jag hungrar ihjäl. Håret är i alla fall fixat :P har våfflat de och de tar ju sin lilla tid men ack vad fin man blir när de är klart. Direkt när jag kommer ska jag mormor och dejt åka till IKEA :) De ska bli kul, älskar att gå på IKEA men nu måste jag äta :P


Ledsen mamma att vi inte kan lösa Melodikrysset tillsammans :( Vi får göra de nästa lördag istället. Hoppas du klarar dej utan mig (inte för att jag är till jätte stor hjälp men ändå) :) Lycka till på krysset!


Puss och kram (35 dagar kvar tills jag får åka hem :D )

Av Frida - 13 november 2009 13:42

Jag har inte haft någon som alls otur idag de ända man kan se som otur är väl att en kvart innan klockan ringde (halv åtta) imorse var de någon som börja banka och hamra är van vid att de brukar låta för mina sambos är inte så tysta av sig heller men imorse var de mycket irriterande. Trodde att de var mina sambo (den av två som är här just nu) men de visa sig att de inte var de. Hade inte blivit irriterad om jag hade blivit förvarnad men nu blev jag inte de. Ja ja sen hade jag och Linnea sällskap till skolan, mycket trevligt. Vi svängde inom Lyckan kiosken för att hämta ut våra biljetter :) Så hade man gjort de sen var de dags för prov, de gick väl hyfsat bra tror jag :P Får se hur de gick när jag får resultatet. Sen satt vi ett gäng och snacka på skolan sen drog jag hem och på hemvägen snacka jag med farsgubben :) Sen har jag inte gjort så mycket, ska försöka göra klar uppgiften som ska vara inne på måndag efersom jag inte kan jobba med den i helgen för imorgon drar jag till mormor och på söndag är de kusinkalas :D Jippi vad sköj de ska bli. Ja ja trevlig helg allesammans!!

Av Frida - 12 november 2009 11:06

Denna dag, kväll och natt har varit toppen dagen har jag redan berättat om eller en sak missa jag där och de var att Emma som jobbar som programledare på Radio Båstad hade med sin söta lilla son Hugo, hur charmig som helst. Han busa lite med oss och jag med han, han hade gör kul och jag med för den delen. Barn är så jävla underbara så de är inte sant :) Älskar barn de är de mysigaste som finns. Sen bjöd Robban på godisnallar mums mums :)


Ja sen till kvällen jag var inte säker på att jag skulle följa med å bowla men jag valde ändå tillslut att göra de och de ångrar jag inte för en sekund kan jag lova. Hade så sjukt kul. Andreas är underbar när han skrattar han har så sjukt härligt skratt och när han skrattar kan man själv inte låta bli att skratta, han fick en skrattattack på bowlingen igår och jävlar va man skratta fick ont i magen av allt skratt :P Men de är en härlig känsla då har man kul.


Först möttes jag och Therese upp utanför mig för att vi skulle hem till Sabbe och Amanda för Andreas och gänget kanske skulle dit. Men när vi nästan var framme hos dom så mötte vi en bil och i den bilen fanns Andreas, Goffe och Amanda. Goffe sat till oss att vi skulle komma till studion sen och få med oss Amanda och Sabina. Men de fick vi inte så vi traska till studion själva. Efter att ha varit där i ca en timma så blev både Jonas och jag väldigt rastlösa  och ville dra till bowlingen. Efter en liten stund bestämde vi oss för att vi skulle dra så de var jag, Jonas och Therese som stack. När jag fick syn på bowling hallen så kände jag ett obehag och hade jag inte haft de trevliga sällskap jag hade så hade jag gått hem eller åtminstone tvekat att gå in. Vi kom in och vi skaffade oss en bana och börja spela när vi hade spelat en stund så kom resten av gänget. Jag fick ett nytt smeknamn igår, av Jonas, Ladulås. Hahah han skrev nämligen in namnen, de var ett kul smeknamn :P Tack haha. Jonas har en fruktansvärt härlig stil när han bowlar, han får sånna jäkla skruvar på sina klot :) Jag som tänkt spöa skiten ur mina vänner misslyckades, jag förlora (inte stort, de var väldigt jämnt mellan oss) Therese ledde genom hela spelet typ jag var upp på topp en sväng annars kämpa jag och Jonas om andra platsen och i slutet går Jonas om Therese och vinner med fyra poäng eller nått, helt galet men han förtjäna de :) De var en otroligt härlig och rolig match. När de gick som sämst för mig fråga Goffe vad jag höll på med, jag är annars alltid den som vinner :P Sen så stack Jonas och Andreas ut en sväng och då sa Andreas till mig att jag skulle spela för han men Therese ville också vara med så vi slog varsitt slag. Sen dröjde de innan han kom tillbaka så vi fortsatte slå tills spelet var slut, jag lyckades även slå en strike åt han och de gilla han :) Sjukt rolig kväll. Sen droppa folk av efter han och jag Jonas och Andreas blev kvar dom stod och snacka först med ägaren och sen bartendern, dom berätta om bagarn. Fy fan vad kul de var asså. Fan vad vi gava!


Sen fem över tolv drog vi oss ut från hallen och både jag och Jonas ville gå med Andreas ville vänta på att Adam skulle komma med bilen, så vi lämna han där och började gå. Sen närma vi oss Malens krog och jag kände att jag kunde vara ute och gå hela natten så vi fortsatte att vandra. Vi gick ner till stranden och en bir förbi Pepes innan vi vände om hemmåt igen. De var en mycket trevlig och härlig promenad. De var så tyst och stilla ute, sjukt skönt. Sen lämna jag av Jonas där han bor vi kramades och sa godnatt å jag vandra hem till mig elva 10 äver 11 var jag hemma, men jag var vaken till två för jag och Jonas låg å smsa :P Hahaha antagligen kommer igen orka läsa detta långa inlägg men de struntar jag i, du som orkat läsa får gärna skriva en rad eller två :)


Tack mina underbara vänner för en fantastisk kväll och tack Jonas för promenaden. (Har inte skrattat såhär mycket på länge)

Av Frida - 11 november 2009 16:05

Tänk vad tiden går fort men ändå inte, känns som att man inte hinner med men ändå går man å väntar på att tiden ska fortare. Jag får de inte riktigt att gå ihop. Jag har en väldig hemlängtan nu, jag vill bara hem och mysa med familjen, åka skidor och bara andas frisk fjäll luft. Men de dröjer 37 dagar till, lång väntan suck men jag ska väl stå ut hoppas jag. Åååååååååååh.


Idag har vi haft pratiskt prov eller snarare test i skolan på sändningsystemet för utom min black out så klara jag de galant, lärarn ville bara att vi skulle visa att vi kunde starta upp programmet och voicetracka. Lätt som en plätt. Sen efter de så stack jag, Anna och Gabbe hem till Gabbe för att plugga inför tentan på fredag. Vi var väldigt duktiga och de gick väldigt bra faktiskt, man lär sig så mycket mer när man pluggar tillsammans. Man får inte vara för många för då funkar inte jag, utan tre-fyra räcker. Sen var jag och Anna på Ica och handlade och nu när jag kom hem kände jag hur trött jag är. Puuh. Tänkte plugga lite mer sen vet jag inte om jag ska hänga med och bowla ikväll, får se hur jag känner sen.


Kram

Av Frida - 10 november 2009 16:54

Idag har vi haft föreläsning med Jan Kotschack en mycket intressant person, han berätta om hur Radio Syd och Radio Nord blev till. Mycket intressant, han visa även en film (tyvärr fick vi inte se slutet för de hände nått med filmen) som var sjutk intressant och de var en massa härliga 60-tals låtar med. Allt från Twist and shout till Blue moon till The lion sleeps tonight :) Mera 60-tals låtar åt folket!! :P hihi Sen de sista vi gjorde denna dag var att lyssna på 25 olika reklamspottar från Radio Nord (gamla med andra ord), de var väldigt kul att höra hur de lät. Sen skulle vi sitta i våra basgrupper och bedömma dessa och sen välja ut dom fem bästa. Sen fick alla säga dom fem dom valt och så skulle vi räkna ihop vem som vunnit. Karlssons klister var överlägsen vinnare då alla gav den en femma, älskade den reklamen. Tänk om dom sände sån reklam nu då skulle man ju älska reklamen, de fanns en hel del till som var bra :)


Sen efter så var de intervju dags, vi har nu samlat in tre intervjuer på två dagar de är kanon. Sen innan jag gick hem så stod jag och Andreas å snacka lite, de börja med att han fråga hur många häften jag har till provet på fredag och jag tror jag har tre. Hitta två i mitt block som jag visa för han och de skulle vara med och sen visste jag att jag hade häftet med programregler som kommer med hemma. Sen prata vi även om att de börjar bli så mörkt när man ska gå hem nu. Lite jobbigt man är inne hela dagen när de är ljust och sen känns de som att de är dags att krypa i säng typ med en gång när man kommer hem. Jobbigt men man vänjer sig, man brukar ju klara de varje år :P hehe. Men idag var jag förberedd och hade med mig fyra reflexer, två på väskan och två i för att sätta på armen och så har jag visserligen en i jackan. Haha men nu har jag bara tre kvar då jag gav bort två av dom till Andreas. Haha han är rolig han gilla inte sånna för han tycker att han ser ut som en polis och så prata vi om att han kunde dirigera trafiken, de hade ju varit sjukt kul :P haha. Men han kom fram till att de var tuffare att ha dom på benen :) Vi får väl se hur länge han har kvar dom. haha Sen kramades vi och traska hem och nu väl hemma så är de väl dags att börja plugga de är bara de att jag inte vet vart jag ska börja :P Men jag ska leta rätt på alla häften först och främst. Tack för den trevliga pratstunden, alltid trevligt att snacka med dej. Man blir så glad och man ler å skrattar de är underbart. Jag har hamnat i världens bästa klass kan jag ju bara säga, NI ÄR UNDERBARA!!

 

 

Puss å kram

:)

Av Frida - 10 november 2009 08:34

Anna tack för att du sa de, testa såhär istället http://home.hkr.se/~FRLY0001/ de funkar, får du inte den att funka så är de nått fel med dej eller datorn :P Hoppas du får till de :) Kram


För er andra som vill kolla min hemsida de är länken här uppe som funkar. Ni är välkomna att kika in på den :)


Igår hade jag en helt okej dag, tycker fortfarande att mina klasskamrater är underbara :) Tänk att man har haft sån tur å hamna i en sån underbar klass, man är ju helt klart lyckligt lottad. Igår hade vi föresläning med Kerstin Brunnberg, hon var ex antal år äldre än vad jag tänkt mig och såg inte alls ut som jag föreställt mig :P Innan hon fick ordet så hade vi genom gång av Christers frågor och så för att vi vart så duktiga så fick vi varsin Guld nougat :P de är inte ofta man får de av sin lärare. Sen prata dom om vårt kommande grupparbete, vi ska jobba med olika ämnen inom Radion historia. De ska bli både kul och intressant, har ju jobbat med de förut. Hade de som projektarbete i Bollnäs, de finns så otroligt mycket om just de ämnet. Sen skulle en från varje grupp komma fram och dra varsitt kort (spelkort) och varje kort hade oika betydelse. Eftersom jag är i basgrupp 1 så fick jag dra ett krot först jag hade siktat in mig på att få knäckten, var väldigt sugen på ämnet Musik som knäckten innebar men jag fick istället Legender. Inte illa alls, är nöjd faktiskt. De var ett bra och spännande ämne, jag kommer se till så att Leif "Smoke Rings" Andersson kommer med i vårt arbete. Vet ju en del om han redan eftersom mitt förra arbete handla mycket om honom.


Igår kväll när jag prata med min busiga lillasyster så var hon på riktigt bushumör, hon påstod att vi var gifta :P haha hon är allt en liten knasboll, jag saknar dej sötnos. Saknar hela familjen. Sen så beställde pappa en dator till mig igår :) Hoppas den hinner komma i veckan, känns som att den jag har nu kommer krascha när som helst. Igår kväll var jag även hemma hos Therese och kolla på Fotbollsgalan och käka glass, den var fantastisk god. Tack! De var inte så överdrivet kul att gå hem de regna en massa så min jacka var väldigt blöt när jag kom hem :P Men de var de värt efter en trevligt kväll, jag ska vara glad att de inte var tidigare jag skulle hem för då hade jag varit dygnsur.


Näe nu är de snart dags att dra till skolan för ännu en dag med föreläsning. De ska bli kul å intressant och i eftermiddag är min prinsessa ensam hemma så jag ska hålla henne sällskap :)


Kram vi hörs!

Av Frida - 8 november 2009 17:58

Idag har jag gjort klart hemsidan med lite hjälp av Therese, Tack :) Hon var här ett bra tag, mycket trevligt med sällskap. Den går ju att utveckla mycket mer och de ska jag göra, de var sjukt kul när man väl förstod allt med koderna. Har alltid velat ha en egen hemsida och nu har jag de :) Så glad! Sen på hemsidan har jag länkat till min blogg och min favorit sida, de är The Womens sida :D Min hemside adress är home.hkr.se~FRLY0001, gå gärna in och kika på den :) Kul kul med hemsidor. Sen har jag lagt mat och grejat här hemma, har varit rätt seg idag de ble ganska sent igår trots att jag inte fick nått besök. När jag zappa mellan kanalerna för att hitta en bra kanal att titta på innan jag somna, jag kom in på trean och där visade dom Shanghai Nights en av mina favorit filmer, älskar Owen Wilson :) De var visserligen bara ca 40min kvar men de var kul att se på ändå. Sen somna jag gott :) Och just nu sitter jag och kollar på min absoluta favorit serie ONE TREE HILL, jag har inte femman så jaj har inte sett den på evigheter. Jag förstår inget av handlingen men jag tycker de är kul å kolla på i alla fall. Idag blir de nog att gå och lägga sig tidigt :P I helgen ska jag på kusin träff och morfar å Monica kommer dom har inte jag sett sen sommarn 07 de är sjukt länge sen. Så de ser jag fram emot, mina kusiner vet jag inte när jag träffa sist men de var länge sen. De ska bli kul att se alla igen i alla fall..


Hej då vi hörs imorgon igen.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards