Alla inlägg under mars 2015

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :P

Men än så länge är snön bra i backarna och i helgen var jag och Klara ute och lattjade i backarna. Fredagen spenderade vi mest i skogarna kring Fjällgårn i jakt på puderåkning, var riktigt kul och där under något tillfälle insåg jag att jag har en riktigt bra balans på brädan numera. All åkning har äntligen börjat ge resultat :D Gjorde även ett ofrivilligt hopp på ca 30cm vid ett tillfälle och landa med god balans, där blev jag imponerad över mig själv för andra gången idag, första gången var när jag fastna i skogen med brädan stående rakt upp och syrran fick hjälpa mig loss. Lite klurigt när alla dem små träden står så tätt :P Dem två sista åken körde vi i Kälkspåret vilket också var klurigt med bräda, drog i backen i andra kurvan och tog mig inte upp för jag skratta så mycket :D Dagen avsluta vi på Grädda med glass i solen. 
Lördagen var inte lika underbar, den sluta i storm och regn så genomblöta drog vi hem käka och kollade på film innan det var dags att lämna hem syster. Sista backen ner till bilen var väldigt spännande då vi hade motvind och knappt tog oss ner :P Kom snart tillbaka! <3

Har även gjort min sista kväll i Björnen för den här säsongen, känns sorgligt och skönt på samma gång. Nu blir det mer tid över till träning och andra roliga saker :D 


Den här jäkla vinden har hållit i sig länge nu så det har inte blivit någon tur upp på toppen på länge för mig förns igår, skutan bjöd på sol och trevliga gäster :D Trots detta så slog det inte tisdagens gäster som vägde upp det dåliga vädret. Jag lyckades byta bort Hummeln så jag fick vara i Bergbanan istället, så nice!! Jag och Lennart är lite av ett dreamteam. Vi hade varandra, goa gäster och en riktigt stilig cykelkille ;) Den snyggaste av dem alla <3 <3 <3 

Han är inte bara den snyggaste av alla utan även den bästa man kan tänka sig. Är hans prinsessa :) Han ställer alltid upp, kommer över och tar hand om mig när jag mår dåligt och har ont (spelar ingen roll hur stort eller litet det är) som igår och inte nog med det så står han och diskar åt mig när jag kommer hem från jobbet och sen bjuder han mig på pannkakor, han gör ju dem godaste i hela världen! :D Han är den bästa jag vet, en riktig klippa <3 <3 <3 Är lyckligt lottad som har han i mitt liv :D 

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! 

Januari avsluta jag med att hänga med syrran i backarna här i Duved, hade en fantastisk dag. OCh till helgen är det dags igen :D 

Sen har vi haft en skit tråkig personalfest, var som en dålig afterski! Tur jag hade Daniel med mig annars det varit ännu tråkigare. Blää!! 

8 februari fick jag uppleva gamla minnen i Vargen med världens bästa Pontus! En nostalgikväll, så nice. Fick mig en skotertur också, tillbaka vägen var intressant och spännande. Snöstorm, när vi kom upp till Sadelberg visste vi inte riktigt vart vi var och vart vi skulle ta oss ner. När vi kommer ner till Kabin igen så har snön övergått till spöregn istället. Hemvägen var spännande med alla pooler och is på vägen. Några dagar efter detta la min startmotor av, fasiken vad handikappad man känner sig utan bil när man är så van att ha den. Men jag klarade mig den veckan jag var utan, tack allesammans för all hjälp! 

Pappa har fyllt år och jag var hemma och mös med familjen några timmar. Molly var sjukt sugen på tårtan och tänkte ta sig en smakbit där den stod på bordet, den måste sett extra smarrig ut för hon brukar aldrig försöka sno saker från bordet. Gullungen. 

Sen har jag hängt med boysen när dem lekt i pumptracken, så kul att se på dem när dem håller på att leka. Den glädjen är underbar! 

Sen har jag träffat världens bästa Dick, som nu vecka 10 äntligen kommer tillbaka till jobbet. Som jag saknat han! 


Alla hjärtans dag var en bra dag där jag spred extra mycket kärlek omkring mig och måla hjärtan på tavlan vid Wc, Tott och Fjällgården. Alla dagar är kärlekens dag för mig men det händer något med folk just denna dag, alla är lite extra kärleksfulla. Fick mig två stora och gosiga kramar denna dag :D 


Igår tog jag mig friheten att glida runt på jobbet och bara njuta, var så ofantligt lite att göra. Kvällen avslutades iVargen med världens bästa pirstör Pontus! Vilken kväll asså, inte många arbetsdagar som slår kvällar som denna :D 


Sen har jag varit på magnetröntgen och fick svar för någon timme sen. Tydligen har jag en fraktur i en liten bendel i handen och sen vätska i eller runt båtbenet. Så galet skönt att få ett svar till varför det gjort så ont! Är så lättad så tårarna bara rinner, jag som inte trodde dem skulle hitta något. Så nu är det bara att vänta på kommande besked, vilket skrämmer mig en aning faktiskt. Men bara den blir bra igen. På tal om sakdor, tummen på min andra hand har råkat lite illa ut och jag misstänker att den kan vara stukad. Vet inte vad som hänt men nu när den är tejpad så mår den bra. Bara massa defekter :P 

Ledig idag så jag bara njuter, tänkte ta mig en rejäl sovmorgon imorse. Halv 8 vakna jag hehe, fick sova en timme längre än vanligt i alla fall. Vaknar till ett snöigt Duved i alla fall, alldeles vitt överallt och stora fina flingor dalar ner. Underbart!!! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards