Alla inlägg under januari 2013

Av Frida - 26 januari 2013 20:31

Idag har jag haft en relativt bra dag faktiskt, hade nästan dubbelt så många åk som igår men första timmen var det riktigt dött så jag greja inne i lifthuset mitt :D När Bengt kom på besök sen så passa jag på och be han fixa fler plåster, en almenacka (den andra var gammal) och en hammare (så jag kunde banka bort isen på trappan men det löste sig med spettet istället, min hammare är borta..). Dagen gick och jag trodde han glömt bort vad jag bett han om men ikke, han kom tillbaka en stund innan stägning med allt jag hade bett om förutom hammaren men löste ju det ändå. Blev så glad :) Något mer som gjort mig glad idag var en liten kille som skulle åka själv och han var väldigt pratglad och berätta för mig att han bara var 4år och skulle åka själv :D Sen var det en liten norsk tjej som skulle åka själv så pappan bad mig förklara för henne hur man skulle göra, det gick kanon bra :) Haha och sen en norsk man, han undra om jag vänta in alla. Svarade att det är klart, -Ska se till att alla kommer hem :D Haha varpå han svara -Ja och afterskin, det är viktigt. Haha vilken sköning. Viktigt det där med afterski, jag hoppas dem kom dit :D Skönt med såna glada och härliga gäster.

Det är så många norskar här nu, vilket är underbart älskar hur dem pratar, så det känns nästan som att jag vore tillbaka i Norge. Det är en underbar känsla :D

Efter jobbet så tog jag skidbussen, var min favoritchaufför som körde så trevlig, in till Åre i jakt efter ett par vantar och jag fann ett par som jag är otroligt nöjd med!! Rosa är dem dessutom :D Så lycklig är jag, hoppas nu att jag ska hålla mig varm om händerna när jag är ute och glider i backarna.

Sen jag kom hem igen har jag gjort matlådor, diskat lite och haft filmmys. Först Kalle och Chokladfabriken (längtar tillbaka till min fabrik, Nidar) och nu Bröllopsfixaren :)


Mina fina vantar!! :D

 
Köpte även 1par "vanthållare" (såna man kan fästa i vanten och sen runt handen, haha det roliga är att det är Everest och vantarna Hestra men det ska nog gå ändå :P) och sen på köpet fick jag handvärmare :D
I´m happy!! :D

Av Frida - 25 januari 2013 20:19

I onsdags var det dags för morgonskidåkning igen så jag infann mig borta vid Vargen vid kvart över sju, där satt jag sen ensam fram till kvart i nio då det äntligen kom 2 gäster :D Men det gick ingen nöd på mig, älskar Vargen, jag hade ju frukost med mig och en bra bok :) Innan jag tillslut blev hämtad och nerkörd till Hermelinen, mycket sent :S, så kom det en liten flicka med sin mamma hon var så söt. Efter första åket berättade hon för mig att hon var tvungen att sätta på sig skidglasögonen för hon hade inte sett något när hon körde ner, hon var tvungen att blinka hela tiden :P Härlig unge, det blev en bra start på dagen :D


På torsdagen, min lediga dag, vakna jag sjukt utvilad men var ändå lite pömsig när jag skulle kliva upp kan bero på att sängen var så mysig. Var länge sen jag kände mig så utvilad, vilken underbar känsla! :D Jag tog mig upp och drog ut i backarna :D Först ner till Björnliften för att lämna jacka, skor m.m eftersom jag tagit på mig att jobba kväll trots min lediga dag vilket var dem roligaste jobbtimmarna hittills om man inte räknar dem dagar jag jobbar med Pontus då för dem är alltid bäst!! Denna kväll bjöd dock på något sällsynt, haha vi hade en stor ÄLG springades i skidbacken :P Sååååååå söt!!
Innan jag kom iväg in till centrum så stanna jag till och prata med Malin, kommer bli tomt utan både henne och Tova i helgen :( Väl inne i centrum gled jag bara runt, åkte mest i 6an haha fastna liksom där men tog mig tillslut bort till Ullådalen och sen stanna jag och fika i Rödkullen innan jag tog mig tillbaka till 6an igen. Det har varit en bra men kall dag, börjar lära mig hur man ska kliva av Wc-liften på ett bra sätt också :D
När liftarna stängt så satte jag mig ner nere vid 6an dal, orkade verkligen inte ta mig någonstans var så trött men så kom Pontus förbi och gav mig en stor och varm kram å ett leende som sedan gjorde att jag orkade ta mig till bussen. Hade tänkt fråga Philip om skjuts eftersom han skulle jobbat hos oss på kvällen om han inte varit sjuk, jag som ville åka skoter :(
Sen var jag och sa hej då till 2/3 av Björnligan, det är så vi kallar oss jag, Tova och Malin :D och sen hann jag med att fixa 2 matlådor innan det var dags att jobba.


Idag har varit en otroligt lugn dag, har mest suttit inne vilket är tråkigt. Vill ha mer att göra!! Men sen när allt folk kommer och det kommer bli kaos så kommer jag längta tillbaka till dessa lugna dagar haha.
Efter jobbet idag tog jag, Lisa och Sofia en raskpromenad upp till Copperhill (vilket är sjukt långt!) och tillbaka, det var jobbigt på uppvägen men nice på tillbaka vägen :D Sen har jag och Clemme varit och handlat i Åre, jag som INTE skulle köpa godis eller så föll för frestelsen. Blir tröstätande nu när mina tjejer inte är här!


Sen har jag fått ett glädjande besked idag, har köpt biljetter till Wavebreak kryssningen och fick idag veta att mitt ena favorit band THE TROUBLED THREE ska spela. Så värt pengarna och jag som hade planer på att göra mig av med min hytt men nu nej aldrig!!


Nu ska jag chilla i soffan, tvmys med mig och Johnny Cash :P God Helg allesammans! <3

Av Frida - 21 januari 2013 19:17

I lördags stod jag också i Björnen, då var jag ute i stort sett hela dagen vilket var länge sen. Det var bara -4 så det var väldigt nice ute faktiskt, nästan dubbelt så mycket folk som dagen innan :D När Bengt kom för att hämta mig så tala jag om det och då sa han att det måste vara något slags svenskt rekord och så gratulera han mig och undrade om det kändes bra vilket det gjorde haha :P
Sen på kvällen så hade jag mys med Tova och Malin, lördagsmys med godis och chips. En tjejkväll som behövdes och var väldigt trevlig :D Längtar redan till nästa tjejkväll :D


Igår var jag ledig och drog ut tidigt i backarna (var redo nere vid Björnliften redan innan öppning) och drog mig snabbt över till centrum, vilket härligt väder och underlag! Snön var perfekt och solen log åt mig! :D Sen började det tyvärr blåsa på ordentligt och jag som ville upp till skutan. Tillslut gick jag in till en kompis på 6an berg och värmde mig och snacka en stund, när han fick lunch drog jag vidare och tillslut tog jag mig ändå upp på Skutan, bestämde mig att en tur dit upp lär jag inte dö av ville se den fina utsikten i solen och visst var det vackert där uppe precis som jag trott men otroligt kallt så jag tog mig ner med ett ben som gett upp, sen hamna jag nere på 6an dal där jag hängde med lite skönt folk bla Pontus :D Där hängde jag några timmar, hade trevligt sällskap av Jens eller han hade mitt trevliga sällskap ;) Sen bar det iväg till Timmerstugan en kort stund innan jag gav upp, jag och Tova gick bort och höll Jens sällskap där han fick sitta ensam i lifthuset och jobba över :P Hade tidigare under dagen frågat Philip om jag fick åka med han till Björnen sen, så jag och lilla Tova åkte över ett mörkt berg tillsammans med han. Så mysigt och vackert!
Sen blev det middag och roligheter borta i Järven med pistörerna :D Det var en grym dag och kväll, lång men helt fantastisk!


Dagen idag har inte varit lika fantastisk har haft yrsel hela dagen, imorse när jag klev ur sängen så höll jag på att trilla omkull men jag kämpade mig igenom dagen och nu ska jag krypa i säng :D Inte min dag idag, lyckades slå en stor och tung skylt i huvudet så nu har man en bula i huvudet också. Dagens bästa händelser: imorse när jag och Anders B (pistör) tog en ommväg till Hermelinen, vi körde via Björnen och lämna Lisa :P, när tjejerna (M, S, T och S) kom förbi och kramades och efter dagens slut när jag och Jon stanna till vid "korvståndet" och hängde en sväng och åt korv :P


Godnatt, sängen här kommer jag :D

Av Frida - 18 januari 2013 16:10

Igår hade jag en fantastisk dag eller ja kvällen i alla fall :D

Dagen var helt okej, dagens höjdpunkter var alla besök jag fick. Första besöket var av en skidskolelärare, han hängde bra länge hos mig väldigt trevligt :) Sen när jag satt på lunch kom 2st skidlärare med sina 3 skidskolebarn, hur mysigt och trevligt som helst ju! 
Sen har Andres (pistör) varit förbi flera gånger, i tisdags kom Magnus med en klocka och Andres fixa idag upp den. Helt perfekt, äntligen kan gästerna ha koll på klockan själv :P Så nöjd!

På kvällen så hängde jag först med Tova i Nallen och hade party det spelades allt från Sean Banan till Markoolio till smurfarna. När dem spelade Sean Banans låt Händer i luft så tyckte jag att dem skulle spela hans mello-låt istället vilket dem gjorde strax där efter. Lycka! Åh Pontus skulle varit där då!! :)

Efter party med dans och sång så tog jag mig en korv innan Ingis körde mig ner till Malin där det blev mindre party och mer mys :D Hjälpte Malin med stängning av Björnen och sen blev vi hämtade av Olle och Ingis. 

Efter det så drog vi tjejer iväg till Åre för att lämna Sofia vid tåget. 
Älskar verkligen mina nya vänner, dem är så himla underbara! <3

Idag har jag jobbat nere i Björnen vilket var nice trots att det var väldigt lite folk, skönt med lite omväxling :D Jobbat extra för Lisa idag och det blir även imorgon. Kändes kul att vara tillbaka nere i Björnen faktiskt, det var länge sen sist. Blev skjutsad i bil av Andres ner, trevligt sen var det bara att dra igång. Stefan har varit nere och hängt hos mig och hållt mig sällskap, alltid lika trevligt. 
Haha det roligaste idag var när lilla Eskils skidglasögon fastna i bygeln och åkte iväg själv och innan jag hann stanna så var byglen en bit upp så jag fick låna en stav och hoppa å försöka banka ner dem. Tillslut gick det. Det kunde jag skratta åt ett tag :P


Nu gör jag just ingenting, har varit och hängt hos Clemme en stund och nu ska jag väl slänga mig i sängen och mysa :P

Av Frida - 16 januari 2013 20:42

Igår ringde Olle mig och undrade om jag kunde hoppa in och jobba morgon i Vargen, vi har morgon skidåkning i Vargen & Björnen nu under familjeveckorna liftarna öppnar då halv 8 och kör tills 15 då vi stänger, och jag svarade ja. Så kl 7 var jag borta i Vargen imorse, gissa om jag var trött. Tillslut kom Per (pistör) så vi kolla nödstoppen och sen var det bara att invänta gästerna, haha det kom dock inga på hela tiden när jag satt där och då var jag ändå där till 9.20 innan Magnus (pistör) kom och hämta mig för att köra mig till lilla underbara Hermelinen. 

Jag hade ändå en ganska mysig morgon faktiskt, hade med mig frukost och en bra bok :D Bengt (pistör) var stanna till på väg till Hermelinen och kolla så allt var okej, var otroligt trött men mådde bra :) 


När jag sen fick komma ner till Hermelinen så hade Magnus ställt fram allt och gjort ordning så det var bara att starta, så himla gulligt av han!! Han var osäker på hur jag ville ha det men det var helt perfekt så som han ställt det :) 

Sen har jag haft en lugn dag, inte hänt så mycket så jag har hunnit läsa en hel del. Bengt har varit förbi och hängt, tyckte jag kunde hacka is vilket jag inte var så pepp på men hacka lite och sen fixa jag till båda näten vid liften så lite nytta har jag allt gjort idag :D 

När jag äntligen fick åka hem så bar det av snabbt hem, byta om och sen drog jag upp till Tova för lite mys med henne och Malin!! 
Jag och Tova köpte pizza på Resturang Viking, hmm inte godaste pizzan men den gick ner ändå. Sen har vi slappat framför tvn och nu är det sängen som gäller är så satans trött :P

Godnatt, imorgon blir det nya äventyr! 

Av Frida - 15 januari 2013 20:15

Idag har varit en bra dag, det bästa var dagens alla besök :) Bengt har varit och jälvats med mig och självklart jävlas jag tillbaka, den relationen har vi till varandra haha. Sen på min lunch kom Malin och Tova och höll mig sällskap, det gjorde verkligen min dag!! <3



Haha var på lite bushumör idag så när jag såg Malin och Tova komma i liften på morgonen så sänkte jag farten, haha sänkte även när Ingemar kom :P Dem är så härliga!! 


Sen vid ett tillfälle stanna min lift och för att hämnas på Bengt för att han slängt ner mig på backen så ringde jag på han för att han skulle hjälpa mig, sen var han ju av en slump närmast också. Men när jag ringer och säger att jag har stopp så svarar han bara -Synd för dig, med retsam ton. Så jag fick fråga om han kunde fixa det och tillslut åkte han upp till stolpe 10 för att kolla. Först hitta han inte felet och då fråga jag om jag fick åka hem men han svara bara -Vänta lite. Tillslut hitta han felet, det var en brytpinne som hade gått sönder och det tog en liten stund att byta den för den satt fast hårt men tillslut rulla liften som den skulle igen. Tack för hjälpen :) 

När jag kom hem så bytte jag om och sen drog jag, Clemme, Malin och Tova till Åre för att utföra lite ärenden. Jag skulle kolla på skor och handla, fick inte köpt några skor idag heller ska kolla i Järpen och se annars ska jag å¨ka tillbaka till Stadium igen :D 

Sen åkte vi tillbaka till Björnen och jag drog hem för att fixa matlådor innan jag drog till Blåkulla för att hämta upp Clemme, Malin, Tova och Emil för att köra dem in till byn, dem skulle festa soch jag hem för att sova. Volvos är ganska sköna att köra faktiskt! 

Godnatt!

Av Frida - 14 januari 2013 18:25

Haha ja då kom då äntligen söndagen, vet inte hur bra den starta dock. Vakna på natten av att jag förflytta mig längre upp i sängen och tänkte då att jag kommer slå i huvudet i hyllan ovanför imorgon när jag vaknar men trött som jag var så somna jag om direkt igen utan att bry mig om det. Och mycket riktigt när klockan ringde och jag reste mig upp så slog jag självklart i huvudet, haha vakna ju till ordentligt i alla fall :P


Dagen var ganska seg första gästen hos mig kom 35min efter öppning men jag har hunnit läsa mycket i alla fall, har snart läst ut min norska bok. Usch ogillar när böcker tar slut :( Stängde liften redan 15.10, rekord! Men ofcourse kom det 2 till 10min efter stängning men dem var Per snäll och drog upp med skotern så jag slapp starta igen :) 
Sen bar det hem för att äta, byta kläder, packa, värma skorna och förbereda sig inför kvällens jobb och sen festen på Tyrolen.
Satt och hängde lite i Järven innan Pontus dök upp och det var dags att börja jobba, denna gång tog vi en rejäl skotertur innan vi åkte bort till Nallen. Helt underbart, han gasa på ordentligt och vi for iväg i en väldig fart. Är så underbart att få åka skoter med han, det är så fantastiskt kul. 

Sen visa jag Pontus att jag kunde tända lampor och starta liften helt själv. Han blev stolt, det är ju han som lärt mig :D Sen har han hängt hos mig hela kvällen Vi hade det bara bäst och roligast!!! 
Efter stägning blev det mer skoteråkning, åh vad jag gillar det. Är så barnsligt kul! Efter några varv runt i en cirkel vid Vargen drog vi till Järven, hämta mina grejer och sen körde han mig i racerfart till Tyrolen! 

 

Festen var väldigt trevlig och maten var gudomlig! Vi hade väldigt trevligt tyvärr tog allt slut väldigt fort men man ska väl sluta när det är som roligast :) Efter blev det stjärtlappsåkning ner för Järvsvängen, helt galet! 


Idag fortsatte vi med en bra dag, halv tio stod jag och Sofia redo nere vid Björnliften för att åka och vi sluta inte åka förrän vid stägning, vi tog en paus på kanske en timme i Rödkullen. Där värmde vi oss och fika lite. Det har varit en underbar dag, några svängar på skutan blev det och även ner i Valvet och till Stendalen. Så underbart vackert det varit på fjället, magiskt!! Har verkligen haft en fantastisk dag tillsammans med Sofia!! 

Ikväll blir det mys uppe på Blåkulla <3

Av Frida - 12 januari 2013 21:15

Det har varit rätt dött hos mig idag med, vart är alla liksom? Visst är det skönt med lite lugna dagar också nu när det varit så mycket vid jul och nyår men jag blir så otroligt trött! Har visserligen haft god tid till att läsa min bok som nu börjar närma sig slutet :P Annars har jag inte gjort mycket idag, har haft besök av Skidskole-Per han behövde värma händerna så han kom in och höll mig sällskap ett tag. Gav han lite värme från mina händer som för en gångs skull var varma :P 
Sen på slutet av dagen hade jag även besök av lilla söta Jack, Jon skulle avpatrullera så han fick vara hos mig. Vi busa, gosa och kasta snöbollar :D Han är bara så underbar och blir jämt så glad över att se mig och jag han :D 

Jon var så gullig imorse och satte upp min knatteingång, dock åt fel håll men det gör inget det var gulligt gjort ändå :P

Efter det att jag kom hem så har jag mest suttit i soffan och inte gjort något speciellt, är så trött. Har dock ätit och diskat :D Sen kom Clemme och fråga om jag kunde köra han och hans två vänner till Falken och visst kunde jag det. Så nu har jag kört volvo också haha. 

Nu ska jag faktiskt slänga mig i duschen och sen i sängen innan jag somnar här i soffan, godnatt allesammans 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards