Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Tidig morgon i Vargen, lite vila och sen fortsatt jobb :P

Av Frida - 25 januari 2013 20:19

I onsdags var det dags för morgonskidåkning igen så jag infann mig borta vid Vargen vid kvart över sju, där satt jag sen ensam fram till kvart i nio då det äntligen kom 2 gäster :D Men det gick ingen nöd på mig, älskar Vargen, jag hade ju frukost med mig och en bra bok :) Innan jag tillslut blev hämtad och nerkörd till Hermelinen, mycket sent :S, så kom det en liten flicka med sin mamma hon var så söt. Efter första åket berättade hon för mig att hon var tvungen att sätta på sig skidglasögonen för hon hade inte sett något när hon körde ner, hon var tvungen att blinka hela tiden :P Härlig unge, det blev en bra start på dagen :D


På torsdagen, min lediga dag, vakna jag sjukt utvilad men var ändå lite pömsig när jag skulle kliva upp kan bero på att sängen var så mysig. Var länge sen jag kände mig så utvilad, vilken underbar känsla! :D Jag tog mig upp och drog ut i backarna :D Först ner till Björnliften för att lämna jacka, skor m.m eftersom jag tagit på mig att jobba kväll trots min lediga dag vilket var dem roligaste jobbtimmarna hittills om man inte räknar dem dagar jag jobbar med Pontus då för dem är alltid bäst!! Denna kväll bjöd dock på något sällsynt, haha vi hade en stor ÄLG springades i skidbacken :P Sååååååå söt!!
Innan jag kom iväg in till centrum så stanna jag till och prata med Malin, kommer bli tomt utan både henne och Tova i helgen :( Väl inne i centrum gled jag bara runt, åkte mest i 6an haha fastna liksom där men tog mig tillslut bort till Ullådalen och sen stanna jag och fika i Rödkullen innan jag tog mig tillbaka till 6an igen. Det har varit en bra men kall dag, börjar lära mig hur man ska kliva av Wc-liften på ett bra sätt också :D
När liftarna stängt så satte jag mig ner nere vid 6an dal, orkade verkligen inte ta mig någonstans var så trött men så kom Pontus förbi och gav mig en stor och varm kram å ett leende som sedan gjorde att jag orkade ta mig till bussen. Hade tänkt fråga Philip om skjuts eftersom han skulle jobbat hos oss på kvällen om han inte varit sjuk, jag som ville åka skoter :(
Sen var jag och sa hej då till 2/3 av Björnligan, det är så vi kallar oss jag, Tova och Malin :D och sen hann jag med att fixa 2 matlådor innan det var dags att jobba.


Idag har varit en otroligt lugn dag, har mest suttit inne vilket är tråkigt. Vill ha mer att göra!! Men sen när allt folk kommer och det kommer bli kaos så kommer jag längta tillbaka till dessa lugna dagar haha.
Efter jobbet idag tog jag, Lisa och Sofia en raskpromenad upp till Copperhill (vilket är sjukt långt!) och tillbaka, det var jobbigt på uppvägen men nice på tillbaka vägen :D Sen har jag och Clemme varit och handlat i Åre, jag som INTE skulle köpa godis eller så föll för frestelsen. Blir tröstätande nu när mina tjejer inte är här!


Sen har jag fått ett glädjande besked idag, har köpt biljetter till Wavebreak kryssningen och fick idag veta att mitt ena favorit band THE TROUBLED THREE ska spela. Så värt pengarna och jag som hade planer på att göra mig av med min hytt men nu nej aldrig!!


Nu ska jag chilla i soffan, tvmys med mig och Johnny Cash :P God Helg allesammans! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntu...

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?   Jag har njutit till tusen av den si...

Av Frida - 17 april 2015 20:15

Det har hänt en hel del sen jag var inne och skrev sist, men nu tänkte jag passa på att skriva medan orken är så pass hög. Gick och vart sjuk igår, fick plötslig huvudvärk och yrsel så det sluta med att dem fick plocka ner mig med skoter :( Sen fick ...

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :PMen än så länge är snön bra i backarna oc...

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! Januari avsluta jag med att hänga med ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards