Alla inlägg under januari 2014

Av Frida - 17 januari 2014 19:45

Japp då har det gått ännu en vecka, kommer nog bli att jag gör en uppdatering per vecka. Känner inte riktigt att jag hinner med allt som jag vill nu trots att jag har massa tid över :P


I måndags vill jag säga är en bra dag, dem var och installerade en telefon uppe hos mig på berg. Grymt!! Så nu kan även jag nå omvärldens där uppe. Sen när dagen var slut så blev jag uppplockad av en mycket snäll tekninker, han tyckte det var bättre att jag åkte skoter ner än att jag skulle gå och riskera att trilla å slå huvudet. Så omtänksamt och snällt! Sen blev det lite pizzaätande innan det var dags för kvällsjobb med Erik och Johanna i 8an :) Bra men mycket kall kväll. 


Sen på tisdagen var det dags för en välförtjänt sovmorgon! Sen blev det lunch och fika på Tegetornet med två kollegor innan jag senare på kvällen drog hem till världens bästa Jossan och Elias för lite mys :)

Onsdagen kom och jag fick ett trevligt uppvaknande, en viss liten lurvig tjej kom uppsmygande i sängen och la sig mellan mitt huvud och väggen. Vår lilla mystjej!

 


Både igår och idag har jag känt att mitt humör inte har varit på topp, det går upp och ner i vågor och likaså känslorna vilket är otroligt jobbigt. Igår kväll behövde jag verkligen ta mig en promenad och bara tänka på annat, det sluta med att jag tog bussen till Björnen där dem hade kvällsskidåkning. Där hängde jag med en tjej som har samma fina namn som jag, sjukt trevlig, och så träffa jag även Magnus igen och hans barn Sofia och Joel. Sofia var nog lika glad att se mig som jag var att se henne, var hennes favorit i vintras och hon pratade ofta om mig hemma. Saknar henne verkligen! Sen fick jag åka lite skoter med Angelica, fick skjuts tillbaka in till Åre :) Uppriskande och kul. Sen hade jag och Ankan lite deep talk innan jag begav mig hemåt. Och idag har nästan humöret varit ännu värre men jag har inte visat det utåt. Fick i alla fall lite mer jobb idag, tänkte dra igång med det imorgon. Det ska nämligen sättas reklam på liften och jag blev liksom lite ansvarig för det, kul kul. Får se vem jag får med mig, vi bör vara en fyra stycken i alla fall :)


Nu efter att jag och Madde har storstädat så väntar vi på att två vänner ska komma hit så ska vi fika lite :) En bra fredag kväll måste jag säga :P

Av Frida - 10 januari 2014 18:50

Snart har hela denna vecka gått och det är så lungt i backarna så jag tycker nästan det är tråkigt och längtar efter att det ska hända saker, men när det väl händer saker så blir jag lite extra glad :) Som tex i tisdags då vi fick ett litet mystiskt fel på liften, tror hon blev skraj när Jan-E kom :P Men i alla fall det är lite trix och fix för att få igång den igen men efter att Jan-E visat mig hur man gör så är jag numera grym på att lösa detta problem. Fick redan samma dag testa att lösa det själv då liften stanna för samma problem ca 30min efter. Kul och spännande. Sen eftersom jag har åkförbud hela säsongen så brukar jag gå ner för skidbacken på eftermiddagarna men denna dag plocka en mycket snäll Pontus upp mig så jag fick åka lite skoter sista biten. Alltid lika kul :D 


Onsdagen kom och jag fick under dagen trevligt besök, min kramis-kompis från Björnen var förbi (en skön skidlärare). Så vi kramades och morschade lite på varandra innan han var tvungen att åka vidare. Det gjorde att jag klara arbetsdagen. Sen har även Peter Magnusson åkt i min lift igen men det roliga var när jag satt på dal, så sken han upp i ett leende och vinkade glatt till mig och jag vinka glatt tillbaka :D 

Efter jobbet hade jag och några kollegor en väldigt rolig promenad hem, vi var så sjukt flummiga allihopa. Vägen hem har aldrig tidigare varit så lätt. 

På kvällen drog jag bort till 8an en sväng och hängde lite med Johanna. Sen flirta jag till mig lite skoterskjuts bort till Kabin, tycker att det är så barnsligt kul att åka skoter så jag tar varje tillfälle som kan fås :P Sen hängde vi lite där innan vi hade sällskap hem, trevlig kvällsyssla :) 


Igår var jag ledig och var ute på äventyr hela dagen, först en sväng upp på skutan. Fy fasiken vad vackert det var där uppe, magsikt med sol och snö :D Fika där uppe med goda vänner innan jag åkte ner och tog mig bort till Fjällgården och sen där vidare till Sadeln. Jag och Erik skulle bort till Björnen och käka pizza. Tillslut tog vi oss till Hermelinen (kände knappt igen mig, såg inte alls ut som det bruka göra när jag jobba där) och därifrån busåkte vi, jag stod nämligen bak på Eriks skidor hela vägen upp. Det var rikigt kul. Efter pizzan tog Erik skidvägen tillbaka och jag inväntade bussen som jag sen höll på att somna på. Medan jag vänta snacka jag lite med pistör-Per. När jag väl kom till Kabin så gick jag in på jobbet för att se om jag hitta några sköna männsikor vilket jag självklart gjorde. Dumt nog satte jag mig i trappan och sen la mig, höll på att somna där med. Sen vänta jag in Erik M, hans skor och Angelica var på vift :P haha. Sen gosa vi med Mats vovve, vi fick så många pussar så :) Mys!! Träffa även pistör-Philip vilket alltid är lika trevligt. Så många bra människor jag känner :D Tillslut tog vi oss hem med bussen. Eftersom jag aldrig får nog av äventyr så blev det en lång kvällspromenad med Erik, målet var att köpa Bingolottor. I söndags bestämde vi att vi skulle spela och vinna! :P Gick förbi och kolla bilen min och sen fastna vi lite innan vi kom ner till Ica för jag träffa nämligen pistör-Magnus (som tyvärr inte jobbar med oss denna säsong, han kör lite extra bara), åh blev så sjukt glad att se han igen. Var länge sen jag kände den där speciella glädjen. Han har stöttat mig så otroligt hela vintern efter min hjärnskakning, min extra pappa <3 Har tänkt på han så mycket i höst när jag gått sjukskriven med min andra hjärnskakning. Han tyckte förövrigt att det var bra att jag skulle göra lugna saker såsom Bingospelande trots att det är pensionersvarning på det :P haha. Glad kunde vi fortsätta vår promenad. Magnus och jag kommer snart ses igen! :) 


Idag har jag haft en effektiv men lång och tråkig dag, tiden på berg gick fort då jag bocka av massa saker från att göra listan och sen spenadera jag lunchen där uppe med Johan. Sen hade jag sällskap av en kollega på dal hela eftermiddagen men fan vad segt det gick. Var glad sen när vi stängde och ännu gladare blev jag när Angelica hämta upp mig med skotern och körde mig ner :D Vilken dag.


Bävar lite inför morgondagen, med kylan dem lovat. Vi har ju inte vant oss vid den. Vi är mer van vid temperaturer mellan -5 och +5 :P haha men ska väl överleva. Nu blir det ett litet bad innan det är dags för filmmys, ensam hemma ikväll vilket är rätt skönt. Bara slappa :D 


Ha de!! 

Av Frida - 6 januari 2014 20:30

Nu är jag tillbaka igen för ännu en liten uppdatering, jag har varit riktigt dålig på att blogga men jag har varken ocrkat eller haft lust. Det har varit lite halvt jobbigt nu ett tag men nu verkar det ordna upp sig :D Har mått lite sisådär sen jag fick stolen i huvudet och i torsdags var jag långt ifrån bra men tar mer om det längre ner. 


Att börja jobba efter julledigheten var inte alls några problem, det har faktiskt gått bättre än vad vågat tro. På fredagen där efter julafton så körde jag först heldag på jobbet och sen på kvällen skulle jag stå vakt vid kälkspårets slut, fick även teståka vilket var kul men tog det otroligt lugnt då jag är så rädd att slå huvudet igen. Tyvärr tog det inte lång tid innan vi fick stänga ner då Bergbanan fastna på mitten, men det gjorde inte mig något alls. Var skönt att få komma hem lite tidigare, borde iofs stanna inne med den oturen jag har. Får liftstolar i huvdet, klämmer fingrar i bildörrar, kalkar och slår mig. Fick trevligt sällskap i bilen hem i alla fall, så det var ett mycket bra avslut på dagen. 


Lördagen kom och jag fick börja dagen med att be Adde om ursäkt då jag råka stänga in han i stationen på Fjällgården dal, såg ju inte att han klättrat upp där. Som tur var så var han inte arg på mig :P Dagen fortsatte och en skidlärare som jag känner var förbi för att kolla hur det var med mig, gulligt! Har bra gulliga människor omkring mig, vad skulle jag göra utan dem? En rätt bra dag som inte sluta så kul då jag höll på att svimma i duschen, det var något av det läskigaste jag varit med om. Kände att jag började bli snurrig så jag skulle skynda mig lite men helt plötsligt börjar det snurra sjukt mycket och hörseln försvann. Efter att jag suttit en stund på golvet så kunde jag tillsut göra mig iordning och gå och lägga mig, usch! Efter detta känns det lite olustigt att både duscha och bada. 

På söndagen mådde jag lite sisådär men det var ändå en bra dag, blåste en hel del så man hade något att fokusera på hela dagen eller jag fram till lunch och sen ganska snart efter lunch så stängde vi. Vi vågade inte köra längre då det låg konstanst mellan 18-20 m/s och toppar på 25. Att köra liften var ingen större fara men hade det blivit stopp hade det kunnat bli rejäla problem. Så jag och min extrabemanning fick stå och informera folk i ca 2 timmar innan dagen var slut och vi kunde gå hem. Oj vilken dag. Åkte hem till familjen för att mysa, tanken var bio men det var överfullt så det blev inget men det gjorde inte så mycket :P


På måndagen tog jag mig en rejäl sovmorgon, mös med familjen och sen på kvällen var det dags att jobba kväll i Wm8an :) Mitt ansvar under kvällen var att köra liften och ansvara för radion och Bullen packa folk, fick en rejäl överraskning när jag fick ett anrop på radion (btw så kändes det jäkligt bra att svara "8an dal Frida") det var ju världens bästa Pontus i andra änden. Vet inte vem av oss som blev mest överraskad. Det var i alla fall en grym kväll, riktigt kul och jag hoppas jag får göra det snart igen! 


Nyårsafton kom, jobb stod på schemat men på kvällen bestämde jag och Erik oss för att beställa mat från Brooken och ta med hem. Tacotallrik, mums. Medan vi käka kolla vi på någon cirkus på tv, var kul speciellt när ponnisarna dök upp och en av dem var lite busig och sprang förbi hindret hela tiden. Sen fick vi sällskap av en kollega lagom innan det var dags att skåla in det nya året i Julmust :D Sen bar det hem för några timmars sömn innan det var dags för jobb igen, var oförskämt pigg. Var skönt för jag har inte varit så pigg på väldigt länge och något annat som också var skönt var att det var otroligt lungt i liften hela dagen. Något som inte var lika skönt var på torsdagen, jag vakna och hade riktigt ont i nacken och promenaden till jobbet gjorde det inte bättre. Fick en hemsk huvudvärk som sen höll i sig och även nacken plågade mig, inte nog med det så kom illamåendet och kallsvettningarna under tiden jag satt uppe på berg. Hur skulle jag klara dagen, försökte få i mig lite lunch men det gick sådär. När jag väl kom ner till Bergbanan (äter min lunch där i lifthuset) så fick jag ringa chefen, orkade ju inte stå. Klarade verkligen inte av mer, så dem 2 sista timmarna låg jag där i soffan och orkade inte ta mig någonstans. Sen när jag väl piggna till så såg jag till att ta mig hem och sen låg jag där i soffan och kolla på Sagan om de två tornen resten av dagen. Usch vilken skitdag! Men vad gulliga alla var! <3


Men det passade ganska bra att bli sjuk just då för jag hade ledig helg. Så fredagen startade med en rejäl sovmorgon och sen skulle jag besöka Hc trodde jag ja, jag fick vända i dörren det var så sjukt mycket folk så jag orkade inte med detta. Jag gick istället till jobbet och hängde med goa kollegor innan det var dags för det efterlängtade Grädda besöket! Som jag längtat sen i somras asså! Efter det följde jag med Erik till 8an berg, han hade kvällskörning och jag hade inget bättre för mig. Ångra ju inte direkt att jag åkte dit, vi satt och fika och hade väldigt kul. Sen fick jag åka skoter ner också till min stora glädje, har länge velat åka I Jättars Spår men det är ju lite komplicerat utan bräda men nu var Lasse snäll och ta med mig ner han skulle ju ändå åka den vägen :D Kände mig bättre i både kropp och själ efter den skoterturen! :D Hem sova och sova länge innan jag tillslut tog mig till Hc, nu skulle jag få min dom. Det var ett otroligt kul och lättande besök, i Mats sällskap så kan man inte annat än skratta. Bästa läkaren utan tvekan. Efter mycket skratt och knaserier så fick jag domen, det var ingen hjärnskakning utan muskulärt i nacken. Vilken lättnad, har varit så nervös över detta men nu kan jag andas ut. Svävade på moln ända till jobbet där jag skulle lugna oroliga kollegor, Pontus var den ända jag hitta. Han gilla beskedet :) Sen for jag hem till familjen för lite mys. 


Söndagen kom och nu var det äntligen dags för Elias efterlängtade dop, blev en lång dag och längre skulle den bli. Kom hem packa ihop mina saker och drog till Åre, dags för ännu ett besök på Grädda :) Stammis? Jajjemän! :D haha. Efter det blev det lite tv-kväll med Bingolotto och Äkta människor hos Erik innan det var dags att sova. Trodde jag skulle få en skön nattsömn men icke, har vaknat och vändit å vridit på mig hela natten så jag har varit lite trött idag. På tal om trött, är så trött på ryssarna dem kör verkligen sitt eget race och skiter i vad man säger åt dem. Och inte kan dem kliva ev en lift och inte kan dem åka bräda heller för den delen men ändå ska dem göra det. Suck, ska bli skönt när dem åkt hem! 


Nu ska jag äta något litet innan det är dags för sängen, tröttis orkar inte mer :P Godnatt! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards