Alla inlägg under mars 2010

Av Frida - 31 mars 2010 18:26

Hmm ja jag har inte så mycket att skriva för de händer inte så mycket i mitt liv just nu. Idag har jag datanördat mig en stund, sen har jag umgåtts med syster Anna en stund, bakat negerbollar, och hjälpt mamma med lite saker. Sen har Marcus hållt mig sällskap via sms hela dagen :) Tack. 


Nu sitter jag inne på mitt rum med minsta syster, vi lyssnar på Rix fm och jag försöker komma fram till Christian :P medans Klara väntar på att jag ska bli klar med datorn. Lova nämligen henne att hon skulle få låna den en stund medans våra målade hönor torkar :) 


Vi har även fått besök nu, morfar och hans Monica och syrrans kille har kommit. De är mycket trevligt. Dom stannar i en vecka :) 


Ja nu har jag inte nått mer att skriva, hej då! 

Av Frida - 29 mars 2010 22:50

Idag har jag först varit ensam hemma och mest segat och sen när pappa å Klara kom hem så käka vi och sen drog vi till stan med mig bakom ratten såklart. Första stoppet för mig och syrran blev Skopunkten där jag faktiskt hittade två par skor :) Trodde inte jag skulle de men de gjorde jag så jag är lycklig. Sen hämta vi upp mamma och sen drog vi till Ica Maxi för att handla de tog tid. Där mötte jag en gammal klasskamrat, de var trevligt. Sen drog vi hem, och när vi hade varit hemma en timme eller nått så var de dags att hämta Anna i Trångsviken och nu ska jag kolla på Millenium, missade avsnittet i lördags. 


Sen vill jag tacka Adam, Goffe och Marcus för pratstunden igår. Ni fick mig att må bättre :) 


Kram och godnatt

Av Frida - 28 mars 2010 18:48

Jag har nu varit här i tre dagar och jag är redan less och vill åka tillbaka till Båstad!! Men jag har 6 jäkla veckor kvar innan jag får åka ner igen!!! Åååååååh!! Den kommande veckan kan nog bli kul, jag kommer få köra en del bil och så kommer morfar och Monica på besök. De ska bli kul men annars känns allt bara så trökigt! Jag längtar så efter alla underbara människor som jag har där nere, ni kommer alltid finnas i mitt hjärta. Jag hoppas ni vet de!!


Idag har jag och Klara varit ensamma hemma och myst tillsammans och igår var även Anna hemma. Vi gjorde bland annat Amerikanska pannkakor, jätte fina :) , sen under Eart hour - timmen så satt vi och spelade Plump i köket i värmeljusens sken :) De var kul och mysigt att umgås med mina underbara systrar. Senare kolla jag och Klara på Natt på museet och sen somna vi i sängen till Andra Avenyn :P


Fick veta av mamma att en i personalen på tåget som hon och pappa åkte idag, hade Rockabilly frisyr. Suck varför var inte jag där just då?? :P


Nu har jag inget mer att skriva. Hej då


~Ta mig tillbaka till Båstad~

Av Frida - 26 mars 2010 09:59

Igår var jag upptagen precis hela dagen. Åt frukost med Marcus på Knut Jöns sen var jag i skolan och umgås med mina vänner som var där. Sen vid tolv stack jag och M till Bakfickan och fikade, sen var vi på fritids gården å spela basket, pingis och biljard. Sjukt kul. Sen vid två var de dags att dra hem för att packa de sista och kolla pengar på kortet, M hängde med. De var verkligen en toppen dag!! Men innan jag stack hem så var jag tvungen att hämta mina saker på skolan och självklart säga hej då till alla sköna människor. 


Sen strax efter fyra var de dags att dra till stationen, fick sällskap och hjälp av Gabbe och Sandra :) Och sen hade jag sällskap av Linnea på tåget eller tågen ska jag säga, mycket trevligt. Och TACK Linnea att du la ut pengar åt mig på en biljett :) 


Sen när vi kom till Göteborg var mormor där och vi alla tre gick och fika innan de var dags att kliva på nästa tåg. Trevligt. Sen fick vi gå hur långt som helst för att hitta våra vagnar, vi gick och gick........... och gick och gick haha tillslut kom vi fram. Vi hade inte plats i samma vagnar så jag drog bort till min sa hej då till mormor, slängde in mina saker i kupén och sen drog jag för att leta upp Linnea. De var lätt att hitta henne :) Vi drog genast vidare till bistrovagnen och satt där från sju till elva, jag satt till elva jag vet inte när Linnea gick. Vi hade trevligt sällskap där, de var tre killar som frågade om dom kunde sitta vid oss och de fick dom. Så jag hoppa över och satte mig bredvid Linnea och fick en Tomas på andra sidan. Vi satt och snacka om vart vi kom ifrån, vad vi plugga/jobba med, vart vi skulle, vi spela även spel och jag satt och mådde jävligt illa där ett tag men de gick över sen, sköööööööööönt!,var med dom och spela en omgång bluffstopp, de kan man inte säga nej till :) haha sjukt trevlig resa. Jag somna typ på en gång.


Nu sitter jag ensam hemma på mitt rum och har just fått i mig frukost. De är rätt skönt att vara hemma ändå fast att jag längtar tillbaka och de är varmare här uppe än vad jag hade räknat med. Men de var trist att lämna de varma och härliga vårvädret men jag hoppas de kommer hit med :) 


Nu väntar jag bara på att tiden ska gå så att de blir dags att hämta syrran så man får lite sällskap :) 


Kram

Av Frida - 25 mars 2010 11:13

Igår var en bra dag på många sätt, först hade vi redovisning av våra arbeten i Rörlig Bild. Min grupp var först ut, lite nervöst men kul. Lärarna verkade nöjda med vår insats :) haha. Sen käkade jag lunch på skolan, sen var jag kvar på radion ett tag sen vid tre drog jag och Anna hem. Och en stund senare drog jag hem till Gabbe och Jonas för att umgås med Sandra å Gabbe. De avr trevligt och  jag var på ett väldigt bra humör trots min osivhet om jag skulle få bowla eller inte. Jag var även å åt en dyr men god middag med Jonas, hans tjej Hanna, Sandra och Gabbe. Sen satt jag och sjöng barnsånger för Sandra och Gabbe :)


Strax innan åtta fick Sandra för sig att hon skulle till Ica och vi drog dit men dom hann stänga innan vi kom tillbaka så vi gick en promenad istället och jag hade en guidad tur för dom. Jag hade sjukt kul asså. Värsta flummhumöret, men så jävla kul var de. Vid nio drog jag hem för att byta om och sen blev de en tripp hem till Johan och Amanda där även Anna befann sig och sen halv elva fick jag med mig alla tre till bowlingen mycket trevligt!


När vi kom dit så var de sjukt mycket folk där, har aldrig sett så mycket folk där förut. Både H och A var där :) Sen när de blev en bana ledig så bowla jag och Johan, han ledde under hela spelet men dom två sista slagen gick jag om han så jag vann med 10 poäng :D haha.


Sen när vi bowlat klart hängde jag Johan ut för han skulle röka, där träffa jag på både Adam, Marcus och Herman. Hälsa på dom alla, M kände inte igen mig från förra veckan men jag kände igen han men H däremot gjorde de. Trevliga pöjkar de där.


M bjöd mig på cola och vi satt i soffan och snacka, H var också med en stund. A han drog hem väldigt tidigt :( Sen drog mina vänner en efter en och jag blev kvar med H och M. Sen har jag gråtit inatt och blivit tröstad och fått prata ut om mina känslor. Tack M för att du trösta mig! Sen har jag blivit bjuden på frukost och idag känns allt mycket bättre och de kommer nog kännas ganska bra att åka hem tror jag. De känns rätt okej nu i alla fall.


Japp snart är de dags att dra och käka lunch, börjar bli lite hungrig asså. Sen ska jag väl säga hej då till alla vänner å sen får jag packa de sista och ladda kortet. De är lite tomt på de nu asså hahaha.


Näe men tack och hej för mig.


~Tack för att ni följde med mig till bowlingen igår, de betydde väldigt mycket för mig. Älskar er!!~

Av Frida - 24 mars 2010 09:20

Till alla underbara människor som finns runt mig :) Älskar er!!


Vaknar upp och undrar vad du gör
gårdagen finns kvar där utanför
Jag ser dig överallt
men saknar dig ändå
en tusendels sekund sekund för att förstå


Jag kan inte sluta tänka på dig
Du är underbar
du har alltid en plats här inom mig
Du är underbar
Jag tror du förstår mig väl
du har rört hela min själ
jag kan inte sluta tänka på dig
du är underbar

Världen stannar upp men jag vill gå
vi fortsätter tillsammans båda två
Jag sträcker ut min hand
och framtid har du här
en tusendels sekund så är vi där

Jag kan inte sluta tänka på dig
Du är underbar
du har alltid en plats här inom mig
Du är underbar
Jag tror du förstår mig väl
du har rört hela min själ
Jag kan inte sluta tänka på dig
du är underbar

När saknaden tar överhand
så finns du överallt


Jag kan inte sluta tänka på dig
Du är underbar
Du har alltid en plats här inom mig
du är underbar
Jag tror du förstår mig väl
du har rört hela min själ
Jag kan inte sluta tänka på dig
du är underbar!!!

Av Frida - 23 mars 2010 09:06

Igår var jag på skolan hela dagen utan att egentligen göra någonting, jag ville inte gå hem så jag satt hellre där. Jag var iväg till Café Biblos en sväng med Anna och Sara för att fika lite, trevligt!


Sen vid halv sex hade jag och Anna sällskap hem, de var typ hem slänga i sig något att äta sen dra igen. Vi skulle hem till Kizen, senare på kvällen kolla jag, Anna och Anne på Luftslottet som sprängdes den var riktigt lebbig emellanåt och vi skrek en del hehe. De var rätt läskigt att gå hem sen :P Men som tur var så hade jag sällskap av Anna halva biten, den sista mer eller mindre sprang jag. Sen var jag inne i tryggheten igen :D Tack för en trevlig men läskig kväll.


Ja då är de snart dags att bege sig hem till Jämtland och för första gången i mitt liv så känner jag att jag verkligen inte vill åka hem. Jag vill bara stanna här nere och fortsätta i skolan som vanligt. Sex veckor är lång tid! Hemresan kommer att bli väldigt jobbig känner jag på mig och antagligen tiden hemma också men jag hoppas att jag överlever detta jag måste ju trots allt åka och jag måste genomföra min praktik vare sig jag är pepp eller inte. 


Näe nu ska jag fortsätta med min mat och så ska jag våffla håret. Sen blir de skolan som gäller. Kram så länge. 


Hej då!

Av Frida - 22 mars 2010 15:07

I can´t help falling in love - Elvis Presley


Wise men say only fools rush in
But I can't help falling in love with you
Shall I stay
Would it be a sin
If I can't help falling in love with you

Like a river flows surely to the sea
Darling so it goes
Some things are meant to be
Take my hand, take my whole life too
For I can't help falling in love with you

Like a river flows surely to the sea
Darling so it goes
Some things are meant to be
Take my hand, take my whole life too
For I can't help falling in love with you
For I can't help falling in love with you

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards