Direktlänk till inlägg 2 mars 2015

Storm, is, sockersnö och ny månad

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! 

Januari avsluta jag med att hänga med syrran i backarna här i Duved, hade en fantastisk dag. OCh till helgen är det dags igen :D 

Sen har vi haft en skit tråkig personalfest, var som en dålig afterski! Tur jag hade Daniel med mig annars det varit ännu tråkigare. Blää!! 

8 februari fick jag uppleva gamla minnen i Vargen med världens bästa Pontus! En nostalgikväll, så nice. Fick mig en skotertur också, tillbaka vägen var intressant och spännande. Snöstorm, när vi kom upp till Sadelberg visste vi inte riktigt vart vi var och vart vi skulle ta oss ner. När vi kommer ner till Kabin igen så har snön övergått till spöregn istället. Hemvägen var spännande med alla pooler och is på vägen. Några dagar efter detta la min startmotor av, fasiken vad handikappad man känner sig utan bil när man är så van att ha den. Men jag klarade mig den veckan jag var utan, tack allesammans för all hjälp! 

Pappa har fyllt år och jag var hemma och mös med familjen några timmar. Molly var sjukt sugen på tårtan och tänkte ta sig en smakbit där den stod på bordet, den måste sett extra smarrig ut för hon brukar aldrig försöka sno saker från bordet. Gullungen. 

Sen har jag hängt med boysen när dem lekt i pumptracken, så kul att se på dem när dem håller på att leka. Den glädjen är underbar! 

Sen har jag träffat världens bästa Dick, som nu vecka 10 äntligen kommer tillbaka till jobbet. Som jag saknat han! 


Alla hjärtans dag var en bra dag där jag spred extra mycket kärlek omkring mig och måla hjärtan på tavlan vid Wc, Tott och Fjällgården. Alla dagar är kärlekens dag för mig men det händer något med folk just denna dag, alla är lite extra kärleksfulla. Fick mig två stora och gosiga kramar denna dag :D 


Igår tog jag mig friheten att glida runt på jobbet och bara njuta, var så ofantligt lite att göra. Kvällen avslutades iVargen med världens bästa pirstör Pontus! Vilken kväll asså, inte många arbetsdagar som slår kvällar som denna :D 


Sen har jag varit på magnetröntgen och fick svar för någon timme sen. Tydligen har jag en fraktur i en liten bendel i handen och sen vätska i eller runt båtbenet. Så galet skönt att få ett svar till varför det gjort så ont! Är så lättad så tårarna bara rinner, jag som inte trodde dem skulle hitta något. Så nu är det bara att vänta på kommande besked, vilket skrämmer mig en aning faktiskt. Men bara den blir bra igen. På tal om sakdor, tummen på min andra hand har råkat lite illa ut och jag misstänker att den kan vara stukad. Vet inte vad som hänt men nu när den är tejpad så mår den bra. Bara massa defekter :P 

Ledig idag så jag bara njuter, tänkte ta mig en rejäl sovmorgon imorse. Halv 8 vakna jag hehe, fick sova en timme längre än vanligt i alla fall. Vaknar till ett snöigt Duved i alla fall, alldeles vitt överallt och stora fina flingor dalar ner. Underbart!!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntu...

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?   Jag har njutit till tusen av den si...

Av Frida - 17 april 2015 20:15

Det har hänt en hel del sen jag var inne och skrev sist, men nu tänkte jag passa på att skriva medan orken är så pass hög. Gick och vart sjuk igår, fick plötslig huvudvärk och yrsel så det sluta med att dem fick plocka ner mig med skoter :( Sen fick ...

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :PMen än så länge är snön bra i backarna oc...

Av Frida - 26 januari 2015 20:17

Då var man tillbaka för att göra en liten uppdatering, har verkligen inte haft tid eller ork. Har så mycket för mig eller snarare har mina tankar på något helt annat ;) hehe  Det har ju hänt en del sen sist jag skrev, säsongen har dragit igång vilk...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards