Alla inlägg under november 2011

Av Frida - 28 november 2011 10:25

Igår hade världens bästa och sötaste Astrid namnsdag, åh vad jag saknar dig honey. Önska att du var här hos mig! <3 De finns ingen jag älskar så mycket som dig!!  


 

Igår snöade de också, snöade i stort sett hela dagen så vi fick väl över 1dm snö till min glädje :) Kanske var de du som hörde min önskan och gav mig lite snö ;) Love 


Läste precis ett inlägg i bloggen som jag skrev för exakt två år sen, jag hade då (dagen innan) varit på Å-krogen i Gävle för att se Rocket boysen lira för andra gången (första gången jag åkte iväg enbart för att se dem). Den kvällen var en av dem bästa i mitt liv, fick en grym skiva (och snart släpper dem sin andra). Inte trodde jag att jag skulle gå därifrån en skiva rikare och inte trodde jag för allt i världen att dessa tre killar skulle bli nära vänner till mig. Men så blev de och de är jag väldigt glad över, har haft så otroligt kul tillsammans med dessa gossar och fler roliga tillfällen kommer :) Ni är underbara :D


 I love you Astrid!!

Av Frida - 26 november 2011 19:46




  



Bara för att Shakin Stevens är så himla bra!! <3

Av Frida - 25 november 2011 22:31

Större delen av dagen har jag varit trött och hängig, känner mig nästan lite febrig :( Har känt mig lite konstig sen igår eftermiddag, så idag har jag spenderat dagen framför tvn och datorn :P och när jag sitter vid datorn hör jag att de låter konstigt på utsidan (förutom den halvt hemska blåstan) och när jag tittar ut ser jag att de spöregnar!! I November!! De är ju inte sant, de borde ju vara snö som kommer. De vräkte väl ner en halvtimme eller så sen var de strålande solsken och blåsfritt, märkligt väder!


På kvällskvisten har jag, mamma och Klara bakat Lussebullar :) mums mums.



Klara gjorde några riktiga konstverk, sötast var denna välmående katt :) 



   

Sen hade mamma köpt med sig vörtbröd hem!! Åh så underbart :)


Igår när jag satt vid datorn så såg jag att min kaktus hade fått en blomma lagom till vintern men senare så kolla jag igen och då såg jag två, hehe men sen när jag skulle gå och visa mamma så visade de sig att de var hur många som helst. Dem hade varit gömda mot fönstret men nu blickar dem innåt :D Och såhär fina är dem.

          

Av Frida - 23 november 2011 18:56

Idag har jag varit ensam hemma till kvart i två och jag har hunnit med en hel del :) Först startade jag dagen med att träna en 40 min eller vad de nu blev med Wii och efter de kollade jag lite på tv och sen var de frukostdags. Sen en sväng på datorn och sen fick jag för mig att mangla, haha jag tyckker de är rätt kul faktiskt precis som jag tycker att de är kul att svabba golvet (fast att jag gör de otroligt sällan). De var väldigt mycket som skulle manglas, de var bra länge sen mamma manglade sist :p hehe men nu är de gjort :)

Sen har jag lagat mat och sen har jag och pappa lämnat Klara på innebandyträningen sen hann jag hem en sväng innan de var dags att möta mamma och nu är de dags att slål sig ner framför tvn med först Halv åtta hos mig och sen 112 - på liv och död. :D 

Av Frida - 23 november 2011 18:20

För ett tag sen lagade jag Kycklingfilé med rotfrukter och yoghurt och de var väldigt uppskattat här hemma och mamma har flera gånger frågat efter receptet så här har du det :)


.

Kycklingfilé med rotfrukter och yoghurt


SVÅRIGHETSGRAD: Medel 

TILLAGNINGSTID: Under 45 min 

PORTIONER: 4


.

Ingredienser

.

Marinad

  • 1/2 dl fryst, hackad persilja
  • 1 stor pressad vitlöksklyfta
  • 1/2 urkärnad och finhackad chilifrukt(t ex spansk peppar)
  • 1 tsk spiskummin
  • 1 msk rödvinsvinäger
  • 1 msk olivolja
.

Rotfrukter

  • 1 liten kålrot (ā 300 g)
  • 400 g morötter
  • 600 g potatis
  • 1 msk olivolja
  • 0,8tsk salt
.

Kyckling

  • 500 g frysta kycklingfiléer
  • 1 msk olja
  • 1 1/2 msk honung
  • 1 1/2 msk rödvinsvinäger
  • salt och peppar
.

Till servering

  • 1 dl matyoghurt (10 %)
.

Gör så här

  1. Tina frysta kycklingfiléer.
  2. Marinad: Blanda fryst, hackad persilja, pressad vitlöksklyfta, urkärnad och finhackad chilifrukt, spiskummin, rödvinsvinäger och olivolja i en skål.
  3. Sätt ugnen på 250°C.
  4. Rotfrukter: Skala och skär kålrot, morötter och potatis i 1/2 cm tjocka skivor på längden. Blanda rotfrukterna med olivolja. Krydda med salt. Ställ in i ugnen ca 25 minuter, rör om efter halva tiden.
  5. Ta ut rotfrukterna och blanda försiktigt med marinaden.
  6. Kyckling: Dela kycklingfiléerna på längden. Stek dem ca 3 minuter per sida i olivolja. Krydda med salt och peppar. Efterstek under lock ca 5 minuter, tills kycklingen är klar. Ringla över honung och rödvinsvinäger.
  7. Servera kycklingen med skyn samt rotfrukter och matyoghurt.

Av Frida - 21 november 2011 19:45

Stort grattis på födelsedagen sötnosen!!


 


Idag fyller min yngsta brorson son 7 år, de är helt sjukt. Nyss var han ju så liten och nu är han så stor, åren dem bara flyger iväg ju! Snart börjar man väl bli kallad för gammeltanten också haha :D


Ringde han förut för att gratta han och han berättade om alla presenter han hade fått och han verkade riktigt nöjd med allt, han verkar haft en bra dag med andra ord. Han tyckte nog att de var kul att jag ringde :P 


Massa pussar och kramar på födelsedagen!! <3


.

.


Är världens stoltaste faster till två helt underbara brorsöner!!  :D

Av Frida - 20 november 2011 20:48

Igår stod jag och demade Grandiosa pizza på Coop i Östersund, de var kul att få jobba lite igen och jag hade gruvat mig för att komma tillbaka till Coop. Tyckte inte att de var så kul där sist och jag blev inte så omhändertagen men nu har mina åsikter och tankar ändrats om dem på Coop, trevligt nu kommer jag inte känna sånt vemod och jag ska dit igen. Ser fram emot när lönen kommer! :D hehe


Måste ju bara få visa mitt senaste inköp, på båten jag åkte med förra lördagen så hade dem en liten butik där dem sålde olika rockabilly-prylar och där fann jag denna underbara plånbok. 150 spänn för en sån här otroligt snygg plånbok med min gud på, de är som hittat. Ett riktigt kap!! :D Är så otroligt nöjd med den! hehe <3   

Av Frida - 20 november 2011 19:20

LASSE BRANDEBY ALIAS KURT OLSSON




Så hemskt fick veta nu på kvällen av världens bästa götebrogare har lämnat oss! För mig är han mr. Göteborg, när jag tänker på Göteborg så är han den första jag tänker på. Himla trist att han nu gått ur tiden :( Han har gjort mycket kul i livet, älskar Rena rama Rolf! R.I.P Lasse, ytterligare en stjärna har tänds på himlen! 


"Nisse pisse päronpung lämna detta till din kung" sagt av Rolf i avsnittet Här är ditt liv från Rena rama Rolf :P

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards