Alla inlägg under februari 2010

Av Frida - 27 februari 2010 11:32

Åh vet du hur mycket jag saknar dig, ditt leende, ditt skratt och 

dina underbara kramar. Jag vill och hoppas att allt blir bra igen 

så att du kommer tillbaka till oss, vi behöver dig i alla fall jag. 

Jag är inte redo att säga adjö än, framför allt inte nu jag behöver

dig i mitt liv! Du är så go, dig kan man prata med om allt och du 

är otroligt bra på att trösta. Kommer aldrig glömma när du trösta

mig när jag var som mest ledsen och heller aldrig när du får mig att 

le och skratta som bara du kan. Du är för underbar för att inte få 

bli bra igen och komma tillbaka till livet. 


Snälla låt han bli frisk igen!! Behöver din glädje och framför allt

din varma famn som jämt är öppen för mig. <3


Är så rädd att förlora en underbar människa/vän som funnits i 

mitt liv alldeles för kort tid. Se till att bli frisk igen och kom

tillbaka, de är just i såna här tillfällen jag behöver din varma

öppna famn som allra mest.


Du finns i mina tankar dag och natt!! Nu ber vi till gudarna att allt

blir bra igen så att du kan fortsätta sprida glädje och värme till

din omgivning.


Du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, de hoppas

jag att du vet! Kom snart tillbaka!


Puss å kram <3

v.8

Av Frida - 27 februari 2010 11:19

Denna vecka minns jag inte så mycket av de har vart full rulle hela tiden, jag har tränat två dagar denna vecka vilket har varit sjukt skönt. I måndags var jag på gympa på Friskis och Svettis med Anna och Amanda, haha sjukt kul. Efter de kände jag mig som en helt ny människa, vilket var super skönt.

Sen i tisdags hade jag fin första sändning på Radio Båstad vilket var sjukt kul :D Lät så himla kul. Sen i torsdags hade jag också sändning, lät inte lika bra men de var kul ändå. Igår var jag också och tränade på Friskis då var de dans som gällde :P Shit vad trött jag var sen asså, orkade knappt göra någonting helt slut var jag :P

Sen vid åtta kom Amanda på besök och senare dök även Sandra upp. Vi kolla på Let's dance och Solsidan å hade kul :)


Idag har jag löst Melodikrysset på egen hand då min familj är iväg och åker skidor :P Men de gick väldigt bra, de var relativt lätt idag :) Sen ikväll blir de knytis hos Anna innan vi ska dra till Sara i Halmstad på födelsedagsparty. Ser framemot de trots att jag är helt slut i kroppen :P Men de blir nog en bra kväll så länge jag orkar hålla mig på benen haha.


Av Frida - 22 februari 2010 14:54

I fredags efter bransch besöket med Alexandra Maric och Linda Myron, som var något av de roligaste jag varit med om älskar Alex!!, så drog jag och Sandra hem till Jonas och Gabbe där vi spenderade hela kvällen. Jag och Jonas satt å spela Tekken 3 medans Sandra och Gabbe sov. Sen kom John på besök, han jobbar på skolan, de var jag och Sandra som fick hålla han sällskap för Jonas skulle dra till Sherrifen och Gabbe mådde piss. Men vi tre hade as kul :) När jag kom hem så hade mina sambos flyttat :S Skönt, ska förhoppningsvis flytta ner en våning :) 


I lördags så fick jag besök av Gabbe, Amanda och Sandra på kvällen. Vi kolla på Mello. Vi var ense om att Timotej inte skulle gå vidare :P vi blev lite upprörda när dom ändå gjorde de och just de att dom gick vidare med mest poäng :S Skrämmande!! Efter de kollade vi på Cat Women :P Hahaha sen låg jag och kolla på Sverige när dom spela Curling. Hahaha de sista man ser innan man stänger av tvn är curling och även de första när man sätter på den är curling. De är jämt curling! 


Igår söndags var en trevlig dag. Först drog jag hem till Sandra och var där i nåra timmar sen drog vi hem till Jonas och Gabbe. Vi spelade Tekken 3, åt mat och jag kollade på How I met your mother. Sen vid kvart i nio kom Jonas o efter ett tag så stack Sandra och Gabbe helt plötsligt! Och kvar blev jag och Jonas men vi hade så trevligt så, vi kolla på 2½ män, OS, Entourage, Wallander och sen lite mer OS, vi spelade även Tekken 3 en stund. Sen efter elva tyckte jag att Jonas var lite väl tyst där han låg framför mig i soffan :P hihi de var för att han sov :) Så jag bestämde mig att gå hem, vi sa hej då och kramades :) Tack för en trevlig kväll Johnny Bon Jovi! :)


Idag har vi börjat med vårt filmprojekt, sjukt kul. Hahaha hoppas detta blir kanon.

Sen håller jag tummarna att min syster som är påväg till Uddevalla kommer ända fram och inte blir fast i Sthlm. De är ju massa problems med inställda tåg hit och dit. Håller tummarna!!


Kram 

Av Frida - 18 februari 2010 10:36

Idag har jag namnsdag :) Tänk att de var två år sen jag var hos familjen Steen och praktisera, de var en annorlunda praktik. Jag kände mig som en del av familjen :) De var en rolig praktik, fick vara med om en hel del. 

Jag hade inte räknat med att någon skulle gratta mig på min namnsdag men redan väldigt tidigt imorse, halv sex tror jag, fick jag sms av mamma där hon gratta mig :) TACK!! 


Sen måste jag säga att jag har haft de underbart hemma i helgen, Afterskin med Rix fm blev inte riktigt som jag och syrran tänkt oss men de blev rätt bra ändå dom körde Raj Raj låten, haha den gick vi igång på. Vi hade de en trevlig kväll i Åre. Sen var jag på körlektion i fredags de var jätte kul :D Vi övade på start och stopp och tvärbromsa :) Riktigt kul, jag gillar min körskolelärare jätte mycket, hon är bra på att lära ut snäll och rolig :) Sen satt jag och försökte klara några prov men de gick inte jätte bra med de, ska se till att plugga järnet v.13 vill ha mitt körkort nu!! De har vart en härlig och trevlig helg men ner resan var de värsta jag varit med om. Fy fan åkte X2000 från Sthlm, aldrig igen säger jag bara. Jag klarar inte att åka med X2000 så jag måste ha åksjukeband och en åksjuketablett men de hjälpte inte när jag ahde halva resan kvar trodde jag att jag skulle smälla av. Mådde så illa så de kändes som att jag skulle dö!! Satt och grät i telefon när jag prata med pappa, sen hamna jag på fel tåg :P Men de gick bra, fick byta till rätt tåg i Varberg haha. Usch de var en hemsk dag.


Igår skulle jag och Amanda gå i affärer, de vi såg fram emot mest var Second Hand butiken men dom hade ändrat tider så dom hade inte öppet så vi ska gå dit igen imorgon efter skolan :) Sen kom mina sambos tillbaka sent igår kväll, då hade man inte hela huset för sig själv längre :(


Ja ja nu ska jag snart dra mig till skolan och prata med Pia. Hej då

Av Frida - 11 februari 2010 05:11

Ja nu ska vi se om jag kommer ihåg vad jag gjort denna vecka. Inte så jätte mycket som är kul och skriva om förutom gårdagen då.


Då fyllde pappa år. Grattis pappa!! Hoppas du hade en kanon dag :) Jag och min yngsta syrra hade bestämt att vi skulle sjunga för han på morgonen, genom telefon då :) Sen fick jag vänta i ungefär 100år på Sandra, hon är så sjukt seg asså förstår inte hur hon bär sig åt. Men vid kvart i ett så möttes vi och så pratade vi igenom hur vi skulle göra våra enkäter. Sen begav vi oss ut, Sandra började ställa frågor. Vi träffa Sheriffen och Andy och jag fick tillbaka min 100-lapp som han var skyldig mig. Haha tur att de är någon som kommer ihåg, jag hade helt glömt bort haha. Men tids nog hade jag kommit på de. Jag följde med dom till automaten för att ta ut den och så snacka vi lite och så prata dom om att dom skulle vara nyktra på bowlingen ikväll - Jag med, utbrister jag. Och dom bara skratta. (Jag dricker nämligen aldrig) Andy nämnde att de hade varit kul om alla var jätte nyktra medans jag var helt knack haha. Så blev de inte jag höll mig nykter även denna gång. Sen drog Andreas hem och även Sheriffen skulle hem, dom skulle jag se mer av ikväll och nu var de hög tid att hämta ut Sandra igen för att få klart våra enkäter. Väl klara med de insåg vi att vi inte hade någon usb men som tur var så fick vi låna en utav Anna, Tack :) Sen när vi hämtat den drog vi över till Jonas och Gabbe för att hon skulle lägga över sina saker på datorn vilket även de tog hundra år!! Hon satt och lyssna igenom alla tillslut tröttna jag på henne jag hade ju lite bråttom. Tillslut kom jag iväg hem och fixa käk och drog ihop enkäten och skicka in den till läraren. 


Efter de så bytte jag om lite och drog hem till Jonas igen, orkade inte sitta ensam hemma. Haha jag fick vara med på Radio Seven, de var Gabbe som sände och ville ha en som kunde önska en låt och de fick bli jag. Haha de var kul efter de så gick jag å kolla på tv med Sandra och Jonas. Senare dök även Therese och Johan upp. Vid nio drog jag, Therese, Johan och Jonas till bowlingen. Vi drog igång med bowlandet ganska direkt och ganska snart dök Anne, Björn, Sheriffen och Andreas upp :) Och ganska snart efter att vi spelat färdigt så drog några av oss hem och resten spela plump hos Sheriffen. 


Hör och häpna men jag förlorade dagens bowlingmatch, vet inte vad de var. Ja ja jag är inte ledsen över de för jag hade kul ändå. Jonas var glad att han slog mig :P haha Sen så hade jag sällskap med Jonas och Andreas hem. När de var dags för mig att vika av så fick grabbarna varsin godnatt kram. Kommer inte se dom förrän tisdag tidigast, gud vad jag kommer sakna dessa underbara grabbar.


Och idag torsdag är de dags att resa hem, dagtåg hem jippi eller inte. Suck de kommer nog bli en jobbig resa men jag hoppas jag kan sova mycket. Och imorgon är de körlektion +prov och födelsedagsfirande som gäller. Fondue till middag mums de var inte igår.

Vi får se när jag skriver nästa gång puss och kram, hej då!


NEJ NEJ NEJ jag glömde skriva en sak Andreas fyller ju år idag!!! Ett stort grattis på födelsedagen, hoppas du får en kanon dag och att dom sjunger för dig i skolan. Kram


Så färdig hej då 

Av Frida - 7 februari 2010 13:15

Denna vecka har varit underbar har haft två roliga föreläsningar, pizza bak och Melodifestival :)


Torsdag: Idag hade vi en föreläsning om teambuildning med Tomas Önnevik. Hur rolig som helst, den slår faktiskt Hägers föreläsning. En av grejerna vi gjorde denna dag var att bilda en fyrkant med hjälp av ett femtio meter långt rep. Inte så svårt tänker ni men med ögonbindel på är de de. Hahaha vi hade sjukt kul, jag var helt borta jag trodde att jag var på andra sidan av Lyckan Torget än vad de sen visa sig att jag var hahaha. De var en rolig övning :) Denna föreläsning borde vi haft i början av förra terminen men men. Sen efter skolan drog jag och Amanda med hem till Sandra efter att vi handlat. Sandra har verkligen fått de fint i sin lya :) 


Fredag: På förmiddagen hade vi Pias föreläsning som blev inställd i Onsdags, nu var de en kortare version av den. Sen efter de var jag med på Nyhetsworkshopen som jag redan gjort men ville vara med på igen. Jag blev då chef i min grupp, Malin, Björn och Sabina fick jag äran att jobba med. :) De var kul och trevligt sen var de till att skynda sig hem och äta middag och byta om för kvart i sex skulle jag vara hos Anna för att först kolla lite på hur hon bor :) Sjukt fint asså. Sen när även Malin kommit så drog vi till Ängelholm för att gå på Engelholms revyn Svatt Vitt. Vi åkte med Annas förra granne Maggan. Vi kom dit ganska tidigt och efter typ en halvtimme dök Sara, hennes kille Christer, Stefan och Therese upp. Sen fick vi  vänta lite till innan vi fick gå in. Sen när vi väl kom in fick vi också vänta en bra stundv, men de var tur att man hade goda vänners sällskap :) Sen drog de äntligen igång, hahaha jag garvade så tårarna spruta emellanåt :D Haha jag Anna och Malin var dom som grava mest i vårt gäng. En tant bakom mig och Malin tyckte de var väldigt kul också oc hon skratta väldigt högt men som tur var ar vi hörseln kvar. Sen mitt i var de en paus och sen kom andra akten som tyvärr inte var lika rolig som den första men kvällen som helhet var kanon. Tack för att jag fick följa med :D Sjukt kul var de!!


Lördag: Då sega jag mest har även slängt sopor, damnsugit, packat och tvättat. Under dagen fick jag ett samtal från Anna :) Undra om jag ville vara med henne och Malin och göra å käka pizza innan de var dags för melodifestivalen och de ville jag självklart. Så vi bestämde att vi skulle ses kl sju. De blev väldigt gott :) jag åt även champinjoner på ena pizza biten och jag tyckte de var gott :D De var kul. Sen dök Sara och christer upp, sen kom även Gabbe och Sandra. Sen var de dags för Melodifestivalen :) Först ut var Ola, hade förlyssnat på den på svt och älskade den från första stund och han gick till final, både jag och Anna hjälpte till med de. Sjukt bra låååååååååååååååt!! Sen efter de kolla vi på Shall we dance och efter de drog alla hem. Vi var rätt trötta allihopa. De var en mycket trevlig kväll, tack :)


Och idag har jag inte gjort så mycket är rätt så seg och just nu sitter jag och väntar på att familjen ska ringa. Ska kolla på The Baseballs när dom gästa Skavlan också.. Hej då

Av Frida - 3 februari 2010 16:43

Igår hade vi föreläsning med Björn Häger och de var den roligaste och mest intressanta föreläsning vi haft hittills. :) Lärde mig inte direkt något nytt men de var kul ändå :) Sen efter skolan så hade min grupp gruppmöte. Tycker väldigt bra om min nya grupp :D Efter de drog jag hem i snöstormen för att hålla lilla syster Klara sällskap via nätet, hon var nämligen ensam hemma så vi spelade lite spel hehe. Väldigt trevligt! Saknar familjen! Men jag tänker inte på de så mycket och de är skönt de hade blivit så jobbigt då men snart är de dags att åka hem. Nästa torsdag faktiskt, sen är de inte långt kvar tills de är praktik. Jiiiiiiiiiippiiiiiiiii!! haha


Asså de snöade hela dagen igår och blåste en massa också pga av de så blev dagens föreläsning/lektion inställd för tågen var väldigt sena igår och idag var de många turer som stod still. Så jädrans tråkigt hade sätt fram emot att gå till skolan, hellre de än att sega hemma. Hahaha de är nog första gången i hela mitt liv som jag tycker så haha. Hoppas de inte är sånna problem när jag ska hem :S är orolig över de. Men som tur är så verkar de vara lättare att åka uppåt i Sverige än neråt :P De är tur i alla fall. Så idag har jag varit ute och skottat snö (som jag faktiskt tycker är rätt kul och avslappnande), jag har även tvättat och diskat. :P Hoppas på att de blir skola imorgon annars blir jag tokig. 


Nu ska jag gå och laga mat, hej svejs!

Av Frida - 1 februari 2010 18:59

Idag var jag väldigt trött till att börja med, vi hade klassträff med Hasse i ca en timme sen fick vi gå hem igen. Jag var och handla med Amanda & Sandra på Ica. Älskar verkligen dessa två tjejer, vi kan prata om allt med varandra. Sen drog alla hem till sig, Sandra skulle flytta och jag äta frukost och duscha :P orkade inte de innan skolan. Men jag och Amanda bestämde att vi skulle ses senare. Så vi två var jag äntligen hemma hos henne haha och jag var hemma vid tio över elva hahaha skäms över att jag var så seg. Men vi hade trevligt hos henne och kolla lite på tv sen vandra vi hem till Sandras nya boende, Andreas gamla boende :P, utan hennes vetskap knackade vi på dörren hon blev både glad och överraskad. Sen satt vi där i några timmar och snacka om allt! Mycket trevligt, vid halv sex drog jag och Mandy hem. Tack för en trevlig dag tjejer!


Hade en trevlig dag igår med, typ fem i tre ringde Sandra mig och frågade om jag ville komma hem till henne och bussen skulle gå ca 11 minuter senare så de var att skynda sig och sen var jag där till kvart över nio då bussen gick tillbaka. Hahaha jag ville hem redan tjugo över sju men de gick en buss 18.35 och nästa 21.13 segt så de var bara att vänta för jag fick inte gå hem själv för Sandra och hon hade inte tänkt att följa med men hon gjorde de ändå, hon skulle hem till Gabbe. Tack Sandra för en trevlig kväll med massa toksnack!


Hoppas nu att du trivs i din nya lya. Puss på er mina vänner.


~Ni vet väl om att ni är värdefulla? Utan er hade jag inte klarat mig här nere~ 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards