Alla inlägg under juli 2013

Av Frida - 30 juli 2013 18:09

Dem fina dagarna kommer och går, idag och igår har det varit lite sådär men i fredags var en toppen dag. Sol och värme. Satt uppe på Hummelberg och solade :) Hade det underbart bra, hade många underbara gäster och delar av patrullen var förbi och hälsa på :) Efter jobbet promenera jag hem, så underbart! 


Det fina vädret fortsatte även på lördagen. Dagen började bra Angelica hämtade upp mig och min kompanjon i Rinon och körde ner oss till Hummeln, kuuuul! :D Satt ute och sola till typ 13 då det blev lite kyligt, 14 kom det omtalade ovädret så det var bara att stänga. Shit vad det blixtra och dundra, var inte världens roligaste att sitta där uppe kan jag säga. Kände mig väldigt utsatt, som tur var så hade jag sällskap av Erik via telefon större delen av tiden :) Det var skönt när jag väl fick komma där ifrån. Typ samtidigt som jag åkte så blev det strömavbrott i hela byn, så då kände jag att jag lika gärna kunde vara kvar på jobbet där jag hade sällskap. När strömmen kom tillbaka traska jag bort till Sibylla och köpte mat sen slog jag mig ner i fikarummet och kolla på film med kollegorna :) Det var en bra dag.


På söndagen var det finväder igen, ovädret var som bortblåst så jag kunde jobba på brännan igen :) Jacob som praktiserat i patrullen var förbi och sa hej då, var hans sista dag. Hoppas verkligen han kommer tillbaka till vintern, han är en trevlig kille. Annars hände det inte mycket idag, förutom mina och Eriks alla telefonkonferenser :)

Måndagen fortsatte i finvädrets tecken, eftersom 6an gick sönder på söndagen så var vi idag extra många på Wc så jag och Sofie var ett team. Vi har solat och ätit glass på arbetstid, vi kunde inte haft det bättre :) 


Igår var en halvbra dag, det regna inte i alla fall så på eftermiddagen gick jag ner från Hummeldal till Kabindal. Var otroligt skönt!! Det borde jag ha gjort oftare, fast har inte slutat på dal så ofta så :P Idag har jag fått massa samtal från Erik från spännande nummer, var det inte från Wc dal så var det från Poman berg eller SOS rummet på Kabin berg. Snart har vi testat alla telefoner som skistar äger haha.


Dagen idag börja lite annorlunda, Hummeln stod från morgonen och sen lite över en timme. Vi hade ett elfel som ändå snabbt löstes, för strax efter vi hade fått lunch så fick dem igång den :) Sen har vi haft otroligt dött idag, 52åk. Roligare kan man ha, Erik har underhållt mig med samtal idag med. Även Jesper ringde för att småprata en stund. Gosh vad jag kommer sakna mina kollegor!!


Imorgon är sista dagen, känns märkligt. Hoppas det blir en bra dag :)  

Av Frida - 26 juli 2013 10:34

Onsdagen var en bra dag, hängde med massa underbara vänner på jobbet. Jag och Erik tog företagsbilen bort till Grädda och köpte glass, sjukt god glass men den smälte jävligt fort. Den bara sprutade, vi var så galet kladdiga när vi väl kom tillbaka till 6an. Hade glass över hela händerna och det rann ner på armar och ben, hade till och med glass i håret märkte jag senare när jag skulle hem. Haha det var ingen som ville ha i hand heller, fatta inte det. Fick lite hjälp att ta reda på mina saker när jag var som kladdigast, tack Pontus för det. Haha sen försökte Olov få mig att komma bort till cykeltvätten för att spola av mig, han kalla på mig som om jag vore en lite katt haha. Vilken galen dag. 
På kvällskvisten åkte jag upp till Erik på Poman berg och njöt av utsikten från Skutan :)


Även igår fick jag i mig 2 glassar, lite mindre kladdiga haha. Igår var det så varmt så man orkade inte göra speciellt mycket, åkte en vända i Bergbanan och sen hängde jag på jobbet med goa människor. Sen hela eftermiddagen så satt jag uppe på Hummelberg och solade, så jäkla gött. Skicka ner 3 killar med punkterade cyklar, undra om det kan ha med värmen att göra. Var bästa dagen den här säsongen tror jag :P Fick lite sällskap av Erik en sväng också, trevligt sällskap och underbar utsikt kan det blir bättre? :P 

Nu ska jag väl börja göra mig iordning så smått och bege mig ut i det underbara vädret, får se om jag ska hjälpa till lite på eventsidan idag innan jobbet eller om jag bara kan sitta å chilla. Ut i solen ska jag i alla fall :) 

Av Frida - 24 juli 2013 11:21

Nu är solen och sommaren tillbaka i Åre så svårt att fatta, det är tredje dagen med sol nu känns så grymt fantastiskt!! Jag njuter verkligen till fulla för rätt som det är kan den vara borta. Den kikade fram redan fram i söndags kväll när jag och kompisen satt å kollade på tv, vi blev blänade men fan vad skönt det var att se solen igen :) 

I måndags på jobbet satt jag ute och sola hela dagen, var fantastiskt att sitta uppe på berg med den utsikten. Svårt att kunna klaga då :P Blev kvar på jobbet tills stängning, tog en vända upp till Fjällgården och kollade bygget och sen tog jag Trollstigen ner (väldigt mysig) och sen hängde jag med Sofie :D 


Och igår stod jag på en Dh-cykel hela dagen, så grymt kul! På förmiddagen åkte jag med Kim som fick agera lärare och det gick grymt bra för mig vågade med och mer. Sen på eftermiddagen fick jag agera lite lärare åt Erik, vi hade så grymt kul. Vi kom till och med upp på Skutan och tog Easy rider ner och självklart testa vi en röd led, Flinbanan. Min favorit! :D haha. Efter dagens slut så var vi så galet trötta så vi garva hysteriskt åt allt och verkligen inte orkade ta oss någonstans. Så med en trött och öm kropp kom jag tillslut hem, tog tid innan jag orkade ta mig in i duschen men när det väl var gjort (var så galet skönt) så kunde jag änltigen somna :D 


Idag har jag sovit alldeles för länge men det behövdes, hade satt klockan på 9 men den strunta jag i och för en timme sen masa jag mig tillslut upp och nu har jag redan varit inne alldeles för länge så nu ska jag klä på mig och bege mig iväg till jobbet och se om det finns några roliga skälar att hänga med. 

På återseeende, kram på er alla! 

Av Frida - 21 juli 2013 17:31

Jag som älskar att sova har blivit väldigt dålig på just sovandet, är det inte stormen som håller mig vaken så är det mina vänner. Häromdagen hade jag besök, supertrevligt men det blev väldigt sent. Halv fem kom vi på oj det är kanske dags att sova lite. Somna strax efter fem och sov dåligt pga blåsten sen vakna man vid 10 och kunde inte somna om. Världelöst, så det blev en tuff dag på jobbet till en början. Sen fick jag sällskap och sen börja jag och Erik å tvätta stolar och då försvann tiden :P Tanken att jag skulle lägga mig i tid gick bra, var i säng halv tio men nackdelen med att ha internet och fb i mobilen är att man inte kan lägga ifrån sig den. Sen börja P skriva och vi höll på att snacka i nästan 3 timmar om allt och inget, sen kom sömnen och tog mig.

Var trött imorse märkte jag när klockan ringde 8 men när jag sträckt klart på mig så var den 8.27 Tur att jag har god tid på mig på morgonen så jag hinner med sånt. Men när jag väl kom upp så var jag pigg. Det blev Wc körande idag också. Haha fick hjälpa pistörerna att starta den imorse, dem fick inte igång den men dem såg inte att en stopp-knapp var intryckt :P Haha kul att jag kan liften bättre än en del pistörer :P

 


Det har varit ganska segt idag, men Erik har varit förbi och hållt mig lite sällskap. Sen fixa han fram brandslangen till mig så jag kunde spola av stolarna, för shit vad dem ser ut! Blöt och glad kunde jag sen gå hem :) Imorgon och fram till söndag har dem lovat finväder, får väl se vd det blir :) 


Ps. Långdagen var inte så hemsk, jag satt på Wc-dal nästan hela dagen och hade sällskap lite då och då :) Det var en bra dag och rätt bra med folk Ds.

Av Frida - 18 juli 2013 20:09

Igår var det en seg dag på jobbet, jobbade fram till fyra och det hände verkligen ingenting!Det ända spännande som hända var när jag åkta 6an ner på eftermiddagen, det lät så konstigt i stolpe 5 så jag meddelade min arbetsledare Mats och han sa att jag skulle ta det med bla Jeppe haha som svara att det skulle låta så. Men det var för att han inte orka och kolla det själv :P haha. Sluta med att Pontus fick ta ett varv och lyssna, det var gummit i hjulen osm lät. Det var ingen fara men lät mer än det brukar. Det var så roligt för dem försökte få mig att låta som ljudet och sen gjorde dem massa ljud, men inget lät likt. Min bästa förklaring var -det lät konstigt! Haha kul hade jag i alla fall. Sen bar det ner på Ica för att handla innan familjen kom, vi hade tacomys :) När alla utom Klara dratt hem så hade vi tv-mys. 


Min nya fönsterprydnad :D Så söt så jag dör! 


Idag var det tänkt att vi skulle cykla, tyvärr tillät inte vädret det så efter lite mys på förmiddagen och matlagning (fixa några matlådor) så drog vi till jobbet köpte en chokladboll av Grädda och sen vänta vi in Erik. Vi skulle nämligen ta oss en bowlingrond. Banan var dock lite cocobäng, ibland ramla några käglor av sig själv när maskinen satt ner dem (dock till våran fördel) och efter Klaras sista kast så hade hon 3-4 käglor kvar men den räkna det som en strike haha. Märklig bana, men kul och trevligt hade vi :) På väg upp mot jobbet mötte jag John och hans tjej, så kul att se han igen :) Stanna kramades och snacka en liten stund innan vi alla skulle vidare, han hade varit å kollat till Hermelinen och arbetsplatsen runt omkring. Kan behövas.    

Efter lite glassätande (sa till Klara inför ett nästan omöjligt kast att slår du ner dem så köper jag vad du vill, fick bli en glass sen eftersom hon lyckades :P) och häng på 6an drog vi hem för lite mys och middag och nu har hon fått åka hem igen och nu dröjer det innan jag träffar henne igen. Kommer sakna henne! <3 Men tack för den här gången, vi får cykla någon helg senare i höst :)


Efter en trevlig dag är det nu dags att göra sig iordning, imorgon är det heldag som gäller 9.30-20.30 oj oj oj. Bara att tagga! Haha. Godnatt allesammans! 

Av Frida - 16 juli 2013 12:22

Haha då var man tillbaka igen för en liten uppdatering, varken hinner eller orakr uppdatera varje dag. Tiden bara springer iväg så jag hinner knappt med, men njuter av varje sekund till tusen :)

I Onsdags blåste det så mycket så vi körde Wc hela dagen, trivdes bra med det men fram emot lunch började jag bli rejält trött på min kollega. Liften stanna ju precis hela tiden och dem gäster som åkte hade åkte hela dagen så det berodde inte på dem. Det var skönt när dagen äntligen var över :) Skitdag! 
Torsdagen var betydligt mycket bättre och då var jag tillbaka uppe på Hummeln men den andra kollegan jag har där uppe, den bättre av dem två. När Kim och luncha mig så blev han fövänad över och glad över att mitt leende var tillbaka :) Jag var mitt glada härliga jag igen :) Efter en bra dag var det bara att dra hem och fixa lite innan kvällens besök, hela familjen kom för att lämna Klara :) Molly tyckte det var kul att vara tillbaka, bustrollet. Efter lite mys så var det sen dags för att gå och lägga sig.

På fredagen var det cykling som gällde för mig och Klara. Var sjukt svårt i början och Klara gjorde en del kraschar men trots detta så säger hon vid dagens slut -Detta vill jag göra igen! haha tyckte också det var kul så självklart ska vi göra det igen :D Vi var dock helt slut sen och hade ont överallt. Efter lite middag tillsammans med Erik så var det sen dags för lite jobb i Wc. Var en lugn kväll. Klara tog sig en vända i Wc bara för att få åka ner med liften och fördriva tiden, sen tog hon även en vända med Erik i Kabin. Sen när vi kom hem var det filmmys som gällde. 


På lördagen tog vi lite sovmorgon, kolla på Sommarlovsmorgon och åt frukost innan vi drog en sväng in till jobbet. Vi skulle åka Bergbanan en sväng för att kolla på museet dem har där. Fult fult fult, usch gillade det inte alls och så har dem sabbat min värmestuga!! Nej usch gillar verkligen inte. Sen på hemvägen körde vi inom Chokladfabriken, Klaras favoritställe. Haha lämnade hem en blåslagen lillasyster, undra om jag någonsin får låna henne igen :P haha

Efter en god middag och kall promenad med Klara och Molly så drog jag upp till Jossan för lite mys <3 

På söndagen chillade vi, Klara och jag spelade Logo quiz och sen hjälpte jag henne å packa. Sen efter en god middag åkte jag tillbaka till Åre. Tack för matlådorna och för trevligt sällskap!! 

Igår jobbade jag förmiddag (vanlig arbetstid typ) och idag jobbar jag eftermiddag (vi har öppet till 20 nu så idag börjar jag inte förrän 15), men blev ändå kvar till stängning. Vid halv 3 stängde vi Hummeln pga hård vind, slutade med att bara Wc och 6an gick. Fick ta 6an ner och hänga en stund på Wc innan arbetsdagen var slut. Pontus som är tillbaka hade genomgång med Manpower där, som skulle ta över, och fick kolla med facit (mig alltså) ibland :) Hittade även Per där. Sen hängde vi ett helt gäng på 6an dal, vi var väl som mest 11 pers där haha. Sen gick jag ner och hängde en sväng med folk i fikarummet, ville ha sällskap och slippa gå hem :P Sen satt jag en sväng på 6an dal med Jesper och lekte en ordlek med dem på berg, vi vann :D Sen var det dags att bege sig hem. 
Trött och hungrig plockade jag fram mackor ur frysen och till min glädje hittar jag en hel påse bullar som mamam lämna här, gissa om jag blev lycklig!! 

Nu ska jag göra mig iordning lite så jag är klar sen när det är dags att dra till jobbet :D Ha en grym dag allesammans! :)

Av Frida - 9 juli 2013 22:00

Trots att jag mått lite sisådär idag (blev bättre efter 2panodil) så har det ändå varit en bra dag. Har varit väldigt lugnt hela dagen, till en början var det en fin dag men när vi skulle på lunch börja det blåsa lite och regna men det räckte med att sänka farten lite på liften så det var ingen fara. Medan jag satt där uppe på eftermiddagen så kom världens spöregn, sen kom spökdimman och sist kom blåsten först var det ingen fara för det blåste med liften och gunga inte alltför mycket men helt plötsligt kom världens vind och mätaren stack upp på 18-19m/s och då börja stolarna blåsa lite hit och dit så fick genast ringa Anton och vi stängde direkt (fick tömma liften först på 3 pers men annars var det direkt stängning) och minuten innan stängde Kabin och Gondolen. Läskigt väder, det sa liksom bara pang.


Dem hade lämnat finbilen till mig idag :) Man svävar fram i den, så först for jag ner på Hummeldal och hämta upp min kollega där och därefter åkte jag upp på 6an berg och hämta Bullen :) Sen for vi ner, satt i Wc en halvtimme med Erik innan hemfärd. 

Haha imorse bestämde jag och Hans att vi skulle ha namnsdag hela veckan eller ja till torsdag då han går på semester och sen skulle det vara jag och Amanda ha namnsdag resten av tiden :) Så när han kom in på Kabinperongen på eftermidddagen grattade han mig på namnsdagen och jag han :) Åre namnsdag hahaha. 


Nu dags för sängen, godnatt allesammans! <3

Av Frida - 8 juli 2013 18:36

Idag har jag varit ledig, var faktiskt väldigt skönt trots att jag ändå hängde på jobbet större delen av dagen (kan liksom inte hålla mig borta). Hade inget att göra hemma eller jo det hade jag faktiskt men ville inte vara hemma. Hade roligare på 6an dal med Sofie :) 

Igår togs ett svårt beslut, det blir alltså till att lämna Åre för några månader i Trondheim. Ska tillbaka till Nidar. Känns otroligt jobbigt att behöva sluta från jobbet jag älskar men hellre det än att jobba kvar dem 3 sista veckorna och sen gå arbetslös hela hösten, det pallar jag inte. Sen försöker jag peppa mig själv med att det kommer en till sommar :) Allt känns väldigt tufft men det är rätt beslut, ska bar afå känslorna att fatta det också. Kommer sakna alla både nya och gamla vänner, men alla eller ja dem flesta i alla fall kommer jag återse till vinter. En vinter som jag känner på mig kommer bli toppen! :D 


Imorgon är det tillbaka till jobbet och Hummlen, hoppas dock att den står som den gjorde idag så jag får köra Wc. Gillar Hummeln men känner inte för att vara där uppe bara. Sen kommer det bli lite annorlunda nu, har ingen glad kille som kommer förbi och snackar. Min nyfunna vän krascha igår eftermiddag när han var ute och cykla. Har varit orolig att det ska hända och när jag inte lyssnar på radion vad som hänt så händer det. Typiskt, han som älskar att cykla och jag som gillar hans sällskap :) Som jag sa till han när jag hittade han skadad brevid Dick -Vi får ses någon annanstans än här. Och nu måste vi verkligen se till att göra det också, vi har både en fika och våffelkväll som inte blivit av än. Måste hinnas med innan jag flyttar. Haha ska se om jag kan övertala han att jobba i liftarna i vinter, så  han får ta reda på om det är så kul som han tycker det verkar :) Krya på dej vännen!! 

 

 

Söttjejerna Molly och Lizz <3 Träffa dess sötnosar när jag var hemma i fredags då vi hade fin besök av Ingegerd,  Jocke och deras 3 hundar. Ingegerd föder upp Eurasier och jag är sjukt sugen på en, blev extra sugen när jag såg Lizz så liten och nätt :) Ska kolla när nästa kull kommer om det fortfarande är lockande :)

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards