Alla inlägg under mars 2014

Av Frida - 22 mars 2014 20:15

Nu har det gått sådär sjukt lång tid igen, denna gång beror det på att jag först bodde hos en kompis där jag inte hade min dator med mig och nu har jag precis flyttat och jobbat mycket så jag ska sammanfatta den senaste tiden på ett väldigt kort vis.  

 

Pizzamiddagen vi hade i Björnen var otroligt trevlig och pizzan var väldigt god, många jag blev överraskad att dem var där men vi var ett härligt gäng :) 

 
V.11 var en skitvecka om man tänker på vädret, 2 heldagar lyckades vi köra Fjällgården. En dag var det sol och storm och då hörde jag en gäst säga -Dem har ju bara stängt för att kunna sola. Haha ja för det är så vi jobbar. 

 

Måndagen var jag fast på berg när det blåste upp, stolarna gunga bra mycket. Helt galet! Efter att ha suttit där uppe i några timmar och njutit av solen och den fina utsikten (från insidan av lifthuset) kom Tottmark å hämtade mig. Jag skulle få hjälpa till att skotta snö i liftspåret på Högåsen så jag packa med mina saker och en spade redo att lämna min trygga plats på berg. När vi väl kom fram så behövdes jag inte längre så mitt uppdrag blev istället att hålla dem i högåsen sällskap. Efter att Tottmark dumpat mig där och dragit vidare så kon Per och kidnappa mig, så jag fick först hänga lite i Hermelinen, sen i Vargen innan jag tog en lång lunch. Var inte någon som direkt behövde mig så jag chilla runt och höll folk sällskap. Sen efter lunch drog jag tillbaka till Vargen och hängde med Märta. Var ingen som sakna mig heller, chefen blev lite förvånad när jag ringde därifrån men hon hade koll på att jag var på den sidan av berget i alla fall. Sen fick jag skoterskjuts tillbaka och då var jag ända liftvärden kvar :p roligaste idag var all skoteråkning :D 
 
På onsdagen var vinden tillbaka. Vi stod stilla hela dagen, fram till 12 stod jag och min kollega ute och informera folk. Efter lunchen dog det ut så vi gömde oss i lifthuset :p på lunchen träffa jag John så vi kramades och stod å snacka en stund, trevligt som attan :) 
Efter jobbet bar det hem till familjen för att hämta lite saker till torsdagens äventyr. Plocka med mamma på vägen hem och Molly blev som tokig när vi kom, gladast blev hon över att se mig för hon skulle kramas och gosas :) mitt lilla hjärtegull <3
 
På torsdagen var det inspelning med Sune i fjällen-gänget som gällde. 1:a dagen av 3. Det var nervöst inte att jag skulle vara med i film utan att jag eventuellt skulle få behöva stå på brädan igen. Hoppades att jag skulle slippa men var tvungen att stå en sväng på brädan och glida ner för en liten backe, det gick bra trots att jag ogillade det. Har jag förbud så har jag :p men doktorn hade nog gett mig tillåtelse till det här, är ju lugn åkning som gäller. Det var i alla fall en rolig och spännande dag, träffade många kollegor också :) efter lunch på Åre ski in så var det dags att bege sig hemåt. 
 
På fredagen var det dags att jobba igen, blåste? Jajjemän. Vi stod från morgon, det var skönt eftersom vi hade en hel del att ställa fram och sätta upp. Allt var borttaget eftersom dem pistat där under natten. Tillslut drog vi igång och jag för upp på berg en sväng, blev lagom lång dag :) hahaha. 
 
På lördagen stod vi från morgon igen, jag satt vindvakt på dal och sen ringde jag Anton när jag tyckte det var dags att starta. Det mojnade ordentligt. Jag fick bli vindvakt uppe på berg också. Andra gången jag ringde Anton då blåste det bra mycket och stolarna gungade äckligt mycket. Pistör-Erik kom upp på berg strax efter att jag talats vid med Anton för andra gången och då blåste det upp till 25m/s så vi klappa igen på en gång. Sen vart jag kvar där uppe. Erik kom tillbaka strax efter fyra och plockade ner mig till dal. Hade tröttnat på att vara där uppe :P 
 
Söndagen var en jäkla skitdag, fick ganska snart bli nerplockad från berg och hemskickad då jag mådde långt ifrån bra. Tack Björklund för att du hämta mig. Sen var det vila som gällde. 
 
V.12 kom och den inledde jag med sjukdom, låg i soffan med feber hela måndagen och orkade knappt äta. Men kände mig lite piggare på kvällen efter en alvedon. Fick även ett trevligt samtal idag, jag skulle äntligen få flytta till en egen lya, Duved här kommer jag. Tisdagen kom och jag låg hemma sjuk även denna dag men idag mådde jag mycket bättre, skönt!! 
 
Onsdagen var det filminspelning med Sune igen, vi var utanför och inne på Åre skiin. Även denna dag var otroligt kul. Torsdagen begav sig gänget till Ullådalen där vi spenderade hela dagen, hann hänga lite med Johanna också som körde liften där för dagen :D 
Av Frida - 9 mars 2014 13:35

Nu kör vi en snabbuppdatering igen, har varit så mycket på senaste tiden.


På Alla Hjärtans Dag skulle jag jobbat på Tusen men något hade blivit fel så jag var inte uppsatt där, oavsett så var liften stängd så jag fick välja lift. Valde att stå i Wc, var skönt att vara tillbaka trots att jag inte var helt nöjd med kollegan men gästerna var bra. Sen efter en bra dag var jag ledig i 2 dagar, var så skönt. 


Den 20feb var det dags för ännu ett besök hos sjukgymnasten innan dess var jag i Tege med Johanna och Erik, lunch på Tegetornet innan vi tog Tegefyran upp och jag gck ner den långa vägen igen. Äntligen fick jag åka den nya liften. Det var fantastiskt skönt hos sjukgymnasten, hon knåda hela ryggen. Var så ofantligt skönt bara njöööööt. 


På söndagen var det tårta efter jobbet för att vi är så grymma, sen bar det av till Björnen där det var kvällsjobb som gällde, alltid lika kul att komma dit :) 


På torsdagen var det ännu en kväll i Björnen där jag hade sällskap av två roliga killar, dem underhöll mig sista timmen. Hade inte en tråkig stund. Fick åka en hel del skoter också, "Pappa" Magnus körde mig till och från Björnen :D Två dagar gick snabbt och den 2 mars var jag tillbaka i Björnen igen, det var inte lika kul för det var inte lika kul folk men jag var nöjd ändå. Blev ju lite skoteråkning tillbaka sen i alla fall. 


Sen har det varit lite jobbigt nu den senaste veckan, tråkigheter jag inte vill gå in på men det börjar kännas bättre nu i alla fall. Har fått prata av mig med vänner familj och även med chefen men det här kommer bli bra. På onsdags kvällen hängde jag med grabbarna borta på 8an, fick hjälpa dem lite innan det var dags att gå hem. På torsdagen fick jag världens roligaste besked, jag har ansökt som statist till Sune i Fjällen och på torsdagen fick jag besked att dem ville ha med mig. Så det ska bli 3 inspelningsdagar tillsammans med dem, ska bli så sjukt kul!! Satt och studsade på stolen i flera timmar, sen börja ryktet gå på jobbet och alla som fick reda på det var glad för min skull :D  Sen fick vi ett mystiskt fel med ett stopp, klämman på stol 16 krångla men det fixades till på eftermiddagen. Det var så roligt Tottmark och Jan-E var uppe i station i över 1 timme där på dagen. Var kul med sällskap synd bara att dem var där uppe och inte inne hos mig :P 


Ikväll drar jag tillbaka efter en bra helg hemma, känner på mig att det kommer bli ett bra avslut på denna helg för ikväll ska jag träffa alla som jobbat i Björnen för det blir pizza på Cafe Idet för oss som jobbat kväll i Björnen :) Det ser jag framemot! 

Nu ska jag packa ihop mina saker och snart bege mig hem till Åre :D 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards