Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

Hösten

Av Frida - 28 oktober 2014 18:07

Det är lite halvsegt att få dagarna att gå nu när det inte är något jobb som fyller mina dagar men försöker göra så gott jag kan för att få något vettigt gjort. Med andra ord inte ligga i soffan och glo på tv hela dagarna. 

Helgen den 10-12 var hela familjen i Sundsvall/Timrå på hundutsällning med Mollsan. Molly slutade på en 2:a plats båda dagarna vilket var jättekul, hon och Klara är ett grymt team! Fick shoppat lite också, var en trevlig helg med familjen :)

På tisdagen var jag tillbaka på Hc igen (haha ja ja jag kan inte hålla mig därifrån :P ) Var tvungen att kolla upp min onda hand. Efter att träffat röntgenläkaren (slapp röntgas men prata med han i väntrummet, är igenkänd vid det här laget, han undra hur det var med mig) och min snygga & trevliga doktor kunde jag åka hem igen. Det var bara muskulärt så inget att oroa sig över det går över med tiden, vilket det i stort sett gjort nu. Har ont emellanåt och kan inte stödja 100% på den utan att det gör ont och jag är rätt klen i den men det kommer ordna upp sig med tiden :) Lagom till säsongen börjar igen så ska jag väl vara fit for fight. Är glad att jag kunde använda handen såpass mycket under min gipsperiod annars hade det här tagit ännu längre tid. Är ännu gladare att jag klarade mig såpass bra i den där kraschen måste ha haft änglavakt det var helt enkelt inte meningen att jag skulle slå mig mer än vad jag gjorde. Med den otruen jag haft dem senaste åren med sakdor så är jag förvånad att det hela sluta med några skrapsår och en muskulär skada i handen, helt otroligt!! Ibland kan jag dock sakna mitt gips trots att det var frustrerande att ha men på något märkligt sätt så gillade jag ändå att ha det förutom i Dubai där ar det bara jobbigt att ha!! Nu ska jag försöka vara skadefri ett tag. 

Sen har jag varit på mindre småäventyr som tex att besikta min lilla pärla temat för dagen var rosa och grabbarna på bilprovningen fråga om jag gilla rosa haha om jag gör och så påpekade dem att det syns att vi hör ihop :) Det gick sådär lite småreprationer så är hon frisk sen, vi har en del gemensamt Rosa-Faran och jag ;)

Jag och kompisen har varit på fjällutflykt, vi promenera från Ullådalen ända upp till skutan och sen ner igen. En tur som tog oss ca 6h :D Var så skönt och jag fick åka på rumpan ner för störtloppsbacken så galet kul!! :D Var härligt trött sen när jag kom hem.

Sen har jag skjutsat och hämtat kompisen på flyget, vilket fick mig att bli sugen på att resa men det får vänta till våren :P  
I lördags var jag mamma och Molly på fjälltur tillsammans så mysigt, inte ofta jag har dem för mig själv så jag njöt till tusen! Jag hoppas vi kan göra fler fjällturer snart.
Senaste äventyret var igår, tänkte ta mig till Nalleklippan och njuta av utsikten men valde en annan väg i skogen så jag gick Totthummeln runt istället och hamna tillslut på Fjällgården berg där jag satte mig och njöt en stund. Känner mig hemma där :) Det var en härlig tur. Som snart ska göras om igen om vädret tillåter.

Annars har jag mest pusslat (nu har jag slut på pussel så nu har jag fått gå över till att lösa korsord istället) och lyssnat på musik om dagarna. Fick en bokhylla levererad för någon vecka sen som jag slängde ihop på någon timme och ställde in i sovrummet. Börjar närma sig ett komplett boende det här :) och jag trivs fortfarande lika bra. Sen har jag även hängt massa med min favorit kompis, tur att jag har någon som jag kan hänga med :D 

 

Fin fina Hummeln <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntu...

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?   Jag har njutit till tusen av den si...

Av Frida - 17 april 2015 20:15

Det har hänt en hel del sen jag var inne och skrev sist, men nu tänkte jag passa på att skriva medan orken är så pass hög. Gick och vart sjuk igår, fick plötslig huvudvärk och yrsel så det sluta med att dem fick plocka ner mig med skoter :( Sen fick ...

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :PMen än så länge är snön bra i backarna oc...

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! Januari avsluta jag med att hänga med ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards