Alla inlägg under augusti 2014

Av Frida - 19 augusti 2014 12:15

Oj oj oj, jag vet inte vad jag ska göra med all den fritid som nu blir. Är redan lite smått rastlös faktiskt. Blir faktiskt lite småsugen på att skaffa hund nu när man inte har så mycket annat att göra så det har jag funderat på dem senaste dagarna sen i fredags faktiskt när jag var hemma hos kompisen och hans lilla valpis. Har 3 raser jag skulle kunna tänka mig så nu håller jag på att överväga om vilken som skulle passa mig bäst så får vi se när det i såna fall blir en hund. 

I helgen har det varit jobb i alla fall. I lördags var det Skutan Runt så då började vi en timme tidigare, oj vad trötta vi var. Kompisen hade med sig valpen på jobbet och han vågade nosa lite på mig men när han insåg att jag inte hade något godis så gömde han sig bakom husse igen :P haha så söt!! På kvällen fira jag 1år utan hjärnskakning med att promenera på mitt underbara fjäll med en kompis. Vi passa på att kolla snökanonsbygget här i Duved, såg riktigt bra ut. Känns underbart att jag klarat mig ett helt år utan större skador. Den här sommaren har jag känt mig friskare än någonsin och jag hoppas det fortsätter till vintern. 


Söndagen var en kall jäkla dag, trötta och frusna var jag, kompisen och valpen på plats uppe på Wc berg igen. Sjukt lite folk, vi visste inte rktigt hur vi skulle spendera tiden. Den går i alla fall snabbare när man inte kollar på klockan kom vi fram till. Vips så var det lunch och efter lunchen blev jag skickad till 6an berg, linorna på kabin gunga för mycket för att vi skulle kunna köra så vi drog igång wm6an. Var så skönt att komma in i värmen, tyckte dock synd om min kollega på Wc berg speciellt sen när det börja regna också. 
Vi kom dock inte igång med liften på en gång då vi hade något säkerhetskretsfel eller var det nu var, det var då jag fick använda mina magic fingers. Pilla lite i säkerhetskretsskåpet men det var inte i skåpet som var problemet utan en knapp med nyckel som var omvriden och intryckt på utsidan. Sen var det bara att tuta och köra :)

Måndagen blev det lite extra jobb, de var jag och 3 grabbar som skulle skruva av cykelhållarna på 6an för nu är det service på den som gäller så den är redo för vintern sen. Det blev en tidig dag, redan 7 börja vi men jag sov ovanligt bra den natten och var då väldigt pigg under dagen. Hade en kul dag, men har ont lite här och var idag men det är skönt då känner man att man lever :) Gick fortare än vad vi räknat med att bli klar med hållara så sen hann vi med att riva påstiget och plocka bort staket och sånt runt. Vi gjorde ett jäkla bra jobb i regnet, vädret gjorde mig sjukt peppad haha. Idag var även dagen jag och lilleman (valpen) blev vänner på riktigt. Han hade sällskap av min lurviga kompis Soki och när jag gosa med henne så skulle han också vara med. Han hoppa å studsa, buskillen. Fick mängder av pussar också så myyyyysigt!! :) Ska bli kul att följa hans uppväxt. 

Kvällen sluta med att jag slumra på soffan innan jag lyckades ta mig till sängen, kanske ska börja gå upp lite tidigare varje dag :) 

Idag gör jag inte så mycket, lullar mest rut här hemma och fortsätter på gårdagens shopping på nätet :P Ska passa på att bara slappa och njuta av ledigheten fram till fredag när det är jobb igen och på kvällen bär det nog av till Ljungaverk där kompisarna i The Troubled Three ska spela :D :D 

Av Frida - 14 augusti 2014 10:42

Nu börjar det lugna ner sig i parken och med jobb, från och med nu till helgen så jobbar jag bara helger fram till stägning känns jättemärkligt då jag jobbat så galet mycket i sommar. Tagit på mig allt jag kan få och lite till typ :) Har man världens bästa jobb och världens bästa gäster så tvekar man inte en sekund när jobb erbjuds. 

Men jag har hunnit med att vara lite ledig också i alla fall. Veckan som varit så var jag inne i Östersund med pappa och Klara på måndagen och shoppade loss, var nöjd med inköpen. På kvällen gömde jag mig i sängen när det värsta åskoväder jag någonsin varit med om kom. Helt sjukt det bara blinka och blinka så smällarna hann inte med. Fy vad rädd jag var då. Sen när det äntligen var över, trodde jag ja, så kom en till omgång. Fy fasiken!! 
På onsdagsmorgonen var det tillbaka, vakna 4 av att det blinka som tusan och sen small det. Trevligare sätt finns det ju att vakna på, låg i sängen och skaka i en timme innan jag tillslut slockna av ren utmattning. Dessa åskoväder försöker verkligen ta dö på mig, har aldrig tidigare varit så rädd för vädretsmakter som dessa två gånger.. Dagen gick fort i alla fall, blev ett jäklande flängande frram och tillbaka på mig. Mycket liftåkande och mycket rino-åkande. Vi stängde en stund på åska också fick som tur är åka ner på Hummeldal då så jag fick sällskap ville absolut inte bli lämnad på berg själv. 

På kvällen blev det middag med några vänner som är uppe å hälsar på, sen blev jag kidnappad av kompisen som inte ville att jag skulle åka hem och sova :) 

På fredagen tog jag sovmorgon sen vandra jag en sväng på fjället med kompisarna, vi hann inte så långt innan åskan och regnet kom. Orka verkligen inte mer, är helt utmattad efter all denna åska. Vi tog oss ner helskinnade och gick till Grädda för att köpa glass. Efter det drog jag hem till familjen för att senare åka vidare till Föllinge och kund Brolle. Så jäkla grym kväll! 


Hela helgen hade jag Klara och Molly för mig själv, så nice!! :) Började lördagen med att åka till Nulltjärn å bada, var riktigt fint där men vägen dit är rätt dryg. Sen var det middag som gällde sen chillade vi bara. På söndagen var vi och vandra i skogen vilket Molly gilla :) Sen blev det middag på Surjämten tillsammans med Mamma och Pappa. Trevligt som attan! Dem tog med sig Molly hem och Klara stanna för att på måndagen dra ut i parken och hoja :) Vilken dag! Hon var grymt duktig och sista åket körde hon själv, då lyckades hon köra sönder cykeln hehe. Hon slapp släpa ner den till shopen i alla fall :P 
Tack för en toppen dag och en toppen helg, kunde inte spenderat min sista lediga helg för ett tag framöver på ett bättre sätt :) Tack sötnosar!! 

Som sagt nu har lågsäongen börjat och det känns hemskt vill inte att sommaren ska ta slut, den har varit så grym!! Bästa sommaren ever skulle jag tro! :D Nu blir det helgjobb ända till sista september sen blir det semester innan vintern börjar. Kanske hinner man utomlands en sväng :D 

Av Frida - 9 augusti 2014 23:15

Igår var det äntligen dags för att se Brolle lira igen :) 2år sen sist även då var jag i Föllinge för att se den grymma, charmiga och fantastiskt fina rock n roll kung!! Det var en fantastiskt show, den var grymmare än sist. Han har verkligen blivit bättre, utvecklats. Sen hade han en grym gästartist, Andreas Johnsson! Han är vekligen riktigt bra live.


En låt jag mindes sen sist var Shake rattle and roll, han gjorde den så grymt bra och jag hoppades att få höra den även denna gång vilket jag till min stora förtjusning fick :D Han sjunger som en kung, dansar som en kung, rör sig som en kung. Han är min kung! Och är det någon som kan få Elvis låtar att bli så grymma att dem faktiskt är bättre än orginalet ibland så är det han :) Så tack för alla Elvis låtar, fortsätt sjunga dem. Hade varit kul om du gjort en skiva där du tolkar hans låtar, den hade jag köpt på en gång!! 

Något som gjorde denna spelning extra bra och minnesvärd är att han vid ett tillfälle tar jag i min hand och håller i den medan han sjunger låten "Det är hon". Han sjunger ljuvligt för mig och håller mig med ett stadigt grepp i handen. Efter denna spelning känner jag mig ännu gladare och ännu lyckligare, vilken underbar och helt fantastisk kväll <3

Nu får det inte dröja lika länge till nästa show. 


Fina och fantastiska Brolle <3

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards