Alla inlägg under augusti 2010

Av Frida - 31 augusti 2010 10:58

Denna vecka kommer jag mer eller mindre ha fullt upp. Imorgon står de barnkalas på schemat, syrran fyller 10år. Tänk vad åren går fort, snart blir hon en jobbig tonåring hon med hehe. De är pappa och jag som ska hålla i kalaset. Sen på fredag åker jag till Uddevalla för att spendera helgen med min andra syster i hennes nya lägenhet :) De ska bli sjukt kul, hoppas de är bra väder så man kan vistas ute :P Och på måndag flyttar jag till Kalmar de ska bli riktigt kul, har saknat dom små busfröna, men jag är samtidigt lite pirrig. De flyger runt en del fjärilar i magen på mig hehe. 


Känns lite konstigt nu när skolorna har börjat och jag inte befinner mig där, saknar skolan och hade hoppats på ett år till i Båstad :( Men nu blir de jobb ett år och sen får vi se vad som händer nästa höst. Känner på mig att detta kommer bli ett roligt år :)

Av Frida - 22 augusti 2010 12:54

Lätt som en plätt var de :) I torsdags blev jag körkortsägare och de känns fantastiskt bra och härligt. Kugga vad är de? Jag var aningen nervös innan körning men de släppte en del när jag väl satte mig i bilen och fick köra. Inspektören var trevlig och lugn och de fick mig lugn också, tillräckligt lugn för att göra allt rätt så jag kunde få mitt körkort :) 

Detta firades en del när mamma och pappa kom hem från sin tripp till Uddevalla med kladdkaka och så fick jag en trisslott som jag tyvärr inte vann något på men de gör inget jag är lycklig ändå :) hehe

  


Igår var jag på spelning i Östersund, på scen stod självklart The Women. Vilka andra liksom? :P Jag firade med att låna mammas bil in :) De kändes riktigt skönt att få köra själv, bestämma själv, sjunga hur högt jag vill till mina favoritlåtar :) De var frihet!!! wihoooooo!! Även om jag inte hade tagit mitt körkort så hade jag självklart satt mig på en av dom eländiga bussarna och åkt in. 

De var otroligt att få se dom spela igen de var bra länge sen sist och jag insåg att jag fortfarande älskar dom mer än nått annat på den här jorden!! <3<3<3 

Dom hade dock slarvat bort Erik någonstans eller så har han tappat bort sig i Götelaborg :P 

De blev kramkalas och lite snack innan jag begav mig hem igen och dom gratulerade till körkortet. Tänk vad ni är underbara!!


De var en toppen dag och när jag kom hem var jag rätt trött men piggnade till sen efter middagen. Och idag har jag inte gjort mycket , skjutsat syrran till hennes kompis och promenerat till Ica med mamma. 


Tack för att ni finns!! <3<3

Av Frida - 17 augusti 2010 18:39

Idag var de dags för fotografering och teoriprov, var inte så nervös innan och under provet utan sen när jag var färdig och skulle kolla resultatet. Vågade inte titta, men tillslut titta jag och fick se att jag hade klarat de så jävla skönt. Nu har jag bara körningen kvar, den kommer jag också klara lätt som en plätt :D


Jag hade tur som han med den tidiga bussen hem också så jag slapp ränna på stan var alldeles för trött för de och nu är de snart dags för sängen tror jag är så sjukt jädra trött och imorgon ska jag sova ut. De förtjänar jag :)


See ya! 

Av Frida - 16 augusti 2010 17:41

Igår åkte mamma och pappa till Uddevalla med syrrans alla saker, hon har nu flyttat för gott och jag hoppas även att jag gör de fast att jag vet att mamma kommer tycka de är jobbigt. Men hon kommer komma över de. 


Igår hyrde jag och yngsta systern Bröllopsfotografen, de var inte riktigt lika bra som jag hade förväntat mig men än dock bra. Imorgon är de dags för kunskapsprovet för körkort, jag kan ärligt säga att jag faktiskt är ganska nervös men lillsyrran tyckte inte att jag behövde vara de :P hon är bra söt hon :)


Näe nu ska vi käka stekt potatis och kotlett mums mums

Av Frida - 16 augusti 2010 14:42

I lördags var de äntligen dags att träffa två av mina kompisar/idoler från The Women men denna gång i ett annat band The Troubled Three tillsammans med en kille som heter Richard. Har två gånger tidigare tänkt åka och se dom när dom varit i Halmstad men de kom andra saker i vägen i alla fall den första gången. De roligaste med denna spelning var att träffa grabbarna igen, de var så sjukt länge sen och dom blev som alltid glad över att se mig och Jerry var inte sen med att kramas :) Jag kunde två låtar under denna kväll men de gjorde inte så mycket för de var ett härligt gung ändå. Sen när showen var slut så kramades jag med grabbarna och sa hej då sen drog dom vidare, dom skulle spela med The Women på ett bröllop :) Jag talade också om att dom var kanon bra :) 


Jag och pappa kollade lite på bilar idag också, de var många fler än förra sommaren :P vi smaka även på en stark sås och jag kan lova att den var så sjukt jävla stark. De sved i tunga, på tandköttet och innanför läpparna bra länge efter fy fan. Vet inte hur många glas vatten vi sluka men de var nått av de värsta jag smakat, jag kommer aldrig mer tycka nått är stark kan jag ju säga. Tror han tänkte ta dö på oss.


De var en kanon kväll och jag fick glänsa i min Rockabilly klänning :)


Tack för en kanon spelning grabbar, jag hoppas vi ses snart igen!!  

Av Frida - 11 augusti 2010 16:09

På dagens schema stod de stadskörning :) dagen startade tidigt och jag och en till skulle hänga med Roffe till stan men de blev bara jag och Roffe. Så redan på Ok där han hämta upp mig fick jag ta över bilen och sen var de jag som körde tills jag  några timmar stannade hemma på grusplanen igen. Under dagen har jag hunnit köra i alla Östersunds rondeller, fikat, sett 4 åsnor, ett gäng kossor och några grisar (långt ifrån små). Sen när jag kom hem så fika vi lite sen gick jag och mamma på en skön promenad och nu sitter jag bara och njuter av livet :)

Av Frida - 9 augusti 2010 20:11

Nu var de ett tag sen jag skrev igen. Halkbanan gick kanon bra och de var rätt kul, hon jag körde tillsammans med gjorde en hel del misstag och de kändes skönt då slapp jag vara nervös över att jag skulle göra de. Gjorde inte nått misstag och jag kände mig tryck i mitt körande. Känner mig verkligen redo för att få mitt körkort. De roligaste på denna dag var de vi gjorde sist. Vi hälsade på bilen gamla Bettan och vi var fyra tjejer som först fick hoppa in i bilen för en åktur, först hamna vi på sidan och sen helt om så vi hängde upp och ner. De var riktigt kul, hälften skrek och vi andra garva så tårarna spruta på oss. haha de var riktigt kul, men jag hoppas jag slipper vara med om de i verkliga livet.


Sen bar de av hemåt, åt, fixa håret och sen bar de av till tågstation för en tur ner till Kalmar. De har varit en toppen helg med mycket lek och bus. I lördags åkte vi ner till stan och käkade på en Kina resturang mums :D Sen kolla vi lite inne i köpcentrat där innan vi drog några mil från stan till en stor Outlet butik. Sen på kvällen kolla vi på Alice i Underlandet (den med snygga Johnny Depp) som vi hade hyrt och så åt vi gosse (godis) som Alice sa :) 

Sen på söndagen tog vi en sväng ut till Öland för att kolla där dom håller på att bygga sitt hus, vi var även en sväng inne i Borgholm. Linda visade mig bara hur de såg ut och vad olika ställen låg. Sen drog vi hem och drack lite kaffe och te innan de var dags att bege sig till stationen för att åka tillbaka till Jämtland. 


Var ruskigt trött så jag slockna redan halv nio i min 1-bädds kupé :D och idag har jag också varit ganska så de blir att gå och lägga sig sen när Lotta på Liseberg är slut :) Saknar busungarna Selma och Alice, men vi ses snart igen. Fick ju jobbet så jag flyttar ner i början av september då busungar då ska vi busa och leka :)


Kram på er!

Av Frida - 2 augusti 2010 13:01

De kvittar vilken dag de är, jag gör ändå samma sak varje dag. Jag börjar bli less på de och nu får de vara nog, jag behöver mina promenader för att jag ska må bra och även om de är tråkigt att promenera här i byn så ska jag från och med idag ta en liten promenad om dagen ändå! 


Jag längtar till fredag då ska jag åka till halkbanan och sen på kvällen ska jag åka till Kalmar, de ska bli riktigt nice :) Jag vet ännu inte hur länge jag stannar (fick stanna hur länge jag ville), men de blir nog en övernattning där åtminstone. Ser fram emot detta till tusen :) Jag hoppas vi trivs med varandra så att jag får komma bort från Jämtland till en ny plats med nya människor :D


Nu ska jag lyssna på lite musik och sen käka lite, sen blir de en promenad :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards