Alla inlägg under november 2008

Av Frida - 10 november 2008 17:03

Idag var jag ute på stan för att göra enkäter, hade med mig Rick som stöd och sällskap.. I början gick de skit dåligt, antingen hade dom inte tid eller så flydde dom när jag kom med micken :s Men men tillslut fann jag några snälla personer som ställde upp.. Hehe roligast var en dam jag gick fram till och frågade om jag fick ställa en fråga och jag fick en nickning till svar och så ställde jag min fråga -Vad äter du helst till lunch?? Sen fick jag inget svar, hon bara stod och tittade på mig och då tänkte jag fan kan hon inte prata eller shit vad pinsamt... Tillslut frågar hon vart jag kommer ifrån och jag svarar Bollnäs folkhögskola Radiolinjen, näe då vill jag inte svara och så gick hon.. Hehe jävla mysko tant :)


Idag har vi äntligen fått webbradio till våra sändningar :) Denna adress är de som gäller: mms://wm.media.lg.se/radio_bfh

Av Frida - 2 november 2008 18:56

Igår åkte jag äntligen iväg på min efterlängtade spelning :D tror inte nån kan förstår hur glad och lycklig jag är nu!! Vi åkte vid fem hemifrån, skit vad dagen gick segt bara en ända lång väntan och en del stress. :P De var en lång och seg resa men ändå rätt trevlig. Satt i framsätet så jag kunde prata med pappa under färden i alla fall. När vi äntligen kom fram till Folkets hus i Ljungaverk där spelningen skulle äga rum så var klockan ungefär kvart i åtta, jag bad pappa följa med mig in. Vi gick mot entrén och där i dörren mötte vi han som typ hade hand om kvällen, pappa berättade för han att jag skulle se The Women ikväll och så frågade han om dom hade kommit och de hade dom. Sen frågade pappa om de var okej om jag fick gå in till dom och de fick jag :D. Jag drog med pappa, tyckte han skulle hälsa på dom. Hehe han följde med in och vi gick ner till dom, man hörde vart dom var haha för Emil satt och bonkade på trummorna. Alla var där utom Erik, de var synd men men. Kul att Jerry var där i alla fall så jag kunde få umgås och lära känna han också. :) Snackade en del med grabbarna medans dom typ flummade runt, sen ställde dom en massa frågor om skolan och så. Sen fick jag i uppdrag av Johan att koppla in sladdarna i mickarna, jag är grym på de haha.. Sen förhörde Johan mig på vad sladdarna heter, hehe kunde inte komma på vad dom hette men nu kommer jag inte glömma de igen. Hoppas jag *ler*. Sen när dom souncheckat färdigt så drog vi några våningar upp för dom skulle äta. De var trevligt att umgås med dom som alltid. Sen drog vi ner igen och dom fixade lite med lyserna sen drog dom upp i logén och Jerry frågade om jag ville hänga med, sjävklart skulle jag säga nej till de?? Ne absolut inte. Så jag följde med upp, dom erbjöd mig både öl och godis men jag tackade nej till båda. Vi satt där  uppe en lång stund. Vi avr även ut en sväng till deras bil, de skulle hämta sina saker. De kändes coolt att få hänga med dom,  gå ut och in genom insläppet utan att betala och vara i logén, umågs med bandet helt enkelt. Jag slapp betala nått alls den kvällen, in var igna problem att komma och sen var jag ju med grabbarna hela kvällen så de var ingen som kolla om jag hade betalt och min jacka och så hade jag uppe i deras logé. Lyxigt som fasen :D Sen fick jag lämna dom en stund för dom ville förbereda sig inför giget och jag följde med två tjejer ner till dansgolvet, eller de var snarare en kvinna och en tjej i min ålder. Dom var rätt trevliga men fulla. Efter en stunds plåga av den dåliga musiken som discjokyn bjöd på så dök killarna upp och efter en stund träffade jag en jätte trevlig kille. Medans grabbarna hade paus så satt vi och prata och dansa lite, de var mycket trevligt. Sen dök killarna upp igen och jag drog fram kameran, blev en massa härliga bilder. Sen var de slut och tjejen som jag inte vet vad hon hette och jag drog upp till grabbarna i logén. Skit vad de lät i mina öron, kunde knappt höra vad dom sa. Men de var ett otroligt gig, bilderna blir hur bra som helst :D Sen packade dom ihop sina saker och när dom gjort de så följde jag med dom upp, dom köpte en pizza som dom delade på och satte sig i foajén och åt. Slog mig ner med dom och dom erbjöd pizza men jag tackade nej orkade inte äta nått. Sen gav jag en gåva till dom, jag hade bränt en skiva med mitt radioprogram som jag gjorde om dom. Dom blev så glada så, hoppas dom gillar de :) Sen gick vi på utsidan och väntade, dom skulle bli skjutsade till stället där dom skulle sova. Jag stod där ute ett tag tillsammans med Jerry, Tomas och Johan, Emil vad med dom som skulle köra dom och hämtade deras bil på baksidan. Efter ett tag dök bilarna upp :( och dom var tvungen att dra. Jerry sa hej då och gick till bilen och sen innan Johan och Tomas gick så fick jag varsin kram av dom och sa sa vi hej då. Pappa dom hälsa till dig :)


Tack grabbar för en fantasktisk kväll och natt, denna kväll/natt kommer jag sent glömma de kan jag lova!! Bästa giget ever måste jag bara säga. Vi ses förhoppningsvis på Captain den 26, eller jag ska komma in :P Hoppas ni är med alla fem då, de vore ju grymt kul. Och förresten tack så grymt mycket för att jag fick hänga med i, de är så grymt uppskattat ska ni veta. Puss och kram vi ses snart igen. :D

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards