Alla inlägg under juli 2012

Av Frida - 30 juli 2012 19:45

Haha känns som en evighet sen sist jag vär inne och skrev, nästan en vecka sen hehe jag har bott inne i Östersund från i torsdags kväll fram till i förmiddags och nu är jag tillbaka i verkligheten haha. 


I torsdags, efter att ha segat hela dagen hemma, så drog jag in till Östersund för att se mig omkring och i hopp att träffa någon trevlig själ vilket jag gjorde. Först hängde jag en stund med några jag skulle jobba med på Yran och sen drog jag hem till A för att hänga lite med han, sista dagen vi kunde ses innan han skulle åka härifrån :( De är så sjukt tomt utan han! :( Vi hade i alla fall sjukt trevligt, låg i hammocken och prata en sväng innan vi gick in och kollade lite på tv och sen var de sovtime :) Myyyyyyys! Hade jag varit starkare så hade jag kidnappat han ;) Miss you!! Tyvärr går ju tiden alltid för fort när man umgås med dem man älskar mest, morgen kom och efter en dusch så fixa vi mackor vi kunde ta med oss och sen drog vi båda till jobbet. Hehe trots att jag inte ville ha ågot godis så fixa han en godispåse till mig, supergulligt! Körde han till jobbet innan och de var sorgligt att säga hej då, skönt att jag har haft fullt upp så jag inte har haft tid att tänka på de. 

Dagen fortsatte, de var inte jättemycket att göra till en början men de blev de sen. Haha jag blev uppslängd på ett tak, vi var tre tjejer som jobbade på scen och i diket och jag var minst och lättast så jag fick äran att bli uppslängd på ett tak för att fästa en presänning. Först blev de gaffa (som man kan använda till mycket tro mig) och sen staketsten (tunga som as men jag klara de) och sen var problemet att ta sig ner, läskigt men en utav dem starka killarna tog emot mig halvvägs ner :D Haha sen höll han på att jäklas med mig resten av dagen, eftersom jag väger så lite och han var stark så kunde han lätt slänga mig över axeln och bära iväg mig hehe hade han inte varit så snäll så hade han slängt mig i vattnet som han hota med några gånger men han tejpa ihop mina ben med gaffa och slängde mig sen över axeln och bar ut mig utanför scenområdet och där stod jag och kom igen vart men tillslut fick jag upp tejpen och kunde ta mig in bakom scen igen :P Eftersom han jälvades med mig så jävlades jag tillbaka, gick dock inte så bra för mig. Blev även kallad skräpprinsessan när J tog hjälp av mig när de var en hel brödkorg (en stor gallervagn) med sopor som skulle slängas :P

På vår scen hade vi Uggla (vilken diva, även hans chaufför tyckte de), Klevertak (galen norsk sångare), Melissa Horn (mysig spelning) och Maskinen (helt galen och väldigt bra spelning, innebar mycket jobb). De var en bra men kall dag, sen var de sovtime. 


Lördagen började tidigt, redan 9 skulle jag infinna mig på scenen (ett straff jag fick) för att avlösa nattvakterna. Vid halv elva fick jag sällskap av J och de var väldigr trevligt. När jag väl blev avbytt så gick jag och H för att fixa lunch, Mc donalds smaka gudomligt denna dag. Sen fortsatte dagen ganska lungt fram till efter alla (utom jag) ätit middag, på väg till middagen åt jag världens godast bulle (Arla som bjöd på den). Och där började regnet och de slutade inte förrän efter tre på natten :( 
Innan spelningarna drog igång så var jag tvungen att springa iväg och köpa mig en mjukglass som jag inte fick innan, sjukt god orkade inte äta upp hela själv så J fick så lov att hjälpa mig hehe :P Sen började spelningarna, först Krunegård, sen Kaizers Orchestra, The Hives (trevlig spelning, gillade sångarens mellansnack) och Rebecca & Fiona (usch vilken splening, vilket ljud och ljus jag blev svimmfärdig). Blev glad när H kom och bytte av mig i diket och jag fick vakta grinden istället :) När spelningarna äntligen var över var de dags att städa, packa ner allt och göra sig redo för en efterfest som blev långvarig hehe efter åtta på morgonen lämna vi efterfesten nere vid vår scen för att gå hem och lägga oss. Så gött att jag hade ett rum (med en skön säng och världens gosigaste täcke) i Östersund så man slapp åka hem, tack Yran för de :) Jag och J satt och snackade fram till halv elva då vi insåg att de var dags att sova då kroppen höll på att gå sönder, hade då varit vaken i 26½ timme :P Rekord! :P hehe. 

Halv fyra vakna vi och vi insåg att de var fint väder och bestämde oss direkt för att vi skulle gå ut i jakt på frukost, de blev Sandwichbaren i stan (sjukt goda mackor!!) och sen vandra vi runt lite och kolla på när festivalen  plockades i bitar och efter de blev de lite fresbeegolf innan vi bestämde oss för att grilla lite kvällsmat (kött och tzatsiki, inte alls fel!). Eftersom jag var så trött och rummet fortfarande fanns till mitt förfogande så bestämde jag att jag lika gärna kunde stanna en natt till, så de blev en stund framför tvn innan vi klubbade. 

Och idag vid 12 anlände jag här hemma igen, hehe känns som en evighet sen jag åkte men fan vad kul jag har haft och skaffat en vän för livet har jag också (som dessutom gillar rockabillymusik som jag, inte ofta de händer). Väl hemma så fika jag och mamma (åt frukost och fika :P) och sen tog vi en promenad till tappen men nu är de nog sängdags faktiskt, känner mig väldigt trött men en god nattsömn ska nog få bukt på de :) 

Av Frida - 25 juli 2012 19:36

Igår drog jag in till stan, dels för att shoppa en födelsedagspresent till lillasyster (visst de är ett tag kvar tills hon fyller år men jag ville ha de gjort nu eftersom jag snart flyttar) och dels köpa lite andra bra och ha saker inför flytten. Jag är nöjd med alla mina köp speciellt presenten jag köpte till världens bästa Klara (var fast besluten att jag inte skulle lämna stan förrän jag hade fått tag i de jag ville) :P


Efter att jag shoppat klart så satte jag mig ner och njöt av solen i väntan på att kompisen skulle sluta jobbet. När han äntligen hade slutat och kommit hem, vilket kändes som en evighet, så drog jag dit. Vi käka lite chili con carne och sen låg vi i hammocken och slappa och hade de jäkligt skönt. Trevligt trevligt :D Haha först blev jag lite illamående av gungandet (kan bli de av att gunga ibland) men sen gick de över och jag blev istället väldigt trött, vi båda hade lätt kunnat somna där :P Synd bara att tiden går så fort när man har trevligt men jag är glad för varje minut jag får tillsammans med han. Är sjukt glad att vi lärt känna varandra och att vi trivs så bra ihop :) Han är msyig att kramas med också :P 


Kommer sakna han så otroligt nu när jag flyttar till Norge och han flyttar hem till Linköping, varför är världen så himla stor. Vi får se till att träffas innan han åker på söndag så vi kan säga hej då ordentligt, usch gillar inte att säga farväl! :( Tur att telefoner och facebook finns. <3



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag har jag inte gjort överdrivet mycket förutom att spela Wordfeud på pappas telefon, är beroende :P haha och pappa får inte en chans att spela. Sen när mamma kom hem så mötte jag henne vid bussen och sen tog vi en promenad till tappen för jag behövde lämna ett brev på lådan och sen tog vi vägen via Ica och handlade lite innan de var middagstime. Så underbart väder de varit idag och så underbart att allt nog har löst sig inför flytten till Norge. Och äntligen ser de ut som att vi ska lösa D-nummer problemet (norsktpersonnummer, måste ha de annars får jag ingen lön) så sköööööööööööönt!! 

Av Frida - 21 juli 2012 11:26

Igår kväll drog Krogstråket igång och på scenen i O´learys ena tält i Badhusparken stod ett av världens bästa band nämligen The Troubled Three, är så sjukt glad över att dem spela fast att de bara varade i 45 min men jag är glad över de lilla speciellt eftersom jag inte trodde jag skulle få se dom i sommar. Hade ju tänkt se dem nästa helg i Norrtälje men eftersom jag tackade ja till att jobba på Yran så blev de ju inget med de men nu är jag lycklig och glad igen :)


Efter att ha sovit bort halva dagen (var hos Jossan på filmmys dagen innan och de blev lite sent), sen sökt boende i Norge och sen insett att klockan inte står still så fick jag lite bråttom. Hade några ärenden att göra i stan också innan de hela börja men jag hann med allt i god tid :) Hann till och med att prata med Emilia en sväng innan dem körde igång, medan jag står och pratar med henne så kommer förutom Tomas och Richard fram och kramas även J och P, två av pistörerna från Björnen. Fatta ju inte att de var dem först, men fan vad kul de var att se dem igen. Vi pratades vid lite och kramades såklart sen skulle dem vidare och jag skulle dra in till grabbarna :) Men wow vilken överraskning! 


De var underbart att få höra tonerna av grabbarna igen och lite nakenchock blev de också :) Såg även fler bekanta ansikten där inne, bland annat dem andra tre grabbarna från The Women (två av dem spelar ju i TTT) och två av dem lyckades jag få tag i sen och kramas med :) Sen när grabbarna hade spelat färdigt så hängde vi kvar en stund, träffa Jerrys supersöta tjej och hon är verkligen så trevlig som hon ser ut :) Sen var de dags att bege sig hemåt, jag Rick och Tomas ståbas började vår brottningsmatch ut. Hehe de var inte lätt. Väl ute så var Rick tvungen att besöka pissoaren och då fick jag vakta basen, kände mig otroligt cool när jag stod där och höll om basen hehe. Även en stund senare fick jag hålla i den, - Stå här och se cool ut sa Rick när han lämna över den till mig och jag lyckades ganska bra tycker jag haha. 

Sen försökte vi ta oss genom allt folk till min lilla pärla och där kom nästa utmaning, få in ståbasen i bilen haha de gick galant. Nu vet jag de, de får plats en ståbas i min bil :D Efter att ha lämnat av Rick så började min resa hem, hem för att sova några timmar innan man skulle hämta söta mamma på tågstationen :) Nu är de bara systrarna som saknas :P <3

Tusen tack alla inblandade för en trevlig kväll, nästa gång har vi de ännu trevligare och kör ett längre gig :D Love!! 

Av Frida - 21 juli 2012 10:19

Igår morse fick jag ett samtal som jag väntat på i fleeeera månader, ett samtal jag själv har velat ringa väldigt många gånger men inte riktigt kunnat och vågat men igår kom de och så var jag alldeles för trött för att svara. Vad är de för fel på mig?! Här har jag väntat och väntat och när jag väl får chansen att prata med en av världens bästa människor så tar jag inte den chansen :( Går fortfarande och tänker på de, hur jävla dum kan man va egentligen!!

 


Försökte ringa upp denna underbara människa på kvällen men gissa på att han hade gått och lagt sig då. Eftersom de hela är lite komplicerat så får jag försöka ta mod till mig och ringa igen och hoppas att jag får tag i han. Saknar verkligen att ha han i mitt liv, alla söta sms och alla trevliga samtal. Önskar att livet vore lite enklare :/ vilket de vore om du fanns där för mig. 

Av Frida - 19 juli 2012 15:15

Eftersom tiden bara flyger iväg för mig har jag inte hunnit med att skriva på några dagar igen, sen har jag haft ganska fullt upp också. Jag har tex lyckats ta mig hem till Jämtland efter 28timmar på vägen, fy fasiken. Självklart körde jag långt ifrån hela tiden, jag övernattade i min söta lilla bil :) 


Söndagen var min sista dag på Öland och den var både rolig, tyst och trevlig. Lindas och Oskar kompis Peter kom för att följa med dem på Winnerbäck på kvällen och barnen lämnade vi bort till deras moster, till barnens glädje, eftersom jag skulle vara chaufför :) Medan Linda fixade hemma så åkte vi andra och lämnade barnen, Lalle ville att jag skulle följa med, de var väldigt kul att träffa deras moster igen :) 

Sen väntades god middag och en underbar kladdkaka till efterrätt, sen var de dags att köra gänget till Winnerbäck hehe fick köra Peters bil alltid lika kul att köra nya bilar :) 
Sen när de var slut och jag hade hämtat dem så drog vi ganska snart ner till Strand i Borgholm, eftersom jag var nykter denna kväll (som så många andra) så fick jag köra både dit och hem :D
Hehe Oskar skulle ju hitta en kille där till mig, han hitta en danspartner till mig. Oskar bjöd med min danspartner och hans kompis hem på efterfest och dem fick erbjudande att sova över. 
Dagen efter, dagen jag skulle börja min resa hem, börja med att jag och Oskar kvart i åtta åkte iväg, jag bakom ratten eftersom jag fortfarande var nykter (de är roligt att köra stora fordon), för att hämta hem tjejerna. Åh vad kul de var att se dem igen, hade varit så tyst utan dem hemma. 
När jag lekt med tjejerna en stund och sen pussats och kramats med dem så var de dags att åka, Selma erbjöd sig att köra hehe lilla gullunge :) 


De var en seg resa och de kändes som att man körde och körde men kom ingen vart, de var en lättnad sen när jag väl kom fram till Järbo där jag hängde med en kompis en stund innan de var dags att dra vidare puuh. Gissa om de var skönt att komma hem sen på tisdag eftermiddag! Jag var helt död och kände mig inte alls som en människa. 
Den sista biten av resan stanna jag på två ställen jag länge velat stanna på, speciellt ett där dem säljer Våfflor . Blir alltid så sugen när man kör förbi där och efterosm jag inte hade ätit någon frukost så passade de väldigt bra och sen i Svenstavik så stanna jag på Dollar och shoppade lite nödvändiga saker :P haha eller ja en del i alla fall. 


Igår morse, väldigt tidigt, så åkte jag till grannbyn för att hämta pappa vid tåget :) Sen har vi varit en sväng i Åre och på hans jobb innan jag drog hem för att göra mig iordning för att sen på kvällen dra in till stan för att träffa en kompis som jag lärde känna på Peace and Love. Vi hängde nere i Badhusparken i solen, cruisa runt lite i stan, var en sväng på Jamtli innan vi åkte hem till han och kolla på film :) En super mysig och trevlig kväll och vädret kunde inte varit bättre :) Sjukt kul att se ha igen! 

 

Innan jag åkte hem idag så lämna jag av han på jobbet, hehe han jobbar precis bredvid skolan jag gick i på gymnasiet. Har varit i de växthuset förut och de kändes väldigt märkligt faktiskt hehe :P 

Sen har jag hängt med pappa en sväng och sen har jag bara tagit de lugnt. Ikväll blir de filmkväll hos Jossan, de var bra länge sen. Ska bli så sjukt kul att se henne igen och imorgon är de TTT som gäller, läääääääääängtar!! <3

Av Frida - 13 juli 2012 22:30

Haha tiden den bara går och går och jag skjuter på att skriva i bloggen men nu tänkte jag försöka summera veckan. Vi hoppar direkt till måndag  morgon då vi märkte att vi hade haft inbrottsförsök i huset, så sjukt och jag som sov 2 meter från dörren den natten. Usch, kalla kårar! Efter polisens besök kändes de ändå mycket bättre :)


I tisdags var en bra kväll, då drog jag in till Kalmar för att se Top Cats lira :) Haha jag blev kär i trummisen, så jäkla söt kille och så charmigt leende smälte ju nästan haha. Värlänningar de är fina människor de! :D Efter mycket skratt och många bra låtar så hängde jag kvar en stund efter giget var slut, tänkte snacka lite med grabbarna men de var så mycket folk som stod i kö där och jag hade ont i ryggen så jag drog hem istället. Ser ju dem den 1sep på Wavebreak :D

Trummisen längst till vänster i vitt, kolla bara på han och tänk er när han ler :) SMÄLTER hahahaha :D


De var precis en sån kväll jag behövde och nu har jag deras låtar på hjärnan och jag som inte får skaffa ännu ett favoritband haha måste lugna ner mig nu! haha.  


 

3 stod utanför City gross i onsdags när vi skulle handla och då fick vi alla en sån här liten söt påse :) Haha dem stod precis vid ingången och både jag och Linda trodde de skulle bli svårt att ta oss förbi men de var lätt och hon lyssna på vi sa och släppte iväg oss med en gång - WOW säger jag bara! 

Sen har jag fått hämta ner Hermes från taket två gånger denna vecka, först i Måndags och då klättra han bara en liten sväng på garagetaket men igår var han uppe på tak taket - de är brant!- och var även över på grannens. När jag var ute på garagetaket för att plocka ner han från andra taket (han hade lite problem och ta sig ner och visste inte riktigt vart han skulle ta vägen) så säger Alice till mig att jag ska vara försiktig så jag inte trillar ner, sötunge :D Vi klarade oss båda två, så nu får jag se till att stänga dörren till mitt rum om jag har fönstret öppet för annars hoppar han ut. 

Idag är de fredag den 13:e, ingen otur alls, 13 är mer mitt turnummer men jag har inte haft någon tur heller direkt. Idag har vi varit och hämtat Oskar på flygplatsen, de var kul att se han igen har inte träffat han sen förra sommaren, synd bara att jag ska åka hem på måndag :( 

Nu när ni är lite uppdaterade, mamma ;), så tänkte jag krypa i säng ska bara lyssna klart på Baby Doll först :P 

Av Frida - 9 juli 2012 00:14

Igår morse (lite för tidigt) så bar de av till Bollebygd för att gå på kalas, Moster har fyllt 50 och gubben hennes 60. Det var väldigt trevligt att träffa alla igen, mest hade jag faktiskt längtat efter syster Anna. Vi hann ju inte ses så mycket på Peace and Love som jag hade hoppats på men igår hann vi allt ses och även idag då vi båda sov över, så nu har jag sovit i husvagn för första gången i mitt liv :D 
Jag kom först av alla gäster, hehe sen rulla folk in efter hand. Först mingla vi lite och sen var de dags för mat, lite plockmat=mums mums! Vi prata och hade väldigt trevligt, mycket skratt :) Senare blev de tårta och därefter droppa folk av efterhand. Tillsist var de i stort sett bara min familj och mosters familj kvar, jag och mina systrar spelade snake med vår kusin Andreas samtidigt som vi åt snacks. 

När alla hade åkt hem så kollade jag och Klara en sväng på Alvin och gänget innan resten av gänget kom in och vi började spela Plump istället, jag vann! :D Haha när vi var färdiga med de så gick jag och min kusin Martina ut med hundarna en sväng innan de var dags att sova. 

Efter en fruksot tillsammans med familjen, moster och hennes gubbe så var de dags att dra till tåg för att åka tillbaka till Öland :( Har inte så lång tid kvar här, en vecka sen bär de av hemåt för Yran och sen flyttpacka :D Kommer bli så nice. 

Tack så mycket för ett roligt kalas :D

Av Frida - 6 juli 2012 19:14

Nu slipper jag äntligen gå runt och fundera på hur jag ska göra fram till vintersäsongen börjar, de löste sig idag. Jag behöver inte tänka mer på de eftersom dem ringde från Norge idag och ville att jag skulle komma och jobba. Är så himla lycklig så de finns inte, de var precis detta jag ville. Så nu har jag något att göra fram till skidsäsongen drar igång :D YES! :D

Taggad till tusen, hur bra kommer inte detta bli. Först Peace and Love, sen Yran och sen Norge. De är bara så bäst!! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards