Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Tiden bara flyger iväg igen :P

Av Frida - 19 juli 2012 15:15

Eftersom tiden bara flyger iväg för mig har jag inte hunnit med att skriva på några dagar igen, sen har jag haft ganska fullt upp också. Jag har tex lyckats ta mig hem till Jämtland efter 28timmar på vägen, fy fasiken. Självklart körde jag långt ifrån hela tiden, jag övernattade i min söta lilla bil :) 


Söndagen var min sista dag på Öland och den var både rolig, tyst och trevlig. Lindas och Oskar kompis Peter kom för att följa med dem på Winnerbäck på kvällen och barnen lämnade vi bort till deras moster, till barnens glädje, eftersom jag skulle vara chaufför :) Medan Linda fixade hemma så åkte vi andra och lämnade barnen, Lalle ville att jag skulle följa med, de var väldigt kul att träffa deras moster igen :) 

Sen väntades god middag och en underbar kladdkaka till efterrätt, sen var de dags att köra gänget till Winnerbäck hehe fick köra Peters bil alltid lika kul att köra nya bilar :) 
Sen när de var slut och jag hade hämtat dem så drog vi ganska snart ner till Strand i Borgholm, eftersom jag var nykter denna kväll (som så många andra) så fick jag köra både dit och hem :D
Hehe Oskar skulle ju hitta en kille där till mig, han hitta en danspartner till mig. Oskar bjöd med min danspartner och hans kompis hem på efterfest och dem fick erbjudande att sova över. 
Dagen efter, dagen jag skulle börja min resa hem, börja med att jag och Oskar kvart i åtta åkte iväg, jag bakom ratten eftersom jag fortfarande var nykter (de är roligt att köra stora fordon), för att hämta hem tjejerna. Åh vad kul de var att se dem igen, hade varit så tyst utan dem hemma. 
När jag lekt med tjejerna en stund och sen pussats och kramats med dem så var de dags att åka, Selma erbjöd sig att köra hehe lilla gullunge :) 


De var en seg resa och de kändes som att man körde och körde men kom ingen vart, de var en lättnad sen när jag väl kom fram till Järbo där jag hängde med en kompis en stund innan de var dags att dra vidare puuh. Gissa om de var skönt att komma hem sen på tisdag eftermiddag! Jag var helt död och kände mig inte alls som en människa. 
Den sista biten av resan stanna jag på två ställen jag länge velat stanna på, speciellt ett där dem säljer Våfflor . Blir alltid så sugen när man kör förbi där och efterosm jag inte hade ätit någon frukost så passade de väldigt bra och sen i Svenstavik så stanna jag på Dollar och shoppade lite nödvändiga saker :P haha eller ja en del i alla fall. 


Igår morse, väldigt tidigt, så åkte jag till grannbyn för att hämta pappa vid tåget :) Sen har vi varit en sväng i Åre och på hans jobb innan jag drog hem för att göra mig iordning för att sen på kvällen dra in till stan för att träffa en kompis som jag lärde känna på Peace and Love. Vi hängde nere i Badhusparken i solen, cruisa runt lite i stan, var en sväng på Jamtli innan vi åkte hem till han och kolla på film :) En super mysig och trevlig kväll och vädret kunde inte varit bättre :) Sjukt kul att se ha igen! 

 

Innan jag åkte hem idag så lämna jag av han på jobbet, hehe han jobbar precis bredvid skolan jag gick i på gymnasiet. Har varit i de växthuset förut och de kändes väldigt märkligt faktiskt hehe :P 

Sen har jag hängt med pappa en sväng och sen har jag bara tagit de lugnt. Ikväll blir de filmkväll hos Jossan, de var bra länge sen. Ska bli så sjukt kul att se henne igen och imorgon är de TTT som gäller, läääääääääängtar!! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntu...

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?   Jag har njutit till tusen av den si...

Av Frida - 17 april 2015 20:15

Det har hänt en hel del sen jag var inne och skrev sist, men nu tänkte jag passa på att skriva medan orken är så pass hög. Gick och vart sjuk igår, fick plötslig huvudvärk och yrsel så det sluta med att dem fick plocka ner mig med skoter :( Sen fick ...

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :PMen än så länge är snön bra i backarna oc...

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! Januari avsluta jag med att hänga med ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards