Alla inlägg under januari 2010

Av Frida - 30 januari 2010 18:04

Igår var till största delen en väldigt tråkig dag, jag var och handla och sen satt jag hemma och väntade bara. När jag var på väg ifrån affären så fick jag ett sms av Amandis. Hon undrade om jag hade lust att följa med henne och Goffe på en roadtrip och de ville jag. Tråkigt att sitta ensam hemma. De tog väldigt lång tid innan dom kom, vid åtta dök dom upp å hämta mig och med sig hade dom även Andreas och Johan. Trevlig överraskning :) Vi åkte först till Kittes, medans Goffe käkade så satt vi å pratade och kollade på Let´s Dance. Sen när vi var färdiga där så släppte vi av Andreas en sväng för han skulle gå ut med sin grannes hund. Medans han gjorde de körde vi runt i Båstad. Sen när Andreas var klar så hämta vi upp han och sen körde vi vidare men vi visste inte vart vi skulle. Två av oss ville till Halmstad, en visste inte vart han ville och två av oss spelade de ingen roll vart vi åkte. Så efter mycket om och men så kom vi iväg till Halmstad. 


Sen efter ha snurrat där en liten stund så hitta vi en parkering som var gratis att stå på. Sen gick vi genom kalla och blåsiga Halmstad tills vi kom fram till B&B. Där spela vi biljard en stund, först Goffe och Johan och sen jag och Amanda. Haha jag har inte spelat sen jag gick i sexan men de var kul och de gick bra för mig jag ledde typ genom hela spelet men hade otur när jag skulle få ner den svarta kulan så jag förlora :P Haha men de gör inget kul hade vi i alla fall. Goffe är farlig när han spela hihi han tar så jädra stor plats när han ska skjuta så de var bäst att se upp när han skulle skjuta :P


Sen drog vi ut i kylan igen och vidare till något ställe som jag tror börja på C haha där var vi i max tre minuter innan vi drog igen. När vi skulle dra så snubbla jag, fastna med foten i bordet :P haha och senare skojade Andreas om de. Någon sa nått om att Johan var full och då sa Andreas att jag var de och syftade på när jag snubbla över bordet :P haha. 


Sen drog vi in en snabbis på MC för Amanda var hungrig. Sen var de dags att åka tillbaka till Båstad igen. Men på väg till bilen fick vi gå väldigt försiktigt de var väldigt halt, både jag och Andreas halkade till :P Sen när vi bakat ut från parkeringen så böja bilen lukta bränt och Goffeman gick ut för att kolla på väg tillbaka så halkade även han haha.


Dessa människor jag har umgåtts med ikväll är helt underbara, har verkligen haft en trevlig och lugn kväll med fyra väldigt bra vänner. Tack för de och Andreas synd att du inte vann något på Black Jack. 



Idag har jag varit ute på en promenad lagat mat och städat och slappat. Får se vad som händer imorgon hoppas på att slippa sitta ensam hemma. Nu ska jag snart ringa hem till familjen och höra hur de är med dom. Vi hörs.

Av Frida - 28 januari 2010 10:56

Gårdags kvällen och natten var helt fantastisk. Först umgicks jag, Sandra, Anna, Jonas och Gabbe hemma hos JG. De var väldigt trevligt och kul. Sen vid halv nio drog vi till bowlingen :) Älskar verkligen mina kamrater hur mycket som helst de går verkligen inte att beskriva vet inte om jag kommer klara mig i sommar utan dom. Men jag måste klara de och tänk sen när vi slutat skolan usch de vill jag inte ens tänka på men tillbaka till gårdagen. När vi kom till bowlingen var de bara vi och personalen. Härligt :) De kom lite mer folk under kvällen men de var inte mycket och de bästa av allt dörrvakten var inte där!!! :D Goffe, Johan, Magnus, Andreas och Amanda dök även upp sen. Jag talar nog för alla när jag säger att de var en underbar kväll :)

Jag bowlade mot Anna och Jonas fast att Jonas inte ville bowla med mig för att jag jämt vinner över han haha men Sandra och Gabbe ville bowla mot varandra så jag fick bowla med Jonas ändå :P De var väldigt jämt i börja och i mitten av första ronden slog jag en strike och därmed dryga ut ledning lite (ledde med typ ett poäng innan) 104 poäng i första omgången och i omgång två slog jag tre till strikear och därmed drygade jag ut ledningen ännu mer. Slutade på 211 poäng. Anna nådde sitt mål som var att slå Jonas :) Fick höra de många gånger igår att jag är grym och ja på bowling är jag faktiskt riktigt grym :) De är kul att vara riktigt bra på något.

Sen eftersom Gabbe fyller år idag så spela dom Happy Birthday vet inte vem som fixa de :) och vi sjöng med :P Måste bara säga att Andreas var otroligt stilig i håret denna afton, han klippte ju av sitt långa fina hår och de var lite ovant att se han i kort hår men nu har de växt till sig lite och han hade styleat de riktigt snyggt :) Hahaha jag kramades en hel del igår och de var så himla underbart har verkligen saknat att få hålla om mina vänner. De är en underbar känsla, kärlek :)

Sen efter tolv någon gång drog vi därifrån för dom stängde. På hem hade vi snöbollskrig haha de var kul. De var Sandra och Goffe som börja och Goffe fråga mig om jag ville bli snömulad men jag svara att jag klarar mig.. Sen drog Sandra in mig i de hela för hon kasta än på mig och jag var tvungen att ge igen :P haha Sen fick Goffe en också haha. Han kasta självklart en tillbaka och jag ducka så Andreas nästan fick den på sig istället. Hahaha. Skjukt kul.

(De hade nämligen snöat hela dagen och sen regnat lite så de var perfekt snöbolls väder :) När jag skulle gå hemifrån för att möta Sandra så var jag tvungen att skotta mig ut, de hade lagt sig kanske 1-2 dm snö ute. haha så plogbilarna och traktorerna hade bra mycket att göra hela kvällen och en bit in på natten)

Sen var de dags för mig att vika av hemåt men först skulle alla i närheten få en kram. Jag älskar kramar och klarar mig inte utan dom. Hahaha Anna låg i en snödriva så jag slängde mig ner över henne och gav henne en kram.

Jag tycker väldigt bra om Anna hon var den första jag träffa av mina klasskamrater. Men tyvärr umgås vi alldeles för lite vilket är trist men de ska jag försöka att ändra på denna termin, vill umgås mer med flera av mina klasskamrater! Näe nu har jag inget att skriva förutom att en del i klassen har sagt att jag är väldigt fin i håret senast igår när Anna nämnde de :)Åh jag älskar er alla så innerligt. Och Goffe jag tror visst att jag kan så ner dig lätt hahaPuss och kram på er alla!!

Sen till familjen: Jag saknar er väldigt mycket och skulle verkligen inte överleva om här nere om jag inte hade bra vänner. Men ni har alltid störst plats i mitt hjärta <3 Älskar er! Vi ses snart igen!!Kram och hej

Av Frida - 24 januari 2010 15:45

Igår var en rolig dag trots att de var dags för mig att resa tillbaka till Båstad, de var lite jobbigt att lämna familjen jag har saknat dom sen jag satte mig på tåget men samtidigt saknar jag mina underbara vänner. Vissa har jag till och med drömt om antagligen för att jag saknar dom så mycket.

Men igår innan jag drog passa jag på att ha lite kul med mina systrar, hihi vi var och kolla på Alvin och gänget 2. Älskar ettan och tyckte väldigt bra om tvåan också och låtarna var toppen. De var länge sen jag var på bio så de var ett bra sätt att slappna av och släppa tankarna kring resan. Kunde inte komma mer lägligt.


Resan ner gick väldigt bra har sovit mer än vad jag trodde att jag skulle göra, jag hade sån tur att ingen satt brevid mig på tåget på hela vägen ner så jag hade två säten härligt. Väl här nere blev jag lite chokad över att de ligger kvar så pass mycker snö som de gör. De hade jag inte räknat med.


Imorgon börjar skolan igen och de ska väl bli skoj, de känns i alla fall inte som att jag absolut inte vill gå dit vilket är positivt. Ska bli så himla kul att träffa alla underbara själar igen.


Vi hörs imorgon

Av Frida - 21 januari 2010 20:20

Idag har jag verkligen haft fullt upp speciellt i slutet av dagen suck då var jag riktigt stressad och nu är jag helt slut haha men jag har haft en väldigt bra dag.

När jag och pappa lämnat Klara på skolan, lite försent så hela backen upp till skolan var full med ungar som fan inte kunde flytta sig fick tuta på dom flera gånger, så drog vi till Åre för att åka skidor. Vi hade inte börjat åka förrän pappa fick ett samtal från skolan att Klara hade ont i magen och ville komma hem. Vi åkte två liftar upp i kylan och blåsten sen bestämde vi att vi hämtar henne. En timme var vi i Åre :( trist men sånt som händer Klara är viktigare. De var bara de att när vi kom till skolan så hade dom redan skickat hem henne utan att först ringa hem och se så att någon är hemma. Sånt gör mig irriterad, man skickar inte hem en nioåring på de viset. En till sak som gjort mig irriterad idag var när vi kom från Åre och jag hamnar bakom en som senare visar sig vara en gammal gubbesom kör max 75 på en 90 sträcka tillslut blir jag så irriterad att jag frågar pappa om jag får köra om men sen ändå bestämmer mig för att göra de och strax därefter är de en bil som kör om mig i full fart. Jädrans gamla gubbar, ni får hålla er inne istället. Ni kan ju ändå aldrig köra, då när jag var inne i stan då hade jag en gubbe en halv meter - meter bakom mig en bra jädra bit och de var halt också. Hade jag vart tvungen att tvärnita så hade jag fått han i baken. Trevligt med folk som kan respektera andra i trafiken och speciellt dom som kan respektera oss som övningskör!! (IRONI)


Sen har jag haft körlektion idag och de var sjukt kul. Körläraren jag hade idag är underbar, kände mig lugn och harmonisk med henne vid min sida. Jag fick en del att öva på med också väldigt mycket beröm vilket jag inte trodde, alltså har pappa varit en bra handledare :D Härligt!! Jag har backat i uppförsbacke, startat i backe och mycket mer. Var så härligt att äntligen få köra med en körskolelärare, har alltid trott att jag ska vara jätte nervös inför de men jagr inte ett dugg nervös :) Sen efter lektionen var de att åka hem snabbt och stoppa  nått i magen blev inte så mycket hade max 20 minuter på mig att laga mat och äta han äta hälften var så fruktansvärt stressad. Kom dit fem minuter sen men pappa hade talat med Roffe (körläraren). De var riskettan jag gick på :P Den var kul. Nu har jag kommit en bra bit på väg, jag närmar mig mitt körkort.

Sen efter riskettan fick jag skjuts av Roffe hem, vi bor nämligen i samma by. Tack :)


Väl hemma kände jag hur slut i kroppen jag är så de är väl dags att gå och lägga sig och imorgon å på lördag blir de nog också mycket att stå i :P


Hej svejs

Av Frida - 19 januari 2010 07:15

hahaha klockan är nu kvart över sju och jag sitter på pappas jobb och ska plugga, helt otroligt att jag gick upp tio över sex för att hänga med hit för att plugga. hmm jag hoppas jag får nått gjort i alla fall. Hahaha sen efter frukosten tänkte jag dra ner till körskolan och plöja igenom två pärmar. Plöjde igenom tre i helgen och hoppas på att jag har rätt på alla så att jag kan börja med dom riktiga proven sen.


Igår var jag inne i Östersund och hälsade på på Sveriges Radio (SR) jag ska ha praktik där sen, de ska bli så himla kul asså. Ser fram emot de till tusen.


Äsch nu ska jag göra nått vettigt adios amigos!

Av Frida - 14 januari 2010 16:20

Idag är de rejält kallt ute igen. 22 minus, frös väldigt mycket när jag gick till skolan för att möta upp syrran för att vara med på hennes fiollektion. Frös mindre när jag gick tillbaka. Hahaha min lugg frös fast i anstiktet när jag gick dit, de var väl gelén jag hade i håret som frös. Hahaha sen med en gång när jag kom in så smälte de :P Ja ja min syster är grym på att spela fiol så jädra duktig, idag använde dom inte någon bok utan lärarn spela en snutt och sen härma hon. Coolt!! Sen har jag pluggat lite idag :(


Igår var jag och skrev in mig på körskolan i Järpen, nu känns körkortet väldigt nära måste jag ju säga mitt mål är att ta de innan sommarn alltså innan semestern börjar och de är jag övertygad om att jag kommer klara. De ska inte vara några problem, tror och hoppas jag.


Nu ska jag hjälpa pappa med maten, dagen mat blir pannkakor :) Mums mums.


Vi synes och höres i vintermörkret!

Av Frida - 12 januari 2010 10:45

Hahaha hej alla igen. Nu har jag tid att skriva ett inlägg igen, jag har verkligen haft fullt upp det under detta lov men de är inte slut än. Jag åker inte ner till Båstad igen förrän den 23jan :) skönt!! Detta har änt sist:


Nyår:

Nyår var underbart, de var jag mamma och min yngsta syster hemma denna dag. Pappa var på jobbet och den andra var i Uddevalla. Vi åt Africana till middag och hade jätte trevligt och jag hade min Rockabilly klänning på mig :) Vi hade väldigt mysigt sen vid halv tio kom pappa hem och under kvällen så satt vi och spela plump. Vi hann klart innan tolvslaget och vi skåla, jag och min syster skålade med en jätte god cider. Den godaste jag någonsin druckit :) Sen kolla vi på fyrverkerier från köksfönstret haha jag och syrran halvt om halvt låg på golvet för att se. Vårt tag går så långt ut så man får göra så för att se dom som går riktigt högt. Vi hade en väldigt trevlig kväll.


Sen blev de ju nytt år och nya tag, mitt nyårs löfte är att äta mindre godsaker och nyttigare mat. De har funkat otroligt bra hittills och de är skoj, hoppas de även håller sen när jag kommer tillbaka till Båstad. De kan bli svårare där men jag har bestämt mig för att jag ska klara de!!


Detta år har vi börjat med att renovera mitt nya rum (jag och syrran har bytt, hon behövde ett större rum) mitt är nu klart och de gick faktiskt väldigt snabbt. De blev så sjukt snyggt så de är inte sant, älskar den salladsgröna färgen jag har. Jag har varit med och hjälpt till. Jag och mamma har slipat, sen var jag och min yngsta syster med pappa och målade med grundfärgen. Sen har jag pappa och mamma hjälpts åt att flytta in mina saker där :) Sov där för första gången inatt, härligt som attan. Orkade inte sova i gillestugan längre där jag och min syrra har sovit ett bra tag nu, jag ville komma in i mitt nya rum.


Hennes rum är påbörjat, de är halvklart. Men hon ska nog få flytta in min stora säng där idag så hon får sova där. Hon har valt en snygg tapet med en häftig fondtapet :) De kommer nog bli assnyggt när de blir klart.


6 januari:

Denna dag var jag pappa och Mulle Meck på Holiday club, Motorkultur var där. Tyvärr var de så kallt så dom hade inte så många bilar, men banden var rätt bra. Jag glassa runt där i min fin fina Rockabilly klänning :) Tänkt om man var en Rockabilly brud på heltid. De var ganska dött är när vi kom efter åtta, men senare vid halv elva elva så blev de lite mer ös. Men vi drog ändå hem ganska tidigt, vi var hemma strax efter tolv. Egentligen skulle jag ha kört men vår bil mådde inte så bra av kylen (antagligen) så vi fick åka med Mulle istället. Lite besviken men ja ja. Tack för denna kväll fast att den inte blev som jag tänkt mig.


11 januari:

Ja de var ju igår de, då kom min andra syster hem. Vi var och hämtade henne i grannbyn på morgonen, jag körde sen lämna vi av andra syrran på skolan och sen drog vi hem. Sen satt jag och syrran å prata ett bra tag sen somna hon i soffan och jag å pappa gick ut för att ta in ved. Han klyvde och lyfta upp på skotern och jag frakta de på skotern och sen slängde av de. Vi var ett bra teamwork. Sen vid kvart över ett så stack jag och syrran och hämta minstingen på skolan (hon som är 141cm :P jag tyckte man kände sig så stor när man var så lång men jämfört med mig är hn liten haha). Sen fika vi lite och så, sen slog yngsta syrran Klara rekord att ta längst tid på sig till Ica, de tar max en kvart men för henne och hennes två kompisar tog de 1 timma och 10min. Suck var jätte orolig, men hon kom hem helskinnad. puuh. Sen laga jag mat, spaghetti och köttfärssås. Älskar att laga köttfärs.  


Idag är jag som sagt var ensam hemma alla är på jobb och skola, lite ensamt men ändå skönt. Jag har pluggat lite smått, men nu har jag fått ont i axeln av att jag suttit dåligt så jag ska nog hitta på nått annat nu en stund. De är ju ett tag kvar tills alla kommer hem.


Vi får se när jag kommer in igen och skriver några rader. Hej hej

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards