Alla inlägg under september 2009

Av Frida - 30 september 2009 20:28

Idag har jag förutom de jag berätta innan idag hämtat syrran på skolan med min racer-cykel :P Sen hjälptes vi tre syskon åt att göra pannkakor, dom blev inte jätte men mycket goda. Alltid trevligt att göra saker tillsammans med mina underbara syskon, fast att dom kan vara jobbiga ibland speciellt den äldre :P Sen baka jag och min yngsta syrra Klara morotskaka tillsammans smarrigt :P Hehe de  blev mycket disk men de hoppas jag de är var värt, har inte kunnat smaka på kakan än. De kanske inte blir förns imorgon :)

Näe nu ska jag höra med mor min om hon ville se mina bilder från Båstad idag eller inte, sen ska jag nog krypa ner brevid min lilla prinsessa å sova :)


Kram och godnatt 

Av Frida - 30 september 2009 12:00

Ja då var man äntligen hemma i Jämtland på besök och åh fy fan vad kallt de är men de är sjukt skön och härlig luft. Så frisk!! Jag blev överraskad redan på tågstationen imorse, pappa skulle egentligen jobba från sju idag och han skulle bara hämta mig på stationen och köra mig till bussen men så ville han att vi skulle gå in i stationshuset och där inne finner jag min underbara lilla syster som är hur fin som helst i håret, hon ska nämligen ta skolfoto idag. Gud vad glad jag blev över att se henne och påväg ut därifrån så säger hon till mig att -Du kör hem. hehe hon fråga inte om jag ville utan hon hade redan bestämt de :P Hehe hon är härlig hon. Körde och lämna henne på skolan och sen for jag å pappa hem och käkade frukost sen åkte vi tillbaka till Järpen för att handla. Hihi de sista Klara sa till mig innan hon gick att halv fyra ska jag hämta henne :)


Resan gick bra och jag har sovit väldigt mycket inatt, härligt härligt. Fast jag var lite orolig att de skulle bli strul då jag fick reda på att tåget till Göteborg var ca 15 min sen, men de löste sig. Jag hann i tid till tåget i Göteborg, skönt skönt. Sen blev de ingen träff med mormor för hon ringde och sa att hon var sjuk och inte orkade åka någonstans. Blev lite besviken men vi får ta de en annan gång :)


Måste säga att de var sjukt skönt att köra bil igen :D Jag kommer ihåg hur man gör, de sitter numera i min ryggrad :P


Lite trist att jag missar bowling kvällen ikväll men jag hoppas ni överlever utan mig :P Haha ni slipper ju ha mig flängandes överallt med kameran :) Haha puss på er alla, hoppas ni får en toppen kväll! Love you guys! 

Av Frida - 29 september 2009 09:41

Igår kväll och inatt har de blåst som in i helsike :P trodde hela huset skulle lyfta :P Men de gjorde de som tur var inte hehe. Inatt har jag sovit väldigt skönt :) Härligt som attan att för en gångs skull vara helt uvilad när man vaknar :) Ja idag är de sista dagen i skolan för några dagar då jag åker hem idag på et minilov :) Nice som attan. En lektion idag, börjar 13 och sen bär de av hemmåt :) Näe nu har jag faktiskt inget mer att skriva, mormor vi ses ikväll och familjen vi ses imorgon. :)


Puss å kram

Av Frida - 28 september 2009 14:12

Idag hade vi en föreläsning som var väldigt tråkig eller den hade kunnat vara roligare om föreläsaren inte var så seg, man blir liksom trött av att höra hans röst och inte är de bättre av att man var rätt så trött innan. Men men man kan inte gilla alla här i världen. Sen har min grupp jobbat fram en snittlyssnare till våran radiokanal, de gick oroligt bra faktiskt fast att en i gruppen tyvärr saknades pga av sjukdom. Hoppas hon återkommer snart, vi behöver henne med. Sen delade vi även ut uppgifter, jag ska jobba fram hur de skulle kunna se ut på kvällarna på våran kanal. De är en utmaning som jag ser fram emot, de hade varit lättare med eftermiddagarna men ibland måste man ha utmaningar. Jag är inte missnöjd med detta för jag valde de själv. Med utmaningar kan man växa :) Hahaha precis innan hela gruppen var samlad så gick brandlarmet så alla var tvungen att gå ut och gå en bit för att samlas och Linnea hade datorn i högsta hugg :D hihihi Vi stod ute en bra stund och frös innan vi fick gå in igen, tur att skolan ligger så nära brandstationen :P De var bara en övning de brann ingenstans.. Sen kom vi igång med vårt arbete, man fick en liten energikick av vår utevistele i alla fall jag vilket var väldigt skönt :) De är skönt att vara "hemma" nu i alla fall, har just ätit lite och sen ska jag packa för imorgon åker jag hem en sväng :) Vilket känns lite konstigt samtidigt som de ska bli otroligt skönt och kul :) De var ju ett tag sen jag träffa dom nu. Men först är de skola på eftermiddagen imorgon, sen är de bara att rusa hem och hämta grejerna å sen dra upp till stationen. Förhoppningsvis har man sällskap av någon :) Har ingen mer att skriva mer än att jag längtar hem till familjen, saknar er så. Men vi syns på onsdag.


Puss å kram på er alla!

Av Frida - 27 september 2009 12:50

 Gårdags kvällen och natten var inte direkt någon hit, jag hade hellre suttit hemma ensam å haft tråkigt. Så hade jag missat all skit som hände speciellt när en tjej i klassen såra mig, de var inte vad jag behövde nu. Jag hade sån jävla hemlängtan inatt efter allt som hände. De ända trevliga denna kväll var:

  • Stefan som var så gullig och rar hela kvällen. Han var kramgo och trevlig. Vi var på dansgolvet och så gick Therese därifrån och jag efter men så försökte Stefan hindra mig då gick jag rätt in i hans famn och slog armarna om han och tog med han från dansgolvet :P Söt och rar han är.
  • Killen osm kom fram å snacka med mig när jag satt ensam och ledsen å kolla på när mina fulla vänner roa sig. Han var riktigt trevlig asså. Satt åh höll i ett glas med ett värmeljus i och han sa att de där ser inte så bra ut att dricka och jag kunde hålla med han. Tack för pratstunden.
  • Jag satt och var "dj" framför Johans dator på förfesten och då bad Andreas mig att spela en makoolio låt nått med cowboy sa han. Hitta inte låten så tillslut fick han komma å leta upp den själv. De var Markoolio rider igen som han ville höra :P Men de tog tid innan han kunde få hära låten för youtube var så segt å ladda och så var de två av tjejerna som stängde ner sidan varsin gån också så jag var tvungen att börja om. Suck!! Sen fråga han flera gånger Frida! Var är min låt, den kommer snart den laddar svara jag då :P Heheh tålamod liksom. Tillslut fick han höra hälften av låten i alla fall.

Denna kväll/natt vill jag helst glömma, ta mig tillbaka till Onsdan på bowlingen!!!! De var en underbar kväll/natt :) 

Skönt att jag ska åka hem en sävng på tisdag :) Åker inte ner förns söndag eftermiddag igen och på lördag är de party med The Women på scen. Ska bli så sjukt kul asså, lääääääääääängtar så efter dom :) Vi ses snart igen alla mina kära där uppe i norra sverige :)

Puss å kram på er (Ni andra kan slänge er i väggen :P )

Av Frida - 26 september 2009 15:12

Upptäckte nu att min blogg fyller 1år!! De är bara att gratulera, jag minns exakt vad jag satt å var jag befann mig denna dag. Jag satt i min soffa i min söta lägenhet i Bollnäs och hade just upptäckt att Emd skulle spela i Östersund och att jag skulle missa de och jag hade även upptäckt (innan de med emd) att mitt favvo band skulle spela på Vikingline och att jag skulle missa de med. Jag kom över de, fick se en av spelningarna i alla fall så jag var nöjd.Tänk vad tiden går fort ibland. :) Skönt att ha en blogg där jag kan skriva av mig lite, när jag har både roliga och tråkiga saker på hjärtat. Tack bloggen :)


Kram och grattis

Av Frida - 26 september 2009 10:19

Godmorgon allesammans. Sitter just nu och försöker lösa melodikrysset vilket inte är så lätt för de är nått fel på deras sändning så nu kommer de inget ljud alls.. :( Suck Men men jag hoppas jag ska kunna lösa de ändå tillslut. Ja vad händer idag? Jo kvart i tolv ska jag och Therese mötas vid Ica, jag ska in på apoteket och köpa handkräm å hörselskydd så jag slipper hålla för öronen ikväll när vi ska ut å röja på Pepes :) Ska bli sjukt kul asså, får se vem de blir förfest hos och om de blir efterfest hos någon. Ser fram emot kvällen :)


Kram kram

Av Frida - 25 september 2009 20:29

Igår stack jag och Therese till skolan för att leka med mixerbordet vilket inte gick så bra för de var inlåst och ingen var där hehe fast de är låst där nu med :P haha inte vårt fel, inte alls. Berättar sen. Vi satt där å snacka och de dök upp fler å fler klasskamrater. Sen när Magnus å Stefan lekt med mixerbordet så gav typ alla upp, jag å Sarah stack till Gabbe för att höra vad han hade på hjärtat. Han bjöd mig på en sjukt go pannkaka :) Yammie. Vi tre satt å snacka ett tag sen så dök Jonas upp. Gabbe ville prata ensam med Sarah så dom gick ut en sväng å då var jag kvar med Jonas, han visade mig sista avsnittet av Scrubs så sorgligt men fint :) Sen kolla på på Family guy. Sen när Sarah kom tillbaka prata vi lite med henne sen slog vi följe hem :) Sen träffa jag Roger en sväng å snacka med han.


Sen idag har vi haft informationsdag med Hasse en hel del frågetecken klarnade :) Skönt! Sen var jag å Therese kvar, vi hjälpte Caroline å Sandra med mixerbordet. Suck. Sen handla vi å stack hem. Sen en stund hemma så drog vi till skolan (jag och therese asså) för att leka med mixerbordet. Andreas och Goffe var där när vi kom, dom såg lite chockade ut när vi dök upp :P hehe. Dom höll på att spela in en låt, som dom senare spelade upp (utan text då) de lät riktigt bra asså :) Ska bli spännande att höra resultatet sen. Sen stack jag å Therese till Picasso för att käka pizza med Sabbe å Amanda. Sen har jag tagit de lugnt. Imorgon är de fest på Pepes :D


Kram å hej

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards