Alla inlägg under februari 2014

Av Frida - 13 februari 2014 20:09

Dagarna dem rullar på och jag är nog tröttare än någonsin men även gladare än någonsin trots smärta här och där, det går väl inte riktigt ihop men så är det. Trots att det inte är så många dagar sen sist jag skrev så har det ändå hänt en hel del. Pappa han fyllde år i måndags, grattis ännu en gång! Då var det även 1 år sen jag fick min första hjärnskakning, visste inte om det skulle firas eller om jag bara ska vara allmänt glad över att jag klarat mig igenom allt som hänt sen den där dagen. Jag umgicks i alla fall denna dag med goda vänner med veckans glass på Grädda och sen Taco på kvällen innan det var dags för Dansaerobic men då insåg jag hur sliten kroppen var orkade en kvart sen kämpade jag mig igenom resten. 


Att jag klarade mig igenom tisdagen är helt oförstårligt, hade så fruktansvärt ont i nacke och axel och inte nog med det så hade jag yrsel och huvudvärk. Tänkte ge upp redan kl 9 men på något märkligt sätt så klarade jag av hela dagen trots att jag trodde jag skulle svimma både en och två gånger. Hem vila, haha nej nej det bar iväg på streetdance istället. Behövde de efter en jobbig dag, var på lite halv dåligt humör. Mådde bra mycket bättre när jag kom därifrån. Så det var välbehövligt. 


Gårdagen var lättare att klara sig igenom, trots samma besvär som dagen innan fast aningen mildare. Men 10.28 vände allt, spänningen steg och adrenalinet pumpa vilt i kroppen. Larmet gick igång på liften och den stanna, jag vände mig om titta på skärmen och ser en radda med typ 1000 fel och överst står det strömfel. Upp med komradion, slå på den på öppet och där är det kaos och värre skulle det bli. Vi hade fått strömavbrott, både vi Bergbanan och Hummeln stanna. Så det var bara att se till att tömma liften med hjälp av nödmotorn. Det räckte dock inte med dessa 3 liftar, strax därefter fick vi problem med 6an och Wc och fick tömma dem innan strömmen tog slut. Även Sadeln fick vi tömma. Så alla stolsliftar i hela Åre stod still. Snacka om spänannde dag, trodde aldrig vi skulle stå på något sådant. 2 ½ timme senare rulla Fjällgården igen och snart var alla liftar öppna igen utan Hummlen som fått lite problem. Mig gick det ingen nöd på jag hade det så bra där uppe på berg :) 

Sen var det bara hem och ta det lungt, somna för tusan halv tio. Vet inte när det hände senast :P Skönt var det i alla fall. 


Idag har det inte hänt något speciellt, ökande vind på eftermiddagen, jämn ström med gäster. En vanlig dag helt enkelt. Roligaste idag var lunchen, man har aldrig tråkigt i Jannes och Lennarts sällskap. Idag hade vi party borta på Bergbanan, mycket roligare luncher kan man faktiskt inte ha! :D 

Av Frida - 7 februari 2014 20:45

Nu har tiden bara sprungit iväg från mig igen, har försökt få till att jag ska blogga en gång i veckan men det är svårt när man inte får tiden och orken att vänta. Tror det blivit lite mycket jobb på senaste tiden för kroppen börjar säga emot och jag har därmed känt mig sjuk (mest trött, känns som att man aldrig sover men samtidigt är väl inte kroppen vad att slita sähär efter sjukskrivningen), men jag tror det börjar ordna upp sig nu trots att jag fortfarande har extra mycket jobb framför mig. Har tagit på mig mycket extra jobb nu under sportlovsveckorna men kommer då njuta extra mycket v.10 när jag bara jobbar 3 dagar :) Har även fått mig 4 kvällskörningar i Björnen nu dem kommande veckorna med start igår, sjukt kul!! 


Det har hänt en hel del sen sist så jag vet inte riktigt vart jag ska börja men i alla fall så har jag börjat hos sjukgymnasten nu för min nacke och axel som inte alls varit bra efter stolen jag fick på mig men nu börjar det ordna upp sig. Mitt första besök hos Ann som hon heter var underbart, var så skönt med massage. Kände mig som en ny människa när jag kom därifrån. Besök nr 2 var inte lika kul, hade väldigt ont efter det besöket fick lite laserbehandling då också. Dagarna efter där kände jag mig inte alls bra, ogillade laserbehandling trots att det kanske inte berodde på bara den att jag mådde kasst. Har även ett gummiband som jag ska göra olika övningar med varje dag i min rehabilitering. 


Sen har vi haft en resmålsfest för hela Åre Öst och Åre Väst med lekar och middag vilket var en sjukt trevlig kväll trots att jag avstod från lekarna, dem var lite för farliga för mig och mitt huvud så jag satt inne och snacka med Filip och Lisa som båda jobbar på shopen. 


Sen har jag även varit hemma två vändor och hälsat på och den som blev gladast var Molly-bus, hon blev så glad så hon visste inte vart hon skulle ta vägen haha så kul att se :) Jag har även börjatpå dans, både aerobic och street. Vilket är fantastiskt kul!! :D 


Sen den här veckan har jag verkligen haft fullt upp med massa extra jobb, bådei måndags och onsdgas blev jag frågad om jag ville jobba på kvällsåkningen i wm 8an och självklart ville jag det. Så fantastiskt kul. Och på tisdagen blev det först extra jobb på dagen och sen på kvällen var det äntligen den stora personalfesten med 80-talet som tema vilket var så in i helsike kul, hade taggat som fasiken inför denna kväll. Jag behövde en kväll som denna.

Fick kramp i magen av allt skrattande och jag var otroligt nöjd med min outfit :) Hängde med underbara människor hela natten, det dansades, sjöngs och skrattades. Var hes på kvällen när jag kom hem och jag lyckades sträcka ena skinkan. Antagligen när det dansades :P Det märkte jag av igår när jag var och jobba kväll i Björnen. På slutet haltade jag runt som en gammal tant haha hur osexigt som helst. Men fasiken vad kul det var att vara tillbaka, insåg när jag drog igång Björnliften och dem första gästerna kom att jag verkligen har saknat att vara där! Men jag vet inte om jag skulle kunna vara där på heltid igen men glad och lycklig var jag över att vara tillbaka i alla fall. Sen var "pappa" Magnus där å jobba (pistören som tog hand om mig i vintras efter min hjärnskakning) och hans son Joel var också med, var så kul att se dem båda igen. Synd att hans dotter Sofia inte var med, jag är verkligen omtyckt av henne och hon är omtyckt av mig. Efter en fantastisk kväll kunde jag glad åka hem och njuta av kvällen :) 

Är kul och gästspela i andra liftar men jag trivs på Fjällgårn, variation förnöjer sägs det ;) 


Och ikvälll njuter jag av att vara ledig, ska faktiskt försöka komma i säng tidigt idag nu när man hunnit med allt som stod på dagens schema. Nu hoppas jag att det inte ska dröja lika länge till nästa gång, ska försöka hinna med att skriva lite trots att schemat är späckat :P

På återseende! :D 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards