Alla inlägg under juli 2011

Av Frida - 28 juli 2011 12:32

Måste bara nämna lite om de som hänt i Norge. De är riktigt hemskt och jag har väl fortfarande inte riktigt förstått de, har på senare år haft svårt att ta till mig såna här saker men jag blir ändå upprörd, lite skraj och ledsen. Tänk vad många bar och ungdomar de var på ön den där dagen och tänk att de går att lura folk att man är polis men de som nästan skrämmer mig mest är att han Anders ser ut som vilken medborgare som helst, söt snäll och inte kan man ju tro att han gjort allt detta :( Med andra ord kan nästa attentat göras av vilöken svensson som helst, de är skrämmande! :S


Vi alla måste ändå fortsätta leva  på som vanligt och vi kan inte gå runt att vara rädda för att de ska hända saker. Vi lever på som vanligt (våra tankar finns ändå hos dom i Norge) och igår var vi på middag hos syrrans killes familj, de var trevligt. Tyvärr kunde syrran själv inte vara med då hon jobba men senare på kvällen efter jobbet dök hon upp nere i Uddevalla centrum där vi alla befann oss på Fjordfestivalen. De var trevligt men jag fick ont i huvudet och blinkade ljus, hög musik och skrik. Vi får se om vi drar ner en sväng i kväll med, synd att de kostar för att se artisterna spela annars hade jag hängt där :P haha


Näe nu ska jag se om vi kan få något gjort idag, jag behöver en mobilldaddare till bilen och Anna en massageapparat :P Kanske att man kan få ta sig ett dopp också :P


See ya!!

Av Frida - 27 juli 2011 11:36

Igår fyllde syrran år så hon hade öppet hus vilket var väldigt trevligt, de blev en lång men rolig dag (när gästerna väl kom hehe). Roligast var nog att träffa min kusin igen :P synd att inte dom andra två orkade/kunde komma hade så gärna velat träffa dem igen. 

Mamma och pappa var bekymrade att maten och tårtan inte skulle räcka till alla men vi skulle kunna bjuda in alla idag igen och maten skulle räcka :p hehe. Hur som helst de var trevligt och vädret var de inget fel på, de var en bra dag helt enkelt.


Idag har äntligen de fina och varma vädret som jag väntat på kommit tillbaka :P gissar på att de är sånt här väder på fredag när jag ska åka vidare, skulle inte bli förvånad :P hehe


Näe nu är de dags för en liten promenad med mamma :) Lovley!

Av Frida - 25 juli 2011 21:07

Allt är sådär jobbigt deppigt igen :( Jag som trodde jag hade skakat av mig de men icke, de är tråkigt nog tillbaka men jag har tur som har kompisar som får mig på bra humör fast att de förstörs ganska fort men jag är glad och lycklig den stund jag pratar med folk som jag älskar. 


Gårdagens höjdpunkt var när jag fick ett samtal från underbara M <3 Honey jag saknar dig så sjukt mycket och dina önskningar som involverade mig lät helt underbara. Du betyder så sjukt mycket för mig!! Tack för de underbara samtalet!

Massa kärlek till dig!! 

   Tagen i Båstad, ett litet flygplan som spred kärlek! 

Av Frida - 22 juli 2011 10:21

Haha jag visste bara för att vi hade tänkt grilla idag så regnar de som tur var så bestämde vi igår kväll att vi skulle flytta de till imorgon istället då jag lite hastigt och lustigt ska åka och hälsa på en familj i Trollhättan. Dem söker en aupair och var intresserade av mig, så jag ska åka dit och träffa familjen. De ska bli kul, vi kände båda två att de är lika bra att jag åker och hälsar på nu när jag ändå är i närheten :P 


Annars ska jag inte göra mycket mer än att tvätta idag, ska bli kul att få gå till tvättstugan igen de var ett tag sen man gjorde de :P 


Kom och tänka på en gullig sak, när jag var i Kalmar och hälsa på småtjejerna så var jag, Linda och barnen på marknad i Algustrum på Öland en dag och innan vi skulle åka hem så åt vi glass på Klaras Kafé. Jag satt med Agnes i knäet och jag tror hon åt mest av min glass :P hehe jag fick knappt tillgång till den för hon skrek till när hon ville ha mer vilket var typ hela tiden så jag fick i stort sett bara chokladen som var runt om och chokladstången i mitten av glassen. Resten tog hon :P haha riktigt glasstokig. Underbart mysigt var de :D

Av Frida - 19 juli 2011 22:41

De var riktigt sorgligt att lämna Båstad, som sist men denna gång var jag lycklig. Efter många om och men så kom jag fram till farmor och farfars grav där jag satt bra länge och bara tänkte och insåg hur sorgligt de är att jag inte ens fick chansen att träffa dom :( 

Sen drog jag vidare mot kussen min, fick dock bli hämtad på vägen för att jag inte hitta, kom dit och fika med han och hans fru och sen drog vi och kolla vart pappa, farmor och farfar bodde när pappa var ung. Väldkigt kul, tack för de. Betyder mycket för mig att ha sett de :)


Innan resan fortsatte till Uddevalla så bjöd dom på middag, de blev grillat kött med potatis, morötter och palsternacka i ugn. Sjukt gott. 

Väl i Uddevalla hämta jag upp syrran nere på stan innan vi drog hem till henne och sen blev de en del Buzz spelande och mys innan vi kom i säng och idah har jag och syster varit och sprungit i affärer ute på Torp.


Imorgon får jag och hennes kille roa oss själva tills hon kommer hem från jobbet men de ska vi nog klara :) Nu är de snart dags att sova natti natti :D

Av Frida - 18 juli 2011 11:10

Så då var två veckor av tennis över, vad ska jag nu hitta på om dagarna kommer bli så himla tomt och jag måste säga att jag ändå har fått upp ett litet intresse för tennis märkligt nog. Såg singel finalen igår och prisutdelningen som var väldigt mäktig :) Sen kändes de konstigt att säga farväl till sin stora sommarfamilj. Även om vissa dagar har varit hemska så är de nu när allt är över som man inser hur jävla kul man haft. Jag hoppas vi ses igen! 


Och idag ska man även säga hej då till alla sköna grabbar på Radio Båstad :( Är de några som jag kommer sakna så är de dom, har fått en sån glädje och energi från dom :D Sitter och njuter av tillvaron på radion för sista gången denna sommar, sorgligt men gud vilka minnen jag har som jag alltid kommer bära med mig. De har varit två helt underbara veckor här och ångesten jag hade innan jag kom hit försvann väldigt fort och nu är de bara glädje kvar :D


Idag bär de av först till Oskarström för att hälsa på farmor och farfars grav och sen min ena kusin och sen efter de bär de vidare till Uddevalla för att spendera någon vecka hos syrran :D


Tack Båstad för två underbara, fast sista veckans väder kunde ha varit bättre :P, vi ses nästa sommar hoppas jag!! <3 

Av Frida - 14 juli 2011 19:49

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig men vill nog påstå att den blev bättre än jag räknat med. Runt 8 döök jag upp för att äta frukost trots att jag börja 12 men lyxfrukosten, som var idag, fick man ju absolut inte missa. Skulle nog säga att de är den godaste frukost jag någonsin ätit!! Hann tyvärr inte njuta av den ordentligt då jag var tvungen att rusa ganska omgående för jag fick förfrågan om jag kunde hjälpa till med Clinicen dom har och jag kände att de kunde vara kul att komma bort från arenan ett tag (ska hjälpa till där imorgon med :D) 


Efter clinicen fick jag äntligen dra till radion (blev ju inget imorse :( ), kände mig som en dränkt katt när jag kom fram :P hehe. Men fick ett varmt mottagande av dom få som var kvar, nu är endast jag kvar och myser. Är trött men orkar inte ta mig någonstans :P hehe 


Idag har jag fått kramats, I like!! :) Kommer sakna alla sköna personer så sjukt mycket!! Men får se till att njuta till tusen nu dom sista dagarna :) 


.

Åh förresten igår jobbade jag kväll så jag fick se den stora Robin Söderling spela och trots att jag inte är ett dugg tennisintresserad så måste jag erkänna att jag tyckte de var lite coolt :P Har hejat på han också:P haha . Var lite besviken faktiskt att matchen tog slut så fort  hehe.


Vi hörs snart igen!!

Av Frida - 11 juli 2011 17:25

Nu var de riktigt länge sen jag var här inne sist, har inte haft tillgång till dator och internet och när jag väl har haft de så har jag glömt att blogga men nu är jag här!  


Dagarna i Kalmar var helt kanon och alla var glad att jag var tillbaka :) Tråkigt bara att dagarna går så fort när man har kul :( Sen var jag en sväng i Hultsfred för att se Rocket Overdrive spela :) Efter de bar de av till Båstad där jag befinner mig nu och jobbar, njuter och lär känna nya människor :D  De är fantastiskt :)


Är även skönt att få hänga lite på Radio Båstad igen också :) Tänk om jag kunde få betalt för att hänga här haha. De är i alla fall underbart och på söndag drar jag vidare, antagligen blir de direkt till syrran i Uddevalla :D 


Har fått så många nya vänner under denna resa, de är helt underbart!! <3


Miljoner kramar till alla läsare!! 


Ps Mamma jag saknar er där hemma men snart syns vi igen :D Älskar er!! <3 Ds

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards