Alla inlägg under februari 2009

Av Frida - 28 februari 2009 13:14

Idag är de dags för Ozzy festen här i byn :) Ska bli kul och se hur många som kommer. Hoppas de blir många, vi vill ju ha kvar folkan..


Idag var jag väldigt sugen på att åka skidor men jag visste inte om jag skulle få i min onda fot i pjäxan men de gick bra, så de blev en tur med mamma, Klara och pappa. Vi hade väldigt fint väder, fast de var lite kallt emellanåt. De gick faktiskt väldigt bra att åka trots min onda fot, i början kunde jag inte riktigt skate-a och svänga för då gjorde de ont i foten men sen märkte jag inte av de längre men de berodde nog på att de gjorde väldigt ont i knäna istället, suck, de berodde nog på att jag spände mig så mycke för att de inte skulle göra ont i foten. De var härligt att få komma ut i backen jag som trodde att de inte skulle bli nått mer av den varan p.g.a min fot men de gick ju bra :)

Av Frida - 27 februari 2009 12:49

Igår var jag barnvakt åt Klara en stund och sen skulle jag följa henne till discot hon skulle gå på. Sen när jag hade lämnat henne och skulle gå hem så ringde jag till Miklo som vanligt på vardagskvällarna :) Vi hade ett trevligt samtal och efter de var jag på väldigt bra humör, så jag höjde tempot lite för att komma snabbare hem. Och sen när jag skulle gå över ena vägen så fick jag för mig att jag skulle skutta lite men de skulle jag inte gjort, suck, för precis när jag kommit över till andra sidan av vägen så trampade jag snett med högerfoten av nån andledning och de gjorde så grymt jäkla ont asså. Efter att tårarna sprutat ett tag så försökte jag ta mig hem, till och början med så kunde jag inte gå på foten men sen kunde jag halta lite så jag tog mig hem, väl hemma så gjorde de inte så ont längre så jag valde att gå och hämta syrran sen igen som jag hade lovat. De gick bra att gå på foten, vi kom hem och sen en stund senare så satte jag mig vid datorn en stund och sen kom mamma in i mitt rum och vi satt och snackade en stund. Så helst plötsligt känner jag att de gör väldigt ont i min fot och jag tog av mig strumpan för att kolla och då ser jag att den är alldeles svullen och sen gör de bara mer och mer ont å tillslut gör de så ont så jag inte ens kan stödja mig på den och då bestämmer jag mig för att gå och lägga mig för att foten ska få vila. Men de gör väldigt ont, mamma fixar så att jag kan ligga med foten högt. Sen försöker jag med att läsa en bok för att glömma smärtan men de är bara de att jag inte kan koncentrera mig för att de gör så ont. Sen hittar jag en stälning som jag kan ligga på men sen blir jag så grymt kissenödig så jag tar mig sakta men säkert upp och sen inte på toa och sen kommer den verkliga smärtan, den olidliga smärtan som verkligen var så hemsk så jag trodde jag skulle dö. När jag efter många om och men kommit tillbaka till sängen så går de inte att hålla tillbaka tårarna dom sprutar ut som en fontän, jag gråter så mycke så jag knappt kan andas. Trodde inte man kunde ha så ont faktiskt, men de kan man uppenbarligen. Mamma fixade så jag kunde ha foten ännu högre och sen fixade hon även två panodil som jag tryckte i mig. Pappa ville kolla lite på foten och de såg verkligen läskigt ut för jag kunde inte hålla den rak utan den var böjd innåt så de såg typ ut som om den var bruten eller nått. Bad mamma sätta på e avslappnings skiva så jag skulle kunna slappna av och somna var så trött men hade så fruktansvärt ont. Kunde inte koncentrera mig på vad han på skivan sa men jag lyckades ändå somna efter elva nån gång, sen när jag vakna klockan sju och inte kunde somna om så kände jag mig verkligen groggy men foten mådde bättre och jag slapp läkarbesök. Idag har jag fortfarande haft ont i foten men inte alls som igår kväll, jag har kunnat gå på den i alla fall en hel del faktiskt för jag var inne i stan för att besöka Onefm och hämta en inspelningsmojängtill imorgon på Rockfesten så jag kan göra intervjuer och så. Träffa en super söt vovve där som jag gärna ville ta med mig hem hihi men jag ska försöka låta bli de. :P Senare på kvällen så fixade jag och mamma semlor, äntligen!! :)


Ja de var allt, foten hälsar att den mår väldigt bra fast att den fortfarande är svullen. Kram

Av Frida - 19 februari 2009 12:11

Dagen började bra jag klev upp gjorde mig iordning och stack till skolan för att köra min morronsändning :) Den gick super och jag och Marcela hade super kul och även Rick som var vår tekniker.. Sen när sändningen var slut, vi gjorde ett as snygg slut asså åh säger jag bara :D, så skyndade jag mig hem för att äta lite mer frukost och sen packa de sista å sen dra ner till tågstationen för att äntligen få åka hem till snöiga Jämtland. Tåget skulle gå 10.51 och när jag kommer ner till stationen vid halv för att kolla vilket spår tåget kommer in på så får jag syn på att de är sent och beräknar att komma in 11.20 så de vara bara att sätta sig ner och vänta, vänta och vänta.. Så jävla segt asså och inte hade jag nån telefon så jag kunde få tag i mammsen och pappsen, den är inlämnad på service för tredje gången och denna gång hoppas jag på en ny för nu var den helt knäpp den tömde sig på allt och då menar jag verkligen allt!! SUCK. Jaja tillslut kom tåget i alla fall och den var halv tolv innan vi kom därifrån.  Sen rullade tåget på och vi blev bara mer och mer sena, sen kom en konduktör och sa att dom skulle stanna tåget hemma i min by eftersom jag skulle missa bussen jag skulle med och dom visste inte när nästa gick. Jag tackade för de. Sen frågade jag henne om jag kunde få låna n telefon så jag kunde ringa hem och säga vart jag var och hur de skulle bli så dom visste de där hemma. Men asså när jag frågade henne så tittade hon på mig som om jag vore helt dum som inte hade en mobiloch så sa hon - Har du ingen telefon?? Näe den är inne på service svara jag och så fick jag tillslut låna hennes telefon fast att hon inte riktigt ville de.. Va fan hur svårt kan de vara att ställa upp men jag fick bara ringa hemnumret och de hjälpte ju inte mycke eftersom ingen var hemma och sen när jag väl kom hem så var de fortfarande inte avlyssnat.. Hade varit lättare om jag hade fått ringa mamma på mobilen, tack för ingenting liksom hur svårt är de att låna ut en telefon så man kan ringa hem. Dom blev ju oroliga när jag inte dök upp där jag skulle och ingen kunde säga vart jag var. Sen när vi kom till Östersund så var vi en timma sen *trött*, när vi stått där i fem minuter så ropar dom ut i högtalarna att dom inte kommer att köra vidare med tåget utan att vi får byta till en buss som skulle komma om en kvart. Vi som var kvar klev då av och vandrade bort mot bussen, alla var lite smått less vid de här laget. Bussen kom ganska fort och vi lastade in våra väskor och jag frågade busschaffisen om han skulle köra igenom min by eller uppe på stora vägen. Han valde den snabbaste vägen, den stora vägen alltså. Han stanna nästan borta vid kyrkan, vad jag kom på efter var att de hade varit mycke bättre om han hade stannat vid macken. Hade blivit mycket närmre och mindre jobbigt, men nu fick jag gå mer än 1km med en tung dragväska och en bag och dessutom i snö. Gissa om de var jobbigt. Sen tillslut så var jag äntligen hemma igen, fan vilken jobbig dag. Pappa var i Undersåker för att hämta mig men jag var ju inte där och så frågade pappa chaffören om han hade stannat nån annanstans men han sa nej. Dumma jävel. Jag var jävligt glad att vara hemma fast att denna dag inte blev som jag hade täänkt mig. Återigen ett stort Suck!! Denna dagen skulle jag nog faktiskt helst glömma, i alla fall större delen av dagen.


Ja de var allt jag hade att skriva om denna otroligt jobbiga dag. Tack och hej.

Av Frida - 18 februari 2009 17:48

Idagens morgonsändning var de jag som var tekniker de var jätte kul faktiskt. :) Klarade de galant, de gick gôr bra. Gjorde bara ett litet misstag men men, jag körde fel jingel mellan två låtar mende är sånt som händer. :) Tiden gick jätte fort, helt otroligt en och en halv timme försvann på max tio minuter kändes de som. Alltså betyder de att jag hade super kul och de är ju bra. Sen efter sändning satt jag och arbeta lite i skolan sen till lunch begav jag mig hem igen. Var lite trött de var en tidig morgon idag, halv 5 starta den. När jag kom hem så gjorde jag nått att äta och sen satte jag mig ner och plugga lite till, de är inför sändningen imorgon då jag är programledare. De kommer bli ett super program tror och hoppas jag :) Ja de är väl typ allt jag har att skriva för idag förutom en sak, jag har namnsdag idag :) Asså för exakt ett år sen var jag i Maråker på praktik, minns de så väl. De var en måndag. Familjen ringde och grattade mig blev även grattad idag. Danne var först och sen pappa å på posten fick jag ett vykort från mamma där hon gratulerade så mycke :) Tack till er alla, speciellt till dig mamma.


Imorgon är jag som sagt var programledare på morgonen och sen efter de ska jag dra hem och hämta mina saker å sen drar jag hem till jämtland igen. FAN vad jäkla kul de ska bli, längtar som fan asså. Har längtat så jag haft ont i själen, men nu ska mina sår äntligen läkas. Så de blir Jämtland i tre veckor nu och jag ska se till att träffa alla mina vänner å killen och så ska jag även se till att hinna åka en del skidor. :) Nu efter lovet är de två veckors praktik de ska bli grymt kul asså.


Ja de var allt jag hade att skriva. Ha de bra, Jämtland här kommer jag!!

Av Frida - 17 februari 2009 05:43

Hej hej. Idag bär de av ut eller ja vi ska ut och sen in i en blomster affär, vi flyttar med oss studion till Mobackes de ska bli kul och spännande. Jag ska vara en av tre reportrar förut ville jag helst vara programledare men nu känner jag mig verkligen pepp. Här ska intervjuas. Jag ska se till att få intervjua en florist åtminstone :) Tycker de ska bli spännande.


Men nu ska jag fortsätta att göra mig iordning, får skriva om dagen när jag kommer hem... :)


Ja då var man hemma igen och sändningen var över :) Skönt att ha haft de gjort nu, har haft väldigt kul och tack floristen Ingrid och, ja vad du nu var, Tobias. Vad kul att jag fick möjlighet att prata med er. Ingrid - lärde mig vad en florist gör och när de är mest arbete och Tobias - som lärde mig en massa om köttätande växter. De var grymt kul och de största dom kan äta är på sin höjd en groda eller en liten fågel så alltså inga människor som man ser i filmer. Hihi de är bra, har vart lite orolig :P Sen att vissa i klassen/lärare är puckade och inte hjälper till och istället bara ställer till de för en, de är jobbigt och jag blir grymt irriterad. Sen att man inte vill göra fler intervjuer för att man mår piss och då blir folk sura å då blir jag bara så less. Vi fick själva bestämma hur många intervjuer vi skulle göra och jag hade två bra inbokade klara och sen att lärarn slänger in mig på nått som jag egentligen inte ville gör mig ju inte direkt på bättre humör och sen klagar folk på att de är dåligt. Ja men tro fan de när jag slängs in på de med kort varsel och inte har den blekaste aning om vad jag ska fråga, fan då ska ni inte klaga gör som min lärare Olof ge mig tips på vad jag kan göra bättre och säga de borde du tänka på.. Ja ja denna dag har varit en bra dag, tack för kramen Ingrid vi gjorde en jävligt bra intervju och de var super kul att intervjua dig :D


Ja nu vet jag inget jag har att skriva förutom att köttätande växter är balla men lite läskiga hehe..


Kram


Av Frida - 10 februari 2009 14:36

Igår kväll kom jag ner till Bollnäs igen och idag hade jag morgon sändning.  De var jag och Daniel i studion och Rick var tekniker, de var kul att testa på att ta en tekninker men jag saknade att få dra i spakarna.. :( men men, när jag är tekniker då ska de allt dras i spakarna de kan jag lova. Haha de var en rolig morgon, vi alla tre hade väldigt kul. Sen var de kul att killen min lyssnade på programmet också, tack för de älskling. Ja sen efter sändningen så satt jag kvar i villan en stund och sen drog jag hem för att äta och senare dra ner till Krokanen där jag skulle möta Elinor från körslaget. Jag skulle göra en intervju med henne, hon var hur trevlig som helst skulle vilja adoptera henne och ha henne som storasyster :D De var en trevlig stund vi hade tillsammans och sen efter den bästa intervjun i min historia så gick jag nöjd och belåten hem igen. xD Sen gjorde jag inte så mycke mer. Detta har varit en bra dag men de blev lite seg på slutet..


Sen vill jag gratulera pappa som fyller år idag, Grattis hoppas du får/har en bra födelsedag. Ha de så kul ikväll med göteborgarna :)


Kram

Av Frida - 7 februari 2009 21:16

Ja idag var de äntligen dags för Rix fm i fjällens artistgala igen, fasen vad jag har längtat. Jag och Anna drog dit redan jätte tidigt vi var i Åre redan 9.40 och de första vi gjorde när vi kom dit var att dra upp till torget. När vi kom dit så stod scenen redan på plats. Dom höll på att fixa med sladdar och sånt, och eftersom de var så kallt ute (15-16 minus) så gick vi in på Stadium en sväng och sen vidare in till Åre Tobak eller som vi sa Åre piptobak :P. Sen efter att kollat runt lite där inne så satte vi oss på bänken utanför affären vi ville inte gå ut i kylan igen, vi tog varsin Åre idag tidning och satte oss å läste den. När jag slog upp sidan 14 så får jag syn på igen mindre än oss (mig, Klara o Anna) från förra årets artist gala då vi också stod längst fram :D De var en otroligt fin bild. Sen när vi hade läst färdigt så drog vi ner till Holiday och Ica för att handla nått ätbart, de slutade med att vi köpte varsin frukt och en påse med naturgodis. Vi kände oss väldigt nyttiga. Sen gick vi upp till torget igen, dom hade fortfarande inte satt upp staketet så vi gick in och satte oss i "hallen" mellan skiduthyrningen och Stadium, där satt vi en bra stund och åt våra nötter och allt var de nu var. Sen kom de två snubbar gående ut från skiduthyrningen och den ena stirra på oss sen fråga han varför vi inte åkte skidor och vi svarade att de är för kallt och då sa den andra snubben att de brukar vara kallt på vintern, hehe, sen sa dom hej då och gick. Knepiga männikor de där. Sen 11.43 så satte dom upp staketet och då stackvi ut för vi ville ju ha en bra plats längst fram och de fick vi. Vi satte oss där och drack vår oboy, mumsigt. Sen stack Anna ner till Holiday en sväng och lämna mig ensam där. Jag hade ett par ill-gröna vantar ovanpå mina andra för jag frös så. De var då jag träffade Acke och Alexander (två riktigt trevliga killar). Dom tyckte om mina vantar, speciellt Alexander, haha han tyckte de såg ut som grillvantar. Han bad om att få testa den ena vanten och de fick han ju såklart. Han sa nått att han ville ha dom sen, sen fortsatte dom att jobba. Sen kom Anna tillbaka, hihi, de var bra för de var lite tråkigt att sitta där själv. Vi satt där och flummade och sen började dom spela en Velvet låt och sen lät de helt plötsligt väldigt live och då vände vi oss om och där på scen stod Velvet :D hihi vi var då hennes ända publik, kul var de. Sen dök de även upp flera artister som skulle soundchecka. Sanna Nielsen, Erik och Matte, Kevin, Marmelad orkestern och även Takida var uppe och soundchecka, ja med andra ord allihopa :D Sen var de typ 35 minuter tills de var dags att köra igång, de var väldigt långa minuter kan jag lova men sän äntligen drog de igång.

Av Frida - 4 februari 2009 18:58

Jag vill börja med att gratta min bror som fyller år idag, grattis brorsan!! Älskar dig, hoppas vi ses snart igen!!

Ja då har jag gjort de :) Vad ska jag skriva nu då?? Hmm jo, jag har idag fått ett uppdrag som ska utföras på fredag när jag kommer hem till Jämtland. De är så att de ska vara en fest på Folkan hemma i byn och då ville pappa att Onefm skulle komma dit (dom som jag ska praktisera hos) men tyvärr så hade dom så mycket att göra men dom erbjöd pappa att komma dit så kunde dom göra en intervju men de ville inte han, av olika skäl, men så tänkte han genast på mig. Så han ringde och hörde med mig och klart som fasen att jag ställer upp på en intervju. Så jag ska dit på fredag och intervjuas, haha de ska bli kul att vara intervju offer istället för den som intervjuar :) Ser framemot de och då kan jag ju hälsa lite på dom och se hur de ser ut där så vet jag de tills praktiken.. De blir gôr bra asså!! :D

Sen har jag också blivit erbjuden av syrran att komma och lyssna på henne på fredag på hennes skola, de är föräldrafika då. Jag har tackat ja och ser framemot de. Sen på lördag är de Rix fm i fjällen, de ska bli så grymt kul asså. Sen ska jag en sväng till killen också. Är helt säker på att dettva kommer bli en underbar helg med en massa skôj. :D


Näe nu vet jag inget mer jag kan skriva är så trött så jag vet varken ut eller in, ska nog gå och lägga mig ganska snart.. Hoppas på att jag kan sova bättre inatt än vad jag gjort dom senaste nätterna, ja ja godnatt allesammans!! Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards