Alla inlägg under januari 2009

Av Frida - 30 januari 2009 14:05

Dagen började bra jag hade morgonsändning tillsammans med min favorit Sofia,jag var programledare och hon bisittare och jag hade en väldigt trevlig morgon. Hehe tack förresten för frukosten Sofia :) Och hela sändningen slutade as bra och de var så härlig stämning så de var inte sant, vi hade nämligen premiär för vår fredags panel som bestod av 3 sköna typer hehe speciellt Peder. De är inte ofta man träffar sånna stört sköna personer som han asså, blev faktiskt kär i han misstolka mig inte nu jag har ju en underbar kille men han var skön och lätt att prata med . Han var glad och väldigt pratglad sen att han dessutom såg jävligt bra ut var bara ett plus, ska fråga om mina föräldrar får adoptera han :) Skulle gärna vilja ha han som bror hihi. Hehe den här panelen var underbar vad dom än prata om så kom dom in på körslaget de var otroligt kul, han uppmanade även folk att rösta, på Team Hanna då i och med att vi är i Bollnäs, på 72 400 haha han nämde de flera gånger. Ja ja nog om denna roliga sändning, tur att de var Sofia som var med mig annars hade de inte varit lika bra. De var även roligt att mamma satt hemma och lyssna för första gången live, bara de var roligt och de betydde väldigt mycke för mig. NU går vi vidare..



Sen var jag tvungen att fixa en uppgift innan lektionen börja. Sen när jag var färdig så gick jag ner och då mötte jag vår lärare, de första hon frågar mig är om jag har sovit, jag vet inte varför de gjorde mig så sur, då sa jag oh nej jag är inte trött men de lyssna hon inte på..tydligen.. Sen börja lektionen och vi börja med att prata om vilka nyhets inslag på radion vi hade lyssnat på och sen blev de min tur och då sa jag att jag inte hade hunnit med de men att jag hade kollat på tv4 nyheterna kl 22, jag hade inte hunnit tidigare på dan och när jag väl var färdig med de andra jag höll på med ja då var ju kl 21 och då var jag as trött så jag gick och la mig men jag kunde inte somna. Och då säger en klasskamrat -Ja men du var ändå vaken såpass länge då hade du ju hunnit lyssna.. Men jag var trött och orkade inte koncentrara mig och va fan har hon för rätt att lägga sig i då, sköt du ditt så sköter jag mitt!!! Sen berätta jag om de jag kom ihåg från nyheterna, de största grejerna. Läraren blev väldigt sur på mig men sen var de tre andra som inte heller hade lyssnat och dom fick inte lika mycke skit som jag, fan asså jag blir så jävla less! Sen lyssna vi på våra nyhetsövningar som vi gjort och då var hon verkligen gå in på djupet och klaga på alla möjliga ord i våra inslag, bara för att hon är så gammal och inte hört dom nya moderna orden som fakiskt finns. Sen under dagen nämde hon flera gånger att - ja Frida somnar snart. Men hallå jag var ju inte trött kan du inte lyssna?? De ändå som var tröttsamt var att lyssna på dig. Sen sluta vi äntligen och de var dags för lunch, jag följde med dit för att kunna ha sällskap med Marcela en bit sen. De var en trevlig stund i alla fall, de blev mycket skratt :) Sen fixa jag och Marcela en tralla till måndagens Vakna med Vågen, sen drog vi hem. Fan vad skönt de var att få komma hem och bara slappa och lämna dagen bakom sig och bara rikta in sig på helgen. Inte för att jag har nått speciellt att göra i helgen men ändå, så jävbla skönt ändå de var ett tag sen jag kände så som jag känner nu över att jag fått helg.


Om en vecka åker jag hem de ska bli riktigt kul och skönt å på lördagen ska jag och mina syrror till Åre och kolla på Rix Morron Zoo, E.M.D, Kevin, Marmelad orkestern med flera. De ska bli så grymt jäkla kul asså. Sen hade jag velat gå på The Women på torsdag men den tillställningen var tyvärr inte öppen för allmäheten, jäkligt synd asså.. Men men de får bli en annan gång, saknar er som fasen grabbar. Vad skulle jag göra utan er??


Kram till alla jag byr mig om!!

Av Frida - 23 januari 2009 18:43

Idag fick jag besked från Onefm där jag sökt praktik att jag får komma och praktisera där så jävla kul asså. Ser framemot de till tusen!! Tack som fasen Marie, du kan inte förstå hur glad jagär nu.

Jag var glad redan imorse när jag vakna och har varit de hela dagen, men när jag fick veta att jag får komma till er så skutta jag av glädje. Som ni förstår så har de varit en toppen dag, mycke bättre kan inte en helt vanlig skoldag bli. :D Tack ännu en gång Marie, är helt säker på att jag kommer få två undrbara veckor hos er :)


Jag måste bara tillägga att igår träffade jag en av världens trevligaste och charmigaste doktorer (inte för att jag har träffat så många men av dom jag har träffat), han tyckte jag var duktig och så tyckte han att jag skulle plugga till läkare haha. Tack Askar, de var trevligt att få komma på besök hos dig!! :D


Jaa de finns inte så mycket mer att säga om denna dagen mer än att den har varit fantastisk. Jo jag har en till sak att skriva, de finns en liten "pöl" precis brevid skolan och idag tog jag och gick över isen hade sett en klasskamrat göra de tidigare på dagen när jag kom till skolan och han är några storlekar större än mig så jag konstaterade att isen borde hålla för mig med. Men när jag hade kommit ut på isen på så blev jag så grymt illamående av rädsla att isen skulle gå sönder men jag tänkte hela tiden på att Daniel hade gått över och de hade hållt, tillslut försvann illamåendet och tillslut var jag över på andra sidan. Vilken lättnad asså..


Kram allesammans

Av Frida - 16 januari 2009 13:27

Igår var de meningen att vi skulle gå på studiebesök och de verkade kul men tyvärr blev de inställt och de fick vi veta när vi kom dit. De var lite trist men eftersom vi hade gått en väldigt lång bit i kylan så frågade vår lärare om vi ville gå och fika och de ville alla å de bästa med allt hon bjöd oss. Gratis är gott!! :P Jag tog ett wienerbröd och en cola, wienerbrödet var hur gott som helst :D


Ja sen efter att vi suttit och fikat ett tag så drog vi oss hem, jag stack först och handla en massa haha, Potatis :P, och sen hem. Var så jäkla trött när jag kom hem så jag orkade inte göra så mycket.



Och idag har jag har haft sändning, Rick var programledare.. Shit jag vaknade 06.06 och jag skulle vara på skolan halv sju, gissa om jag fick panik. Slängde mig upp ur sängen och bredde nägra mackor och sen drog jag fort som fasen till skolan. Shit vad snabbt jag cyklade asså, var där fem över halv sju. Så fort har jag no aldrig cyklat och kallt som satan var de också. Sändningen gick jätte bra och jag har lärt mig vad ordet gurkburk kommer ifrån haha och så har jag lärt mig vad dagens namnsdagsnamn betyder (Hjalmar och Helmer). Sen efter sändning så var jag och Rick inne på Apans radio, för att fördriva tiden tills vi började haha de var faktiskt väldigt kul!!


Senare så fick vi en uppgift att göra av läraren, jag och Sofia fck jobba ihop fan vad kul vi hade. De blev en massa skratt. :D


Kram allesammans!!

Av Frida - 13 januari 2009 14:09

Ja då var skolan igång igen.. De började bra men mycket tidigt för min del haha, jag hade nämligen sändning igår. Vi har börjat med ett nytt program, nämligen Vakna med Vågen som är ett morgonprogram och jag och Rick fick äran att inviga de. Jag fick äran att vara programledare och han var min typ sidekick. De var faktiskt väldigt kul att sända på morgonen :D Trodde att de skulle vara jobbig och att man skulle vara trött men så var de inte och de var kul vi fick in två mail så vi hade åtminstone några lyssnare och de är ju kul. :D Fast de tog på mina krafter att kliva upp tidigt, somnade halv nio igår kväll och de är inte likt mig.. Men men kul var de i alla fall.


Är trött idag också var pigg imorse men har bara blivit tröttare och tröttare under dagen, hoppas inte att de är nått virus bara vill inte bli sjuk såhär i början av terminen..


Har varit väldigt dålig på att skriva nu under lovet men de ska jag försöka ändra på, har haft en jätte bra lov. Jag har hunnit gå på spelning, åkt skidor en dag och sen slappatoch umgåtts med familjen men även en massa med pöjken min..


Kram allesammans!!

Av Frida - 5 januari 2009 17:29

Vad ska jag ta mig till?? Känner mig som en vilsen och ledsen liten kaninunge i den djupa mörka skogen. Jag vet inte hur jag ska göra eller vad jag ska göra, sen vet jag inte heller riktigt varöfr jag känner såhär heller. Jag har min musik som jag kan lyssna på i alla fall för att hålla humöret uppe!! Tack The Women för att ni finns, vad skulle jag göra utan eran musik!? Snart börjar skolan igen och just nu vill jag verkligen verkligen inte tillbaka!! Vad ska jag göra?? Behöver peppas tror jag, men av vem?? Skulle just nu vilja gå på en konsert, mer än nått annat i hela världen och de är inte vilken konsert som helst utan med ett visst band nämligen The Women!! Ni får mig alltid på så bra humör, ni är jämt så snäll och rar mot mig. Ni får mig att känna mig betydelse full :D Tack som fan för de!! Tyvärr har ni inte nån inplanerad konsert förrän i Maj men de hoppas jag att vi ska kunna ändra på eller vad säger ni boys?? Vad skulle ni säga om ni fick en spelning i Bollnäs?? Jag skulle tycka de var underbart och jag tror och hoppas att ni skulle uppskatta de.


Tyvärr tjejer men jag hinner nog inte träffa er innan jag drar ner till Bollnäs igen, de är jäkligt synd vill ju så gärna.. Har ju så mycke att berätta om. Ja ja jag antar att vi får ta de en annan gång.


Vet du om att du betyder mycket för mig sötnos fast att de är lite kämpgt ibland?? Har haft en underbar tid med dig och jag hoppas att de kan fortsätta ett tag till, tycker ju om dig så väldigt mycke. Känner att jag har mer att ge och jag hoppas verkligen du ger mig chansen. Kommer aldrig glömma ditt fina leende, kan inte låta bli att le när jag tänker på de :D Din mysiga famn är underbar, gillar att bli väckt av dina smekningar över min kind. Som sagt jag gillar väldigt väldigt många sidor hos dig men inte alla, fast å andra sidan så kan man inte älska allt hos alla.. Eller?? :S Jag gillar dig väldigt mycke i alla fall min sötnos. Puss Puss


Nu känner jag mig lite bättre när jag har fått skriva av mig lite och lyssnat (lyssnar) på Dannys andra album Set you body free.. Den är otrolig bra!! Nu ska jag försöka samla ihop mina saker och kolla över lite vad som är nödvändigt att ta med sig ner till Bollnäs igen. 


Ha d gött allesammans!! (Vet dock inte om de är nån som läser överhuvudtaget men men de gör faktiskt inte så mycke)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards