Alla inlägg under september 2014

Av Frida - 24 september 2014 15:38

Nu är det sådär galet länge sen jag skrev igen men det har sin lilla anledning dels var jag först hundvakt medan familjen var i Italien och sen har jag kraschat med cykeln..igen!! Trodde jag skulle klara mig från det denna säsong men icke!! Återkommer till det längre ner. 

I 10 dagar var lilla trollungen hos mig så mysigt!! Vi började våra dagar med att åka Kabin vilket Molly tyckte var sjukt spännande, på skutan doftade det underbart där hade hon kunnat stanna några dagar :P Men tillslut följde hon med för att väna på Kabin så vi kunde åka ner i värmen igen, var så kul å se hon var så exalterad när den började närma sig perrongen :P Hon fick även vara med på jobbet, så duktig har hon varit!! Och så mycket kärlek hon fått, alla har velat gosa med henne. Björn fatta hon rejält tycke för, där skulle det gosas och lekfarbrorn Pontus var poppis också! :) Får tacka så mycket för lånet av lilla trollet. Är tomt här utan henne <3

 

En hundfri vecka kom och det innebar cykling med Björn och Daniel på måndagen och tisdagen. På måndagen var jag galet pepp och glad hela dagen. Gick så fantastiskt bra, tisdagen var värre var på dåligt humör och det gick rätt dåligt tur man hade bra sällskap som kunde muntra upp mig :) Sen vart det en dags vila innan jag var taggad  att cykla igen så jag och Björn drog ut till parken i ett grymt magiskt höstväder! Åk 2 knata vi upp till Uffes, ville testa en ny led. Det gick bra och jag ville köra den igen men så långt kom vi aldrig :( För valet av led efter Uffes slutade dåligt. Något hände och jag gjorde en ordentligt krasch, det svartna några sekunder och sen  snurra allt, hörseln försvann för några sekunder innan jag lyckades vända på mig och andas. Där tänkte jag att det var kört, en till hjärnskakning. Såg min snowboardsäsong försvinna även detta år :( Efter många om och med ringde jag efter hjälp och tillslut dök Björn upp och tog hand om mig tills Laila kom och hämta mig. Illamående och aningens borta i huvudet tog jag mig dem få metrarna upp till vägen där Laila mötte upp mig och körde mig ner. Att jag alltid har snygga gentlemän med mig när jag vurpar, det är underbart! :D Med tanke på min historia med hjärnskakningar blev jag skickad direkt till Hc där jag blev väl omhändertagen. Eftersom min hand värkte så fick jag ett temporärt gips, sjukt spännande jag som aldrig blivit gipsad så när jag kom tillbaka till jobbet så hade jag världens leende. Var inte samma person som 2h tidigare åkt in :P Skönt! Gentleman nr 2 kom och höll mig sällskap över natten då läkaren tyckte jag skulle ha översyn. Tusen tack alla, ni är underbara! 
På fredagen var jag tillbaka på Hc där jag spenderade i stort sett hela dagen. Det var röntgen (3 omgångar) och läkarbesök. Dem hitta ingenting men eftersom jag fortfarande hade ont så misstänker dem båtbenet av alla jäkla ben :( Blev gipsad igen, ska in om 2-3 veckor igen med andra ord när jag kommit hem från Dubai dit jag åker på tisdag och få det kollat :) Mina förhoppningar är stora då jag var inne igår och fick det omgipsat då det satt dåligt, jag testa då vrida och greja med handen och det kändes bättre än sist så jag hoppas!! :) 

Nu taggar jag inför sista jobbhelgen den här sommaren, kommer kännas trist när vi stänger men förhoppningvis kommer snön fort så vi får öppna igen! Den första snön dalade faktiskt över byn idag. Är inte redo för den än! 

Pååterseende! :D 

Av Frida - 4 september 2014 20:30

Det har hänt en hel del sen sist. Jag har så kul men lite för mycket tid över att ta dö på, hade gärna jobbat lite mer. 


Jobbhelgen v.34 inleddes med feber och huvudvärk, inte det roligaste kanske men det funka. Skulle åkt och sett kompisarna spela i Ljungaverk på kvällen men det fick bli en kväll i soffan istället. Kompisen var förbi och hälsa på, kramar hjälper definitivt mot feber. Lördagen var jag feberfri. Huvudvärken höll i sig i några dagar men jag var glad ändå. 

Sen har jag mest lullat runt, hängt lite på jobbet trots ledighet :P Torsdagen kom och jag fick jobba lite igen, kollegan ville vara ledig och fråga om jag hade lust att jobba. Självklart! Denna dag fick jag även skulden för ett bus jag inte hade gjort. Kollegan hade knutit fast en soptunna i ledgängets bil, visste att jag skulle få skulden för det och mycket riktigt fick jag det. Efter lite funderande så insåg dem att jag var oskyldig :) Men det skulle kunnat vara jag för jag är en riktig busunge :P Lördagen började vi tidigare då Skutan Runt kördes sen rulla det bara på. Shit vad folk det kom 1500 åk i Wc hade lite kaos där i min ensamhet på dal men trivdes :P 


1 sep kom och därmed Klaras födelsedag så jag drog hem till familjen för att fira vår lilla 14åring :) 

Nu onsdag och torsdag har jag och min nya kompis Björn harvat runt i parken. Vi har haft två magiska höstdagar, så nice och kul vi haft. Fått en ny favoritled, Shimano :) Massa roliga hopp och fina svängar! Idag var det lite jobbigt i händer och armar från igår men gud vilka bra dagar. 

Imorgon kommer Molly och håller mig sällskap, ska bli så kul :D


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards