Alla inlägg under maj 2014

Av Frida - 26 maj 2014 10:19

Nu är jag tillbaka i Sverige och Jämtland igen efter nästan 2 veckor på resande fot. Haft en grym semester (och än är den inte slut) men det är skönt att vara hemma igen :D 


Innan jag åkte så hann jag med att hälsa på världens bätsa Josefin och lilla Elias men även min underbara familj!! <3 Söndagen den 11 maj började resan, jag och Erik tog oss först till Sundsvall där vi gick på Birsta medan vi vänta på att Johanna skulle komma. När hon tillslut dök så tog hon med oss till Norra berget för att kolla på utsikten, sen hade vi sitesing i lilla Timrå innan vi åkte hem till henne för tv-mys. 

Dagen efter lämna vi Johanna :( för att fortsätta vår resa mot Arlanda och Barcelona. Var skönt när väl landa i Barcelona efter alla timmar i bil och flyg. Vi hittade till hotellet och sen tog vi det ganska lungt jämfört med dem kommande dagarna då vi hade fullt upp med att ta oss till alla sevärdheter som OS-arenan, Sagrada Familia, Fc Barcelonas arena mfl underbara ställen. Det coolaste var nog OS-arenan faktiskt, shit vad mäktigt det måste ha varit där unde OS. Fanns mycket fint att se, vi åkte även en kabinbana. Det var spänannde, man har ju blivit lite lifttokig och var tvungen att kolla in deras liftar. Vändhjul och allt som tillhör :P haha.

Det godaste jag åt under denna vistelse var frukten vi köpte i Saluhallen, jordgubbarna var himmelskt goda, och Spaniens nationalrätt Paella, så enkelt men så jäkla gott! 4 nätter var perfekt, vi hann inte med allt vi ville se men det gör inget för då kan man känna att man vill åka dit igen en vacker dag :D 


När vi sen kom hem till Sverige så drog jag genast till Öland för att hälsa på mina små busfrön, åh vad kul det var att se dem igen. Var där i ca 6 dagar och hann med att besöka Skälby 4h gården där vi kolla på djuren, kaninerna och hästen var populärast, fikade och lekte på lekplatsen. På kvällen var det dags för årets första grillmiddag (i alla fall för min del), var grym på att grilla! Har hunnit leka och busa en massa också, lämnat och hämtat barnen på dagis. det var en stor höjdpunkt för barnen. Shoppat i Kalmar där jag bla köpte en ny rockabillyjacka :D Dagarna går fort när man har kul, dagen kom då jag var tvunen att åka hem och säga farväl till dem små liven men har lovat att jag snart ska komma ner igen. Innan hemfärd så åkte jag och Erik å shoppade loss i Ullared :D Innan vi åkte upp till Mariestad för att övernatta innan sista biten hem. När vi åkte igenom Mölndal och Göteborg  så kände jag en sån längtan hem, vill inte flytta dit igen men vill spendera mer tid där. Var så länge sen jag var där, längta så det gjorde ont i hjärtat så nästa vår ska jag spendera några veckor där :D 


Dagen efter när vi passerade Värmland så blev vi stoppade av polisen för en flygande inspektion, det var trevligt. Föll för den charmernade och söta värmlandspolisen, oj oj oj vad snygg han var och värmländska är så läckert :) Det var dagens stora nöje och dagens höjdpunkt var nmär vi äntligen anlände till Jämtland och jag blev avsläppt av familjen. Åh vad jag saknat dem. Umgicks en stund med dem innan jag drog hem för att lämna och hämta saker. 


Sen kom dagen jag längtat efter såå galet länge, dagen då jag skulle få träffa vännerna i The Troubled Three igen!! Åh vad kul det var att se dem igen <3 Minns inte när och var jag träffa dem sist det jag vet är att det är bra länge sen! Jag hängde under kvällen med ljudteknikerna, var i logen med boysen, körde pepptalk och utvärdering av kvällen/spelningen (första set var bara uppvärming sen sa jag åt dem att in andra set då ska det banne mig smälla) och självklart spred jag massa beröm dem är ju bara så grymma. Fixa en eventuell spelning till dem i Trondheim, en kvinna som kom fram till mig och fråga vad bandet hette och jag svara sen fråga hon om telefonnummer till dem. Tog med henne in i logen så hon själv kunde prata med dem :D Dem behöver mig med andra ord, deras lilla maskot! :D Det var en  helt fantastisk kväll som sluta 3 när jag tillslut lyckades somna. Tusen tack grabbar för ännu en underbar kväll med glädje och tokerier, lovar att det inte ska dröja lika länge till nästa gång! Älskar er! <3


Dagen därpå stod bara en sak på schemat - middag med familjen i Tännforsen. Maten var väl ingen wow-upplevelse men vad gör det när man har trevligt sällskap?! :D <3 Innan det hade jag och Klara haft lite te-mys hemma hos mig, sötis det får vi göra om oftare. Sen på kvällen började jag rensa ordentligt här hemma, är inte riktigt klar än men det kommer. Har kommit en bra bit på väg, i helgen ska jag försöka få hit mitt bruna skåp och det sista småsakerna jag har hemma och få upp lite tavlor och sånt här. Känns som mitt eget place mer och mer för varje dag så det är härligt. 


Hinner med lite mer pyssel och fix innan den 5e då det är dags att äntligen börja jobba igen :D På återseende! 

Av Frida - 7 maj 2014 11:03

Idag vaknar jag och känner en tomhet och det första jag ser är snöstorm, jag drog täcket över huvudet och önska att jag fortfarande drömde. Tyvärr så var det en verklighet jag vakna till, alla underbara vänner har nu begätt sig hem. Första säsongen jag känner att jag riktigt hatar säsongsjobb, måste dem ta slut. Fast hade jag haft ett fast jobb då hade jag aldrig träffat alla dessa underbara människor men det som är bra är att jag vet att dem jag gillar allra mest kommer upp i sommar igen och hälsar på :D 


Sen jag skrev sist så har det varit så mycket jippo och jobb att jag helt enkelt inte hunnit skriva en ända rad. På påskafton då hade vi Påskknytis hemma hos Martin. Hur trevligt och mysigt som helst. Sånt borde göras mer! Sen har jag blivit "botad", min axel, min nacke och mitt huvud mår nu bättre än på mycket länge och jag hoppas det håller i sig! Så skön känsla :D Tack sjukgymnasten Andreas för det!!

 


Sen den 25, mycket viktigt datum!, så fyllde vårt lilla lurvtroll 2år. Stort grattis ännu en gång busungen vår! Den 27 april så stängde Fjällgården :( min lilla skönhet till lift ska nu få vila över sommaren så syns vi på ett eller annat sätt nästa vänter :) Men det var en grym sista helg, jag och Gustav toka till det rejält, bättre avslut kunde man inte få. Dagen efter var det sagt att jag skulle vara med på servicen på min lilla lift, ja hela veckan faktiskt men så blev det ju inte istället städa jag och min kollega liftgatan på Fjällgårn. Var så lerig när jag kom ner så det blev ett dopp i Susabäcken :P hahaha.

På kvällen var det galaavslutning, hur trevligt och roligt som helst. Trevlig förfest hos Martin med några goda vänner och sen en helgalen kväll på Tott som inte sluta förrän kl 2. Mycket dans och skratt. Efter det bestämde jag, Anders och Martin att vi skulle se soluppgången från Martins balkong. Haha vi hann dock somna alla 3 på en madrass på golvet innan solen ens hade en tanke på att kliva upp. Det får bli en annan gång. Men tack alla underbara för denna kväll. 

 

Tisdagen var det dags för jobb trött som attan åkte jag till jobbet, skicka 2 kollegor till Rödkullen för att plocka ner medbringare medan jag själv satt på 6an och körde liften åt teknikerna. Lagom jobb för min del, sen fick jag hundbesök också. Trevligt och mysigt. Och på kvällen körde jag och några vänner lite filmmys hemma hos Anders, jag sov iofs mest för jag var så trött :P

På onsdagen starta jag där jag dagen innan slutade, fick även hundbesök denna dag. Kunde ju inte bli så mycket bättre än så. När vi var klara med 6an så drog vi upp till Hummeln så fick jag bossa där istället :) Körde hela torsdagen och fredag morgon där uppe också, nästa år ska jag försöka få vara med ute på linjen när dem grejar istället att sitta inne i lifthuset och köra liften trots att det är ett viktigt och bra jobb. Sen avsluta jag fredagen med att fylla i driftstatistiken för 4st liftar innan jag gick för att kolla på Urton Open med mina kära vänner :) Vi avslutade dagen med käka på Broken, mums mums! 

 

På lördagen kunde jag äntligen bara slappa, ledighet fasiken vad skönt!! Det ända som stod på schemat idag var att kolla på Hot dog challange och på kvällen var det skafferitömning hos Martin. Han bjöd på Carbonara, mmm! Söndagen, sista dagen för denna säsong det var då det hände. Jag ställde mig på brädan igen, trots förbud så tog jag chansen att avsluta säsongen på ett helt fantastiskt sätt tillsammans med mina underbara vänner <3 2 timmar puder på skutan och sen mys på Ski in och senare slasksnö ner. Sen middagmys på Broken. Oj vad jag har myst den senaste tiden, underbart! 

 

I måndags skulle jag hämta mina grejer på Kabin som jag lämnat, så långt kom jag dock aldrig. Vi var ett gäng som hamna på Banhof Cafe istället och sen gjorde vi ett spontanutflykt till Ristafallet, mycket trevligt. Sen på kvällen var det lite avslutningsparty för oss få som är kvar hemma hos Kim. Otroligt trevligt! 

På tisdagen åkte jag först till frisören, äntligen!! Behövdes och jag tror att min frisörskräck har släppt :) Efter det hämta jag mina saker på Kabin och prata med massa goa kollegor, innan jag åkte till Ica och träffa ännu fler kollegor att prata med. Sen åkte jag hem till Erik en sväng för att säga hej och krama om Johanna innan hon drar. Sen bar det av till Wm8an en sväng för att hälsa på 2 kollegor där, sen blev det en crusingrunda med Kim innan jag åkte hem en sväng och vila på soffan. Sen blev det middag och filmmys hos Kim, sista kvällen tillsammans med dem bästa! :( Åt supergod middag och kollade på Strul å bara mös i soffan innan det var dags att säga farväl :( :( 

 

Idag känns det som sagt tomt så jag ska åka hem till familjen å mysa, sen bär det av till Öland några dagar hoppas jag. Söder över ska jag i alla fall. Tar med andra ord ett break från Åre ett tag för att hämta nya krafter och den 6 juni börjar jag jobba igeni Åre bike park :D 

På återseende! 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards