Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

Lågsäsongen har startat

Av Frida - 14 augusti 2014 10:42

Nu börjar det lugna ner sig i parken och med jobb, från och med nu till helgen så jobbar jag bara helger fram till stägning känns jättemärkligt då jag jobbat så galet mycket i sommar. Tagit på mig allt jag kan få och lite till typ :) Har man världens bästa jobb och världens bästa gäster så tvekar man inte en sekund när jobb erbjuds. 

Men jag har hunnit med att vara lite ledig också i alla fall. Veckan som varit så var jag inne i Östersund med pappa och Klara på måndagen och shoppade loss, var nöjd med inköpen. På kvällen gömde jag mig i sängen när det värsta åskoväder jag någonsin varit med om kom. Helt sjukt det bara blinka och blinka så smällarna hann inte med. Fy vad rädd jag var då. Sen när det äntligen var över, trodde jag ja, så kom en till omgång. Fy fasiken!! 
På onsdagsmorgonen var det tillbaka, vakna 4 av att det blinka som tusan och sen small det. Trevligare sätt finns det ju att vakna på, låg i sängen och skaka i en timme innan jag tillslut slockna av ren utmattning. Dessa åskoväder försöker verkligen ta dö på mig, har aldrig tidigare varit så rädd för vädretsmakter som dessa två gånger.. Dagen gick fort i alla fall, blev ett jäklande flängande frram och tillbaka på mig. Mycket liftåkande och mycket rino-åkande. Vi stängde en stund på åska också fick som tur är åka ner på Hummeldal då så jag fick sällskap ville absolut inte bli lämnad på berg själv. 

På kvällen blev det middag med några vänner som är uppe å hälsar på, sen blev jag kidnappad av kompisen som inte ville att jag skulle åka hem och sova :) 

På fredagen tog jag sovmorgon sen vandra jag en sväng på fjället med kompisarna, vi hann inte så långt innan åskan och regnet kom. Orka verkligen inte mer, är helt utmattad efter all denna åska. Vi tog oss ner helskinnade och gick till Grädda för att köpa glass. Efter det drog jag hem till familjen för att senare åka vidare till Föllinge och kund Brolle. Så jäkla grym kväll! 


Hela helgen hade jag Klara och Molly för mig själv, så nice!! :) Började lördagen med att åka till Nulltjärn å bada, var riktigt fint där men vägen dit är rätt dryg. Sen var det middag som gällde sen chillade vi bara. På söndagen var vi och vandra i skogen vilket Molly gilla :) Sen blev det middag på Surjämten tillsammans med Mamma och Pappa. Trevligt som attan! Dem tog med sig Molly hem och Klara stanna för att på måndagen dra ut i parken och hoja :) Vilken dag! Hon var grymt duktig och sista åket körde hon själv, då lyckades hon köra sönder cykeln hehe. Hon slapp släpa ner den till shopen i alla fall :P 
Tack för en toppen dag och en toppen helg, kunde inte spenderat min sista lediga helg för ett tag framöver på ett bättre sätt :) Tack sötnosar!! 

Som sagt nu har lågsäongen börjat och det känns hemskt vill inte att sommaren ska ta slut, den har varit så grym!! Bästa sommaren ever skulle jag tro! :D Nu blir det helgjobb ända till sista september sen blir det semester innan vintern börjar. Kanske hinner man utomlands en sväng :D 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntu...

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?   Jag har njutit till tusen av den si...

Av Frida - 17 april 2015 20:15

Det har hänt en hel del sen jag var inne och skrev sist, men nu tänkte jag passa på att skriva medan orken är så pass hög. Gick och vart sjuk igår, fick plötslig huvudvärk och yrsel så det sluta med att dem fick plocka ner mig med skoter :( Sen fick ...

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :PMen än så länge är snön bra i backarna oc...

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! Januari avsluta jag med att hänga med ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards