Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Frida - 7 oktober 2014 14:18

Sista helgen blev inte riktigt som vi tänkt oss, lördagen stod vi med båda liftarna på grund av hård. Blåste 47 m/s i byarna på skutan och 23m/s i byn. Vi fick då hitta på lite olika sysslor för att få tiden att gå, vi bla städade och rensa lifthus. Jag och ena kollegan tog en av pickisarna och for upp på fjället för att städa i lifthusen, när vi kom upp till Hummelberg höll jag bokstavligen på att blåsa omkull, jäklar asså. Söndagen var mycket bättre vindmässigt så vi kunde köra Wc i alla fall, var härligt mycket folk. Var så galet kul, var lite tråkgit att behöva säga hej då till alla men många kommer man säkert träffa i vinter och sen har man ju något att se fram emot nästa sommar :) Efter ett bra avslut på jobbet så vänta en ledig dag innan det var dags att dra på semester.

En varm och mycket svettig semester i Dubai med otroligt mycket att se kändes behövligt, det var dock otroligt jobbigt med en temperatur på mellan 35-38 grader varmt så det gick knappt vistas utomhus på dagarna. Kvällarna var överkomliga så på dagarna spenderade man mest inomhus i dem galet stora shoppingcentrerna, vi hade ett där vi fasiken gick vilse var ända gång och det var ändå det minsta av alla dem vi var i :P Hahah. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om denna semester mer än att det var galet mycket att se. Jag var inte så mycket värd som kvinna, var det något dem ville sälja eller erbjuda så pratade dem med kompisen. Rätt skönt på ett sätt men irriterande på ett annat. Det coolaste vi var med om var Vattenshowen (en vatten och ljud/ljus-show som gav mig ståpäls) och sen vägen dit och från hur dem organiserade allt folk med vakter (var galet med folk, här hemma hade det blivit kaos!!), Ski Dubai inomhus skidanläggningen var så otroligt kul att få åka bräda igen! :D Och det jag nog tyckte var det allra bästa var Delfnshowen vi var på, just denna kväll var det nån Alladdin special så dem hade en fin föreställning (luftakrobatik) innan sälarna kom en vända och sen dem söta, charmiga och fantastiska delfinerna kom. En underbar show! Det var en underbar semester kan rekommendera att åka dit men då kanske i Dec-Feb då det är lite svalare :) 

Det som var mindre nice var gips i den hettan, handen var svullen varenda dag. Tog typ 2 sekunder från det att man kom ut som handen och armen svullna. Riktigt segt, detta resulterade i skavsår som tack och lov inte blev outhärdliga förrän egentligen imorse. Så med en bra känsla i magen tog jag mig till Hc för att få handen kollad, lungt och skönt på Hc denna dag. Det roligaste var att jag fick såga av mitt gips själv, var sjukt kul! :) Sköterskan sa åt mig att nästa gång får jag gipsa själv också :P haha tror jag dock är bättre på sågandet haha. Efter det väntade röntgen och sen kände och kolla läkaren på handen (btw den bästa läkaren, gör att det blir värt fler besök :P haha), röntgen visa inget den här gången heller och jag är så pass rörlig och oöm i handen så jag slapp sätta på nytt igen. Handen är dock stel och öm efter allt men jag hoppas att det ska gå över snart, skulle jag få ont i delarna runt båtbenet så ska jag komma in igen så får vi kolla det igen. 
Känns ovant att vara utan gipset, har liksom vant mig vid att ha det där. Använder handen på samma sätt som när jag hade gipset, av ren vana :P Nu ska jag försöka få tillbaka min vanliga funktion i handen sen är det bara att köra hårt igen :) 

 

Vi hörs igen! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards