Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Äntligen kom den efterlängtade söndagen :D

Av Frida - 14 januari 2013 18:25

Haha ja då kom då äntligen söndagen, vet inte hur bra den starta dock. Vakna på natten av att jag förflytta mig längre upp i sängen och tänkte då att jag kommer slå i huvudet i hyllan ovanför imorgon när jag vaknar men trött som jag var så somna jag om direkt igen utan att bry mig om det. Och mycket riktigt när klockan ringde och jag reste mig upp så slog jag självklart i huvudet, haha vakna ju till ordentligt i alla fall :P


Dagen var ganska seg första gästen hos mig kom 35min efter öppning men jag har hunnit läsa mycket i alla fall, har snart läst ut min norska bok. Usch ogillar när böcker tar slut :( Stängde liften redan 15.10, rekord! Men ofcourse kom det 2 till 10min efter stängning men dem var Per snäll och drog upp med skotern så jag slapp starta igen :) 
Sen bar det hem för att äta, byta kläder, packa, värma skorna och förbereda sig inför kvällens jobb och sen festen på Tyrolen.
Satt och hängde lite i Järven innan Pontus dök upp och det var dags att börja jobba, denna gång tog vi en rejäl skotertur innan vi åkte bort till Nallen. Helt underbart, han gasa på ordentligt och vi for iväg i en väldig fart. Är så underbart att få åka skoter med han, det är så fantastiskt kul. 

Sen visa jag Pontus att jag kunde tända lampor och starta liften helt själv. Han blev stolt, det är ju han som lärt mig :D Sen har han hängt hos mig hela kvällen Vi hade det bara bäst och roligast!!! 
Efter stägning blev det mer skoteråkning, åh vad jag gillar det. Är så barnsligt kul! Efter några varv runt i en cirkel vid Vargen drog vi till Järven, hämta mina grejer och sen körde han mig i racerfart till Tyrolen! 

 

Festen var väldigt trevlig och maten var gudomlig! Vi hade väldigt trevligt tyvärr tog allt slut väldigt fort men man ska väl sluta när det är som roligast :) Efter blev det stjärtlappsåkning ner för Järvsvängen, helt galet! 


Idag fortsatte vi med en bra dag, halv tio stod jag och Sofia redo nere vid Björnliften för att åka och vi sluta inte åka förrän vid stägning, vi tog en paus på kanske en timme i Rödkullen. Där värmde vi oss och fika lite. Det har varit en underbar dag, några svängar på skutan blev det och även ner i Valvet och till Stendalen. Så underbart vackert det varit på fjället, magiskt!! Har verkligen haft en fantastisk dag tillsammans med Sofia!! 

Ikväll blir det mys uppe på Blåkulla <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntu...

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?   Jag har njutit till tusen av den si...

Av Frida - 17 april 2015 20:15

Det har hänt en hel del sen jag var inne och skrev sist, men nu tänkte jag passa på att skriva medan orken är så pass hög. Gick och vart sjuk igår, fick plötslig huvudvärk och yrsel så det sluta med att dem fick plocka ner mig med skoter :( Sen fick ...

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :PMen än så länge är snön bra i backarna oc...

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! Januari avsluta jag med att hänga med ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards