Alla inlägg den 17 november 2009

Av Frida - 17 november 2009 21:21

Just nu funkar datorn rätt bra men jisses vilka problem jag har haft men den, fy fan säger jag bara! 

.

.

Sen ville jag bara säga att igår fick jag reda på att två av mina kompisars pappa gick bort i förrgår (igår var de igår), fy fan vad tragiskt. Vi visste att han var sjuk men vi alla trodde nog att han skulle leva ett antal år till men så blev de inte, de är trist. Jag kände han inte så väl men jag bodde ändå hos dom under min tre veckor långa praktik, då får man en speciell relation till personerna. Jag kände mig som en del av familjen. De är alltid hemskt när någon dör, jag vill inte att folk ska dö!! De borde vara olagligt. De är förjävligt. De är så svårt att förstå när någon som stått oss nära lämnar oss, men jag tror att vi alla kommer återförenas på någon vacker plats någon gång. Jag tänker på er familjen S!

.

.

Nu till något mer roligt igår var jag hemma hos Therese och sjöng Singstar, vi hade väldigt trevligt käka middag tillsammans och sen glass :) Sen hade jag sett på Facebook att Rix FMs telefon hade fått lite medecin så att den skulle fungera och mycket riktigt de gjorde den jag kom fram så lycklig jag var jag skratta under större delen av samtalet, riktig LYCKA!! Har inte pratat med han på två veckor så de var så grymt härligt att få prata med han igen och han var nog glad över att få prata med mig igen :) Sen kom jag fram idag också, happy! Fast de tog lång tid innan jag kom fram men jag kom fram och de var huvudsaken :)


Nu ska jag sova och imorgon hoppas jag på att de händer nått kul i mitt liv. Kram och godnatt allesammans.

Av Frida - 17 november 2009 18:36

Äntligen har jag en fungerade dator men jag har tyvärr inte fått till msn chatten än men jag hoppas få till de mycket snart så jag kan chatta med mina vänner.. Datorn såg inte riktigt ut som jag hade tänkt mig men jag vänjer mig och den var inte lätt att hämta :P Suck jag var grymt trött när jag kom hem igen.


Jag har haft två rätt så trevliga dagar i skolan men gästföreläsaren var inte så jätte rolig att lyssna på :( tyvärr. Men idag på eftermiddagen fick vi en rolig uppgift i alla fall, svår att förklara men vi skulle spela in lite grejer. Vi var bara tre i vår grupp idag och de var tur faktiskt för de hade inte blivit lika bra om vi hade varit fler. Jag och Rasmus var radioprogramledare och bjöd in Linnea direkt från Gällivare haha vi hade väldigt kul. Hoppas läraren också tycker att vår grej är kul.


Sen i helgen har jag ju varit i Göteborg och Borås. Jag och mormor var på IKEA en snabb sväng vi visste precis vad vi ville ha :) Sen käka vi varsin korv, dom har dom godaste korvarna i världen där. Mums!! Sen åkte vi hem till henne och tog de mest lugnt, åt och satt å snacka och sen på kvällen så satt vi och kollade på Dansbandskampen. Sen på söndagen var de dags att styra kosan mot Borås :) Vi baka på förmiddagen och jag kolla även på skidåkningen, slalom sjukt spännande tyvärr kunde jag inte se andra åket men pappa kolla resultatet åt mig och ringde sen och tala om de för mig :) Tack! Vi åkte med min ena kusins pappa och hans dam, de var en kul resa hahaha. Sen efter att snurrat runt i Borås utan att hitta så kom vi tillslut fram. När vi kom dit så var alla redan där, morfar, Monica, moster, Lars och kusinerna där och även deras vovvar :P De var super kul att träffa alla igen även Lisa (den ena hunden. sist jag träffa henne var hon bara en liten bebis). Vi bjöds på potatis och kyckling mycket gott. Sen efterrätt också de var smarrigt de med. Sen när de var dags att gå till tåget så följde två av mina kusiner mig :) De var väligt trevligt, sen var de en ca två timmar resa "hem" igen. Snark.


Nu vet jag ärligt inte vad jag ska skriva mer än att tacka alla för att ni finns :)


"Vad vore världen i all sin glans, Om inte mina vänner fanns??"

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards