Direktlänk till inlägg 22 november 2009

En helt vanlig trist söndag

Av Frida - 22 november 2009 12:37

Söndagar brukar vara den mest trista dagen på hela veckan och de gör du ju inte berätta att vakna pp och kolla ut och se att hela himlen är grå och att de även duggregnar och blåser en del. Söndagar hade varit mycket lättare att handskas med om dom hade skinit som ingen annan dag, tänk vad underbart de hade varit. Men tyvärr så kan man inte göra så mycket åt de, de är bara att stå ut. Tänk positivt, eller som "Glenn" säger Tänk 0-0 :) Bara de får en att känna sig lite bättre. Men nu ska inte jag skriva ett depp inlägg utan jag ska skriva om min gårdag spom var väldigt trevlig.


Dagen började med Melodikrysset som alla lördagar gör, sen satt jag mest hemma och hade tråkigt så jag slängde iväg ett sms till Sandra och hörde vad hon hade för sig. Hon var hemma hos Gabbe och sa att jag kunde komma dit om jag ville, så jag drog dit på en gång. Sen satt vi och umgicks och sen var vi faktiskt och kollade på en liten stuga till Sandra. Jag gilla den inte, den kändes som en av alla dom stugor man övernattat i när man rest genom Sverige. Jag skulle aldrig kunna bo där, men hon skulle spara en del pengar om hon flytta dit :P Fast där on bor nu är större och tusen gånger finare. Ja ja de är hennes val inte mitt, men jag hoppas hn väljer de som känns rätt för henne.

Sen efter att vi vart och kollat på stugan så drog vi till Ica för vi hade bestämt att vi skulle laga köttfärssås och spaghetti mumma. Så jag och Gabbe laga mat medans stackars Sandra låg på soffan och mådde dåligt. Sen när vi käkat så satt vi och kolla på tv, vi kollade bland annat på Robinson Karibien. Hmm vet inte vad jag ska tycka om de programmet faktiskt. Sen vid tio kände jag att jag ville dra hem och då slog jag på datorn ringde hem och fråga om pappa hade tid att hjälpa mig med datorn och de hade han. Vi höll på i en timme och de gick frammåt faktiskt så nu kan jag använda den gamla datorn igen. Sen har jag kommit på att jag gillar min nya väldigt mycket bara de att batteriet är dåligt så om dom kan byta ut de så är jag nöjd.


Ja sen gjorde jag inte så mycket mer igår, imorgon kommer alla tillbaka igen och på tisdag blrjar äntligen skolan igen har varit jobbigt att vara ledig så länge hade jag kunnat åkt hem så hade den lediga tiden varit roligare. Men de är nyttigt att ha tråkigt också. Ja sen eftersom folk kommer tillbaka imorgon igen så kommer Therese att hämta sin cykel som jag varit barnvakt åt :( trist de har varit kul att ha en cykel å cykla på. Ja ja men jag klarar mig nog, ska se till att handla idag eller imorgon innan hon kommer så jag slipper bära kassarna :P Man får ju inte vara dum. Ja ja nu ska stoppa nått i magen.


Hej svejs (27 dagar tills jag får åka hem)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntu...

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?   Jag har njutit till tusen av den si...

Av Frida - 17 april 2015 20:15

Det har hänt en hel del sen jag var inne och skrev sist, men nu tänkte jag passa på att skriva medan orken är så pass hög. Gick och vart sjuk igår, fick plötslig huvudvärk och yrsel så det sluta med att dem fick plocka ner mig med skoter :( Sen fick ...

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :PMen än så länge är snön bra i backarna oc...

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! Januari avsluta jag med att hänga med ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards