Direktlänk till inlägg 21 december 2013

Första dagarna i Fjällgårdsexpressen

Av Frida - 21 december 2013 20:53

I torsdags hade jag gjort mig förtjänt av lite ledighet och den spenderade jag tillsammans med Erik och Madde. Först var det frukostmys och Paradise Hotel med Madde och sen blev det dags för glass på Grädda med Erik men klockan hade blivit lunchdag så jag tog med mig Madde och mötte upp Erik. Vi cruisa runt lite, besökte Åre Chokladfabrik eftersom Madde aldrig varit där och det är ju ett måste när man är här uppe, innan vi landa på Broken för en sen lunch. Taco-tallrik, ruskigt jäkla gott asså. Grejen var bara att vi hade alldeles för trevligt så vi glömde tiden och därmed blev det ingen glass, som det kan gå.

Det får bli en annan dag helt enkelt.


Efter lite ledighet var jag nu ännu mer redo för att äntligen få köra Fjällgårdsliften. Eftersom det var första dagen och en del att göra så började vi redan kl 7 (alldeles för tidigt och det tala huvudet om för mig vid dagens slut). Jag och Dick for upp på Berg för att pumpa däck i stationen och tillslut kunde vi äntligen låta liften rulla för gästerna. Glädjen som spred sig på berget när dem första gästerna kom upp och tjoade å tjimmade var helt galen, vilken lycka! Träffa några jag, stod bla och prata med Victor som är skidskolelärare i Björnen.

Sen fick jag stort beröm av en utav cheferna på företaget för att jag fixa avstiget så fint, det värmde i hjärtat. Dagen tog slut och väl nere på dal så chilla jag lite innan jag satte bilen på värmning och gick ner å handlade. När jag kom tillbaka och stod och skrapa bilen så gick larmet på på bilen bredvid, sjukt skrämd blev jag, så jag gick in till tjejerna på Backoffice och frågade om det var någon av deras vilket det var. På väg hem så hittade jag Pontus så jag hängde lite med han innan jag tillslut tog mig hem :P


Jaha dag 2 i min stora bebislift, det har varit en grym dag fast att jag inte gjort så mycket. Har fått sitta på berg nästan hela dagen då Anton inte tyckte vi skulle släpa in en lunchare mitt i invigningen, förstod han, men när den väl var över så fick jag tillslut lunch strax efter 14. Invigningen var kul trots att jag inte såg så mycket av den, jag fick bara ta emot alla gäster på berg. Hade velat se talet och så men var nöjd på berg. Det skulle komma några "höjdare", ett gäng utan skidor som skulle få skjuts bort till Sadelexpress. Även den invigdes idag. Så jag hade 3 pistörer hos mig i väntan på dessa gäster, det var en rolig syn. Ingen av dem kan Björnenområdet så dem satt med varsin pistkarta och klia sig i huvudet, dem kom inte fram till något men det var en rolig syn :) Jag insåg ganska snabbt att jag hade mer koll på det mesta än vad dem hade. Frida med kollen!

Efter att jag och vår manpower-Calle (vi hade extra bemaning idag, grymmaste och trevligaste mp ever!!) gjort ordning på dal så stängde vi liften och Anton skjutsa upp mig på berg igen. Lite extra arbete. Leitner-killarna skulle greja med något så jag skulle sitta på berg och trycka på klart och hålla koll på stolarna å blåsten. Lättsamt arbete, jag satt där uppe och lyssna på musik å löste korsord. Jag riktigt njöt där uppe för jag visste att mina 3 kollegor på dal slet med snöskottning hahaha. Härliga övertidspengar och så fick man ju åka en massa skoter också :D


Nu är jag helt slut så det blir sängen tidigt idag, så hoppas jag att jag är piggare imorgon i både kropp och huvud :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntu...

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?   Jag har njutit till tusen av den si...

Av Frida - 17 april 2015 20:15

Det har hänt en hel del sen jag var inne och skrev sist, men nu tänkte jag passa på att skriva medan orken är så pass hög. Gick och vart sjuk igår, fick plötslig huvudvärk och yrsel så det sluta med att dem fick plocka ner mig med skoter :( Sen fick ...

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :PMen än så länge är snön bra i backarna oc...

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! Januari avsluta jag med att hänga med ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards