Alla inlägg under maj 2015

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntummet så jag trodde jag skulle spy men så fort läkaren sa hej till mig så infann sig ett lugn och han fick mig att skratta på bara någon minut :D Så underbar läkare, önskade att fler var som han!


Efter att vi kollat mina röntgenplåtar, diskuterat och gjort en kontroll av handens funktion så kom vi överens om att vi inte gör någon operation i nu läget. Har så pass lite problem med den ändå och det är en riskfylld operation som jag är glad om jag slipper för det skrämmer skiten ur mig!! Har hellre en helt okej hand istället för en helt paj hand. Kan ju glädja mig (om man nu kan göra det) att det är ett ovanligt ben jag skadat, han hade endast haft 3 fall innan mig och då hade han ändå varit läkare sen 70-talet, något har jag lyckats med i alla fall :P 
Ja då är det bara att försöka fortsätta att ta det lungt med handen så den förhoppningsvis kan fortsätta läka (för han tyckte det såg ut som att det ändå börja läka, vilket jag hoppas. För så fort jag fick reda på att det var en fraktur så börja jag använda handen på ett helt annat sätt) och i Oktober ska jag få träffa denna underbara man igen för då ska vi göra en röntgen och se hur handen mår :) 

Efter detta tog jag mig en välförtjänt semester och drog söderut, handen gillade inte alla körtimmar men vi kom överens såsmåningom :) Första stoppet blev i Örebro hos mina underbara brorsöner och deras mamma, blivande man och deras gulliga lillskrutt. Åh vad hon var mysig att gosa med :D Hoppas vi ses snart igen, får inte dröja lika länge till nästa gång!! 
Efter det blev det en svän till Öland till mina bustjejer där nere, var kul att träffa familjen igen och min favoritkatt Hermes :) 
Efter det bar det iväg till Mölnlycke, äntligen skulle jag få spendera lite tid där man är uppväxt :D Mormor uppskattade besöket. Och jag och syrran fick en nostalgipromenad i området vi bodde och lekte som små. Underbart!! 
Sen for vi vidare hem till syrran, äntligen fick man se hennes mysiga lilla place :) Helgen där spenderade vi i Tanumshede i morfars stuga tillsammans med han och hans kvinna. Helt fantastiskt att vara där igen, har inte varit där på typ 6år så det var verkligen på tiden!! Kanske blir en tur ner tid på hösten också om dem fortfarande har värmen på annars får det bli nästa vår :D 


Efter detta så började resan hem, hem till min prins som jag sakna!! Var så fantastiskt att få komma hem igen :) Sen har vi i stort sett baa myst sen dess :P Nu i söndags var vi på Kosläpp och jag klappade kalvisarna, såå mysigt! 

Och häromdagen gjorde jag en hjälteinsats, när jag var på väg hem till killen så sitter det en fågel mitt på vägen och flyttar inte på sig. Stannar kliver ur och går och kollar läget med den, först fattar jag inte vad som hänt förrän jag ser att den blöder ur huvudet :( Tog med den flytta ut den i gräset och flytta bilen. Efter två samtal och lite kel och prat med den söta lilla bofinken så kunde jag konstatera att den mådde ganska okej och hans chanser att överleva var nog stora tack vare mig. Var så fantastiskt söt, ville ha med han hem <3

Nepp dags att göra sig iordning, ikväll blir det äntligen mys med Jossan igen. Så länge sen sist!! 

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?


Jag har njutit till tusen av den sista tiden på jobbet, njöt kanske inte jättemycket då jag låg hemma med feber och förkylning i typ 4 dagar men man hann se en massa filmer :P Lyckades ta mig till Jon Olsson tävlingen med en röst som strejka rejält och rejäl hosta men hade en trevlig kväll tillsammans med Klara, Björn och Daniel. Sen vart det bakslag kroppen gjorde en rejäl luring där, efter 3 dagar är i soffan så tog jag mig iväg på filmkväll hemma hos Björn och Daniel tillsammans med ett helt gäng cykelnördar :P Efter att hostan ännu en natt försökt ta dö på mig så åkte jag med boysen in till stan. Asså jag har aldrig haft så kul inne på Jula någonsin, det var som att släppa in barn i en leksaksaffär så härligt att se :D


Efter detta var jag redo att gå tillbaka till jobbet, börja med två lugna dagar då städpatrullen som bestod av mig och Gustav städa lite här och där på fjället. På söndagen fick vi äntligen komma upp på fjället och köra Tusen igen som vi längtat!!

Sen gick vi in i sista veckan, första dagen på arbetsveckan avslutades med en rolig skoterfärd ner från fjället med världens bästa Disel-Doris :D
På tisdagen var det min sista lediga dag och den spenderade jag med Molly <3 Vi åkte bergbanan och hon fick äntligen träffa sin kompis igen så glad hon blev. Var roligt och spännande att åka bergbanan även denna gång, vi åkte den hela familjen typ 1 vecka innan :)

Sista helgen kom och den bjöd på rätt mycket dimma, fredagen var inte rolig att ta sig ner till Tusen dal kan jag säga. Jag och Daniel tappade bort oss ganska snabbt, vi såg inte pistmarkeringarna. Riktigt äckligt!! Mådde illa i över en timme efter det. Eftermiddagen bjöd dock på sol, likaså dem andra två dagarna. Söndagen avslutade vi med att sopa backen ner (bokstavlingen, hittar man inga käppar för att isa av pistmarkeringarna så får man ta det som finns och denna dag blev det varsin sopkvast :P ) och sen städa och feja. Hade så otroligt lite gäster. Denna dag vågade jag hoppa lite mer i hoppen dem byggt på skutan, var så skönt att få leka av sig efter en dag där man mest suttit still. Gjorde säsongens sista vurpa också, man får ju passa på :P hahah 

Igår hade vi evakueringsutbildning inför sommaren, vilket var väldigt kul. Lars och Chrisitan som höll i det är så söta, dem är verkligen som ett gift par. Sjukt kul! :D Fick även hämtat ut mina kläder inför sommaren, känns nära nu :D 

Och imorgon blir det en sväng till Ortopeden och se vad han har att säga om min hand :P 

På återseende! 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards