Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Frida - 1 juli 2010 12:22

Häromdagen fick jag för mig att jag skulle vilja bli trafikpolis, ett av många yrken jag skulle vilja utbilda mig till hehe. Jag får lite tokiga idéer ibland, men jag fick testa på de för någon dag sen när vi åkte hem från körskolan. Helt plötsligt börjar bilen framför mig blinka och sakta in och någon sekund efter ser vi den lilla tjurkalven som är ute och springer på vägen. För föraren i bilen bakom mig gick de inte upp något ljus fast att jag blinkade med varningsblinkers och stannade så han fortsatte köra, jäkla pucko!! Gubben i bilen framför klev ut och även jag & pappa. Pappa och jag tog varsin reflexväst för att varna trafiken, jag varna från hållet dit vi skulle och pappa andra hållet. När jag var på väg för att inta mig position så kom kalven springande emot mig och jag började prata med han. Han såg inte rädd ut utan bara nyfiken. Han var så himla söt med sina stora öron :D Vi fick in kalven i hagen igen, han hoppade in över staketet. Alla dom andra kossorna råmade när han var på rätt sida stängslet igen och sen drog dom så långt ifrån vägen dom kunde.


Antagligen fick han en tillsägning av sin mamma sen. De är inte var dag man räddar kalvar från att bli påkörda. Efter de kör jag med extra stor försiktighet förbi där. Bonden blev meddelad av grannen så han fixar staketet. Busiga lilla kalv. Jag blev förälskad :D



Imorgon åker vi så jädra härligt. Längtar!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards