Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Frida - 4 augusti 2013 22:05

Då är det dags att byta kapitell från En sommar på fjället till Livet som Norsk. Men först ska jag summera sista veckan i Sverige och på jobbet. Torsdagen var min sista odinarie dag på jobbet, men eftersom jag inte kan släppa jobbet så tog jag på mig att jobba kväll på fredagen i Wc och sen på lördagen hjälpte jag HQ på Chainless-tävlingen vilket var sjukt kul, berättar mer snart. 


Torsdagen var en lugn dag, inte speciellt fint väder så det var mest inomhus arbete :P Funka det med. För sista gången den här säsongen körde jag ner från berget, sorgligt men sant. Sen stod jag som vanligt kvar och prata med folk innan jag dröjde mig hem. Åkte hem packa och dona lite. Se på kvällen for jag hem till en kompis i Björnen där jag stanna över natten, blev så sent. Men oj vad trevligt vi hade och vad härligt det var att vara i Björnen igen :) Vi vakna till en början tidigt men lyckades somna om flera gånger om och halv två bestämde vi oss att det var dags att kliva upp. Sovit bort en hel dag som dessutom var hur underbar som helst det är illa, men vi behövde det nog båda 2 :) Kom iväg hem åt lite och drog ganska snart till jobbet, det var dags för lite kvällsjobb i Wc med Erik och Per. Jag och Erik hade den stora äran att jobba ihop på dal, haha vi satt mest och chilla på Jeppes hjuling som han ställt perfekt vid påstiget :) Glass hann vi också med. Lyckades faila också, fick inte på en barncykel och det garva vi alla gott åt. Vet inte vad som hände. Efter det var det bara att dra hem och städa och packa lite till och sen låg jag och prata med P på fb väldigt länge. Min dygnsrytm är helt sabbad :P 

Lördagen innebar jobb på Chainless-tävlingen, var sjukt kul. Stod flaggvakt vid kälkspårets start, 2 av mina trognaste gäster vad med och tävla och en av dem vann. Stolt! Fick åka fyrhjuling också så sjukt kul!! Sen lyckades jag få tag i födelsedagsbarnet Pontus, skulle gratta han igen med kramar massa kramar. Sen hem en snabbis få lägenheten besiktad och sen tillbaka till Åre för att säga hej då till folket där innan det bar hem till huset. Packa om, fixa matlådor och dona innan jag idag packa mig iväg till Åre igen för att hänga en sista dag på jobbet. 
Blivit överöst med kramar och lyckönskningar. Sötisar kommer sakna er alla så grymt mycket!! 

Resan till Norge var hemsk, ville ju verkligen inte åka men när jag väl kom hit och fick träffa Geir och Marit igen så kändes allt tusen gånger bättre. Geir var så hygglig och hämtade mig på stationen och körde mig till mitt boende så jag slapp konka på min lite för tunga packning, så grymt snällt. Nu känner jag mig lite mer taggad, gladare och mindre deppig. 

Nej nu dags för sängen, börjar ju för sjutton kl 7 imorgon. Puuh länge sen jag klev upp så tidigt, 8 är alldeles lagom. Gdonatt allesammans!! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards