Alla inlägg under december 2008

Av Frida - 9 december 2008 16:30

Åh nu är jag lite less på skolan, de är samma sak varje vecka. Varför kan de inte hända nått nytt?? Ja ja snart är de lov i alla fall och de ska bli så grymt jäkal skönt då ska jag bara slappa och umgås med nära och kära :D


Imorgon har vi sändning igen och jag är programledare, temat är traditioner. De kan ju bli rätt kul och intressant. Men jag längtar till temat nästa vecka, då är de tema Jul :D fasen vad kul de ska bli och sen så har jag en egen sändning den 18:e den ska också handla om julen. Jultimmen :) De är nått jag ser framemot och så längtar jag till söndag då jag fyller 19!! YEAH!!


Ja nu vet jag inget inget mer jag kan skriva förutom att jag längtar till lovet och så hoppas jag ni lyssnar på Onsdagsbrus 98.4 eller www.radiovagen.se imorgon 14-15 :) Kram på er alla!!

Av Frida - 5 december 2008 17:34

Idag har vi varit på studiebesök och de var så himla kul. Först möttes vi i skolan jag och Rick möttes vid Radiovillan och sen gick vi upp till vändplan där vi skulle mötas :) Strax efter oss så kom läraren och sen dom övriga klasskamraterna. VI hade fem i sju imorse fått ett sms från vår andra lärare, han varnade oss för att de skulle vara en sur ljudtekniker dit vi skulle. SR Gävleborg skulle nämligen sända därifrån idag. :D Hasse med sitt program sök & finn, vi var ,med i hans program när vi var i Gävle och hälsade på där. Haha men när vi kom dit så fick jag syns på vår andra lärare Olof (han som skickat sms) och då förstod jag att han hade skämtat med oss, de var nämligen han osm skulle vara ljudtekninker :D Busigt son fan, men grymt kul. Först snackade vi lite med Hasse och han frågade om vi ville sjunga denna gång också men vi tackade nej eller dom andra gjorde jag hade gärna kunnat sjunga igen, de var kul sist vi gjorde de :) Sen hade han en snabbgenomgång med oss hur de gick till att sända och vad han hade för utrustning, intressant. Sen gick vi och kollade på Amaryllis utställningen dom har där, hur fin som helst. I utställningsavdelningen hade dom även sköldpaddor i en liten bassäng. Hehe de var en av dom stora skölpaddorna som skulle klättra upp på stenen/marken som var i mitten av den blomformade bassängen.. Stackarn kunde inte komma från början, han kom upp på tredje försöket men de var nog bara för att jag hejade på han. Sen när han kom upp så la han sig, han var helt utmattad men duktig var han :D


Sen så satt vi även och lyssnade och kollade på Hasse när han sände och sen kom även några från Torsbergsgymnasiet, tror jag de var, och sjöng två låtar sen stack dom och alla små barnen som var där. Dom skulle ha en föreställning för dom små. Vi satt kvar en stund sen stack vi ut till olof i sändnings bussen och kollade, vet inte hur länge vi stod där men de var nån timma tror jag.. Sen kom Cecilia (vår lärare som vi gick dit med) hon undrade om vi skulle gå tillbaka till skolan och prata lite om våra kommande sändningar, och de gjorde vi. Sen direkt efter lunch så gick vi tillbaka till Mobackes för Olof hade frågat om vi kunde hjälpa till att linda sladdar och packa ihop för han hade bråttom till Gävle, klart att vi skulle hjälpa till. De gick fort som fasen att få ihop alt och kul var de okså :D


Sen var dagen slut, jag och Rick satt i radiovillan i typ 2 timmar eller nått och lyssna på klipp på youtube m.m


De har varit en väldigt rolig men otroligt kall dag.. På återseende! :)

Av Frida - 4 december 2008 17:47

Idag cykla jag till skolan tidigt för att hinna fixa de sista inför min sändning som jag hade idag mellan 14-15. :D De snöade en del då och under dagen har de bara snöat mer och mer, hoppas den är här för att stanna nu.. Lite svårt att cykla men de löser sig :) Fick sällskap av Rickard ett slag medans jag satt och arbetade, trevligt trevligt. Sen stack han och dom andra iväg på studiebesök och tiden började dra ihop sig. Ringde och pratade med pappa en sväng, skulle se om han fick till så han kunde lyssna på webben men de funkade inte :( Typiskt!! Sen satt jag och lyssnade på Dannes program och tillslut var de min tur, han önskade mig lycka till och lämnade studion. Han är en jätte grym radiopratare, han har en grym bra radioröst också :D


Ja sen var de min tur och de gick rätt bra faktiskt, förutom att jag hade för mycket text så ett tag var jag uppe i 2 minuters övertid :s så jag fick stryka en del, i slutet så hade jag 12 sekunder för lite tid.. Oops!! Bättre de än 2 minuters över tid i alla fall..


På vägen hem mötte jag Rick och vi stod och pratade en bra stund sen cyklade jag vidare.. De föll en massa snö från himlen, men de är bara kul. Längtar så till vintern.. Skönt!! Ska se till så att jag hinner åka skidor när jag kommer hem på lovet, jag vill jag vill Jag Vill!! Eller jag ska :P



Ja de var allt jag hade att skriva idag, återkommer imorgon. Kram och godnatt :D

Av Frida - 3 december 2008 15:41

Jag är jätte dålig på att skriva här men de ska jag ändra på nu, ska se till att skriva några dagar i veckan i alla fall.


Inatt har jag sovit rätt bra faktiskt de var ett tag sen nu. Hehe vaknade inatt att jag slog pannan i väggen, låg med ansiktet bara några centimeter ifrån väggen de visste inte jag, brukar inte ligga så nära :P Jag skulle bara flytta på mig lite och bonk så fick jag en vägg i pannan, hehe de gjorde väldigt ont men jag slocknade med en gång igen. Antingen var jag jävligt trött eller så svimmade jag hehe.


Idag har vi varit på studiebesök med skolan, vi var på Milko och de var jätte kul och intressant. Vi fick ha jätte "fina" skyddkläder på oss och skoskydd :) Shit vad mycke ost dom hade där. Vi bjöds på fralla och äpplejuice och självklart ost. :D Mumisgt värre!!


Imorgon har jag min andra egna sändning, de ska bli kul. Sen jag många fler på lager som jag ska fila lite på under jullovet :P På tal om jullovet idag är de bara 15 dagar kvar tills jag dra hem till jämtlands skogarna igen, fasen vad skönt de ska bli. Längtar så innerligt.


Nu har jag inget mer att skriva, See you later :D

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards