Alla inlägg den 7 april 2009

Av Frida - 7 april 2009 16:11

Nu har jag inte skrevet på länge men de beror på en massa saker de har varit väldigt jobbigt på senaste tiden men nu är de mesta bra igen eller jag mår bra nu (om jag inte tänker på allt jobbigt).

Igår drog jag och två polare (syrran och hennes kille var även där) till Boda Borg i Östersund, fy fan vad kul de var!! De var rätt jobbigt också och ont fick man i knän och huve (inte för att man tänkte för mycke utan för att man slog i huvet ett ex antal gånger). Men fan vad kul vi hade, de var länge sen jag skratta så mycke och jag behövde verkligen de nu när de varit(/är så jobbigt). Att skratta är som medecin för mig. Vi klarade sex banor varav en var svart de var vi väldigt stolta över, vi kämpade och slet med den och tillslut lönade de sig. Dennis som jobbade där han var super trevlig, första gången vi mötte på han i korridoren så frågade han om de gick bra för oss men just då så gjorde de inte de så vi svarade nej men sen när vi tala om att vi hade fått tre stämplar så kunde han inte hålla med om att de gick dåligt för oss haha. Sen mötte vi på han flera gånger. Vi körde den svarta som vi klara i slutet för vi ville klara den innan vi gick hem men då funkade den inte som den skulle och då mötte vi på han och sa de å då fixade han de åt oss. Sen efter att vi klarat den och var påväg ner för att hämta våra saker så mötte vi han igen och han frågade om de gick bra och då visade vi stolt upp vår stämpel där ifrån, de var en militärbana och jag å jossan kom fram till att vi aldrig ska bli militärer haha.. Fan vad trött man var efter en hel dag där, vi var där från 12-17. Puuh!! Sen innan vi stack så pratade vi lite till med Dennis, tack för en toppen dag jag kommer gärna tillbaka en annan dag och då hoppas jag att jag får med mig John och Freppe också :)


Idag när jag vakna så hade jag ont typ äverallt framförallt i benen eller snarare knäna :P Knäna är svullna och har lite blåmärken på benen och så har jag en bula i huvet och helt öm i hela kroppen haha men de är de fan värt efter en sån underbar dag! Men när pappa fråga om jag ville hänga med till Åre och åka skidor så tackade jag haha shit asså vad jobbigt de var, benen kändes ju som kokt spaghetti :P Sen vek sig mina spaghetti ben i en backe där man inte borde kunna trilla men ändå. Sen hämtade vi upp pappas kompis och sen drog vi vidare när vi hade klivit av Olympia (eller Wm8:an som den heter nu) så skulle jag ta tag i pappa för att få lite fart men de var bara de att jag korde in mitt finger rätt in i pappa ryggplatta så nageln rök ju. Aj jävlar vad de gjorde ont asså och sen börja blodet forsa så de var att leta upp en pistör som hade en sak (så jag kunde klippa av nageln) och ett plåster för att stoppa blödningen. Jag trodde att jag skulle få ett sånt där fult brunt plåster men icke jag fick ett super fint Bamse plåster då blev jag glad och fick en massa energi så jag orkade åka ännu mer. Bamse energi helt enkelt och den varade bra länge, skönt de hade ju gärna inte velat bryta en till nagel heller :P Sen sista liften innan vi skulle fika så svek pappa mig och valade att åka med Patrick istället för mig men jag slapp som tur var att åka ensam. De var en snubbe som frågade mig och han fick åka med mig och de fick han ju såklart, onädigt att åka en och en när de är så lång kö och så är de ju roligare att ha nån att snacka med. Hehe de är ju inte var dag som man åker med en gaisare som han sa :) Han var väldigt trevligt sällskap uppför liften. Sen fika vi och sen tog vi en jobbigt väg tillbaka till Åre, världens jobbigaste ttransport led. Så nu är jag helt slut i kroppen. Jag lär ju somna tidigt idag också, men fan vilken underbar dag jag har haft och solet och jag har lyst ikapp. Haha i alla fall när jag hade fått mitt fina plåster, jag tror faktiskt att jag vann :)


Näe de var väl allt jag hade att skriva för idag imorgon ska jag kanske hälsa på John och Leo en stund (om jag törs haha) och sen blir de förhoppningsvis en liten ridtur.


Puss å kram!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards