Alla inlägg den 21 april 2009

Av Frida - 21 april 2009 19:05

Ja de var ett tag sen jag skrev fast att jag har så mycke att skriva, i alla fall om i lördags de var verkligen en kanon dag måste jag ju säga. Vi börjar med den då.


De började med att när jag vaknade på morgonen så sken solen och då blev jag  glad. Jag, mamma, pappa och minsta syrran drog iväg för att åka skidor, de skulle bli min sista skiddag för denna säsong. Jag har hunnit åka väldigt mycke med tanke på att jag inte bott hemma :) de har varit toppen! Liksom denna dag, solen sken men de som var jobbigt var att de på vissa ställen blåste rätt rejält och högzon var till att börja med stängd pga att dom var tvunga att ta bort isen på vajrarna :P Men vi lyckades ta oss upp en sväng i alla fall, sista åket för dagen (mitt sista åk för säsongen) så tog vi oss upp dit och fan snön var så härlig där uppe helt perfekt.. De var helt klart de bästa åket på länge, man kunde inte avsluta säsongen så mycket bättre än så de var fantastiskt och jag sken som en sol. :D haha på tal om sol jag och mamma satt ute och solade en sväng och medans vi väntade på att pappa och Klara skulle komma, fick ingen färg i ansiktet men alla mina fräknar ploppa fram :D Hehe I like them. Sen när vi var färdiga i skidbacken så lämnade mamma av mig och pappa i Järpen. Pappa skulle jobba och jag skulle hälsa på John å Leo, men först var jag med pappa en sväng på jobbet haha jag börjar kunna hans jobb nu. :P Väntade på att grabbarna skulle komma hem de var därför jag var med pappa. De var så kul när jag äntligen kom till grabbarna :) och jag kommer aldrig glömma Leo ansiktsuttryck när jag kom, hela ansiktet sken upp i ett leende de var så kul att se. Lilleman var på strålande humör denna dag och på ett väldigt lekhumör. De var underbart roligt att få träffa dom igen och nu kommer de dröja länge innan jag får se dom igen, jobbigt men då har jag nått att längta efter i alla fall förutom de jag redan har att längta efter, skolavslutningen och The Women den 30maj :) Jag var där i några timmar och jag fick även träffa Pekka och Simon igen, två riktigt trevliga killar de med :) haha och så fick jag bevittna när Leo för första gången stod för sig själv, verkligen underbart att få uppleva, typ i tio sekunder stod han helt själv. Haha undra om de var Simons magiska kraft som gjorde de :P Gosade även en hel del med Johns katt Boss :) satt i soffan och helt plötsligt hoppa han upp i mitt knä och bara slängde sig ner i min famn, mysigt värre. Alla killar i den lägenheten är mysiga, trevliga och roliga. Ja sen satt Simon och John och spelade tv-spel, de var ett skateboard spel (de var mest Simon som spela, haha de gick inte så bra för John fast de hade gått sämre för mig kan jag lova). haha Dom käkade pizza också och då hade John satt upp luggen i en toffs så jävla gulligt asså :) Sen var de tyvärr dags att gå men man ska inte vara ledsen för de kommer ju kunna prata med han via nätet i alla fall :)

Sen när jag kom hem så satt jag ett tag vi datorn (ganska länge) och pratade med Freppe, de var trevligt som fasiken. Super trevlig kille de med :) känner bara trevliga killar, vilken tur jag har. :) Sen busade jag och mamma lite hon kittlade mig och jag henne lite i alla fall, haha när jag kom åt. Sen efter tolv kröp jag i säng.

När John hade lagt Leo och satt å spelade tv-spel så ringde min telefon, de var pappa, sen efter samatalet så sa John den låten måste du skicka till mig och då sa jag absolut, de var The Womens låt The Women Theme, han gick och hämtade sin telefon och jag skickade över den och han tackade :) De var kul att han frågade om jag kunde skicka den, de betyder en hel del för mig. De är ingen annan som frågat efter en The Women låt. Kul att han bryr sig om mina intressen, tror faktiskt han tycker den låten är rätt bra och de är ju kul :)


Söndag: Jag packade och städade rummet lite, gjorde med andra ord inte så mycke.. haha  Ja jag har inget mer att skriva om söndagen.

Måndag: Packa de sista och städade rummet och fejade lite hemma och hann spela tre omgångar Othello med Klara de var kul :) Sen vid tjugo över tre var de dags att sticka till tåget, jobbigt att säga hej då som vanligt men de gick bra och resan också behövde inte byta plats på hela den långa vägen :P Sen var de skönt att äntligen komma fram och kunna slappna av och slappa lite. Kändes jobbigt att åka tåg när de var så fruktansvärt fint väder ute men men sånt är livet.

Tisdag: Idag har jag träffat en av mina lärare i skolan och vi har pratat om mitt enskilda projekt jag ska jobba med och de ser jag fram emot att få jobba med. Valde Radions historia, mycket spännande tycker jag. Så detta har varit en toppen dag och så har jag fått cykla äntligen asså :D Sen har jag fejat lite i lägenheten, börjat plocka bort saker och kläder som jag inte använder. Med andra ord så har jag börjat packa inför flytten :P

De var allt för mig tack och hej. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards