Alla inlägg under december 2011

Av Frida - 10 december 2011 18:02

Snön den bara fortsätter att falla, igår kom de väl närmare en 4dm och idag har de väl kommit en 2 dm. Känns skönt att snön äntligen är här men allt behöver väl inte komma på en och samma gång! De blir så jädrans jobbigt att skotta!! Men de är i alla fall vitt och vackert ut :D

Jag kan gläda mig åt att jag inte behöver skotta mer idag i alla fall :D hehe utan jag kan i lugn och ro lyssna på musik och vänta på att tiden sakta släpar sig fram.  

Av Frida - 9 december 2011 09:33

De är snöstorm idag, har kommit mycket snö så jag ska försöka ta mig ut och skotta lite så vi inte blir insnöade :P Efter de får de bli en varm och skön dusch :D

Klara tyckte att de var lite typiskt att de var storm ute idag när pappa jobbar tidigt, tyckte lite synd om henne när hon pölsa iväg i snön men väldigt söt var hon :D

Vi hörs om jag inte blåser bort där ute :P 

Av Frida - 8 december 2011 21:08

Haha så sjukt roligt asså, jag tror jag dör :P


Av Frida - 8 december 2011 13:48


Bara för att Munintrollen är helt underbara :)


Av Frida - 5 december 2011 17:36

Brorsan har börjat spela Futsal och är målvakt (grym!) och är med i landslaget, hur stolt som helst! <3 Här kommer ett klipp från Vm i Örebro Sverige mot Ryssland :D

05.34 tar brorsan plats i målet :D


Av Frida - 4 december 2011 22:08

Dagen startade med julkalendern och sen risgrynsgröt och vörtbröd till frukost :) mumsigt! Sen tog jag och mamma oss ut på en härlig promenad och hittade snömolnen på vägen :) När vi kom hem igen så ställde vi oss och baka, mamma bakade smålandskrionglor medan jag och Klara bakade pepparkakor :D Efter de fikade vi.


   

Igår bakade mamma Snökakor (dom bruna kakorna på bilden här ovan) väldigt fina men jag är besviken på smaken, vill så gärna älska dem men jag kan inte :( 
De snöade stora fina flingor ett tag så jag var bara tvungen att gå ut och fota :D 


   


Våra pepparkakor fick lite rolig form (några av dem i alla fall), bilden ovan visar en gubbe som sparkar sin lata häst i baken :P hehe och självklart mumintrollet där brevid :D

Sen är de även mammas hemmagjorda adventsljus, väldigt fina ;)



Efter middagen blev de en promenad till (inte lika skön, de bläste en hel del) upp till sporthallen då de var dags för fotbollsträning för Klara och sen när vi kom hem så skotta jag halva gårdsplanen innan de var dags att göra kväll. 

Av Frida - 2 december 2011 21:39

Idag har jag varit på Ica i Åre och jobbat hela dagen, de har varit ganska tråkigt  eftersom de var så lite folk men några trevliga personer träffa jag som jag känner och en hel del andra trevliga. Väldigt många norskar. Träffa Anders från Skistar, var på intervju hos han. De var ett trevligt återseende och den 15 dec träffas vi ingen för då drar introduktionen igång :D Läääääääängtar!! 


Vägen till och från Åre var hemsk! På vägen dit så blåste de rätt rejält så de kändes som att jag och lilla pärlan och större delen av vägen hem var jättehal :S Usch hoppas de blir bra vinterunderlag snart så man slipper ligga och puttra i 50-60 på en 90 väg :P Vill kunna köra i 70 i alla fall :P

Av Frida - 1 december 2011 18:34

Igår var jag inne i stan för att handla lite och träffa en kompis som jag inte träffat på jättelänge, de var trevligt och jag fick tag i de mesta jag ville ha och ett fint linne som jag inte hade räknta med men som jag så väl behöver. 


En fink hink, bilschampoo, tvättsvampar och lampor - allt till Rosa-Faran :) eller ja så att jag kan göra henne fin :) Och mitt linne :)   


På hemresan stanna jag till i Krokom för att genomföra ett litet jobb, och när jag skulle svänga in till centrum så tappa jag fästet och bilen gled rätt in i refugen. De var en rejäl smäll och vänster framdäck fick ta allt :( Allt gick gick bra, förutom att jag blev väldigt omtumlad av händelsen. De var mycket halare än vad jag hade märkt av innan, sänkte ändå hastigheten otroligt mycket innan svängen och även i svängen men de hjälpte inte. Tur att jag inte hade högre fart i alla fall för då hade de nog gått väldigt illa för oss båda :S


De var skönt att komma hem sen, prata lite med två underbara vänner och sen var de jobbiga som bort blåst :) Är verkligen lyckliglottad som har så underbara vänner! :D <3 


Sen fick jag även lämna Klara på innebandyn och sen hade vi mys bara hon och jag på kvällen, vi var ensamma hemma :) till skillnad från idag då vi har fullt hus igen hehe. 


Delikatessmiddag eller kanske slappmiddag, gott blev de i alla fall. Jag gjorde omelett och stekta grönsaker till mig och Klara :) Mums mums!


 

Såhär snöig var Rosa-Faran i tisdags när jag skulle iväg. Hihi  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards