Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Frida - 3 augusti 2012 13:24

Flytten börjar komma skrämmande nära faktiskt och hela veckan har jag packat, donat och tvättat inför flytten. Sen i tisdags kväll satte jag min underbara mamma på tåget ner till Västkusten, mina systrar ska ju få låna henne lite också :P, har jag känt mig lite ensam. De blev tomt utan henne här hemma, har ju pappa men han har jobbat så mycket så jag har fått klara mig själv :( 


Jag ser fram emot flytten, fast de är med en skräckblandad glädje. Jag ensam i ett nytt land, har ju flyttat förut och de har inte varit några problem men de här är annorlunda. Nu får jag klara mig på egen hand på riktigt, vet att de kommer gå bra och att de bara är 3månader och att jag snart får komma hem igen men pirret och skräcken finns där ändå :S 


De positiva med denna flytt är att jag får chansen att lära mig norska på riktigt (hade en norsk kompis som liten och förstår norska ganska bra överlag men de finns mycket kvar att lära), att jag får bo utomlands, att jag tjänar stora pengar (hoppas jag), att jag kommer få nya vänner och att jag får mig ett riktigt äventyr :D 

 

Nu ska jag packa de sista, sen ska jag hämta pappa på jobbet och så ska vi handla och sen blir de middag och ikväll blir de förhoppningsvis filmmys hos underbara Jossan! Sen på söndag är de dags, Norge here I come! :D

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards