Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Ännu en toppen dag.. :)

Av Frida - 15 april 2009 20:24

Igår hann jag med många olika saker, jag hannåka skidor en sväng + fika i backen och sen åka hem sitta id datorn en stund och äta lite å sen drog jag till Järpen och var med pappa en nån timme på jobbet, sen gick jag runt lite i Järpen, besökte Ica två gånger (en gång själv och en gång med far) och sen de roligaste med hela dagen jag var hemma hos John och Leo :) så jävla kul asså. Där träffa jag även Simon och Pär-Erik trevliga snubbar de med. Vi börjar från början:
Först drog vi iväg till Åre en sväng för att åka skidor de var inget toppen väder men de var helt okej att åka i, förutom när man kom upp i högzon då de var alldeles dimmigt så man såg typ 10-15 meter framför sig. Not so funny. Men vi var upp till skutan en sväng och de var hemskt att åka ner asså, fy fan de började med att jag fick ont i huvet och sen illamående och ett tag trodde jag fan att jag skulle svimma asså, ingen rolig känsla. Men vi tog oss tillslut tillbaka till Rödkullen där vi startade och pappa började grilla körv och sen när vi ätit var alla nöjda med åkning för idag så vi drog hem. Trist att man skulle börja må så dåligt av att åka, men men sånt som händer.

När vi kom hem så slog jag på datorn en sväng, kollade mail och facebook å så, sen tog jag mig även en kopp te var så frösen och så bytte jag om å fixade till håret lite innan jag och pappa stack till Järpen. Jag följde med in på hans jobben sävng och sen drog vi iväg (han jobbade ute idag) de var en härlig jobb bil dom har, han skulle till brukare i Undersåker och medans han var inne hos dom han skulle besöka så satt jag i bilen och lyssnade på The Women :) Hörde även slutet på nån bra radioteater på P1 "Kaboom" hette den på svenska, författaren var norsk. De jag hörde var bra, synd att jag inte hörde hela hade gärna velat de men men man kan inte få allt här i livet. Ja ja sen kom vi tillbaka till Järpen och då fick jag inte åka med längre för han skulle hämta upp en kollega så han släppte av mig vid Ica. Jag gick in där en sväng och köpte ett äpple och tuggummi mums. Sen smsade jag John och hörde om han å Leo var hemma från BVC än men de var dom inte så då gick jag en sväng på byn, inte så kul. sen ringde pappa mig och fråga vart jag var och så hämtade han upp mig och så drog vi till Ica tillsammans och just då ringde John då var dom strax hemma så efter besöket på Ica så skjutsade far mig hem till grabbarna och sen drog han vidare. Så jag var där från strax innan halv sex till strax efter tio, många härliga timmar de. Jag hann med att umgås en massa med lilla Leo, gosa, leka, passa, prata, trösta och sen ännu mer myspys.. Han ju även med att umgås en hel del med John, de var ju trots allt därför jag kom dit ju. Vi kollade lite på skateboarding på tv och Mythbusters. Sen höll jag han sällskap i köket när han lagade mat, värsta lyxmiddagen han laga. Man skulle ju tror att han var värsta kocken :) Leo sov en stund och kom upp sen igen nån timme och sen fick han sova vid halv tio igen. Jag fick även träffa han rumskompisar förutom Leo. Hans kusin Pär-Erik och så Simon. Trevliga snubbar de. Som var hemma en sväng och käka å duschade sen skulle dom dra till Åre. Medans John fixade de sista med maten så fick inte Leo vara med i köket. Så Simon höll vakt, dom var bakom soffan och jag satt i soffan och sen kolla jag bak och då blav han glad över att se mig så han kom till mig istället så då fick jag vakta han. :) Yeaj! Sen satte John och åt, fick smaka på han goda kött, han hade gjort marinaden helt själv, de var mumsigt. Tänk om man bodde med han vilka toppen måltider man skulle få då asså, de skulle man ju gärna inte tacka nej till. Sen kom kom dom andra två och satte sig, då var Leo och kollade vad dom gjorde och sen ville han pilla på datorn men de fick han inte och andra gången han var där så tog John med han och gav han till mig och sa att du får vara hos Frida (funderar på om han sa nått innan, typ fröken eller nått, men ja ja) och vi hade super mysigt tillsammans. Ett tag stod han och studerade pöjkarna när dom åt och sen hitta vi en leksak med spegel på som var väldigt intressant och sen mina armband var också intressant och såklart snörerna till luvorna på mina koftor. Dom var smarriga. Sen avrt han lite gringig då började han bli trött igen. Innan satt vi även på golvet och läste tidning de var också kul synd bara att man inte fick stoppa tidningen i munnen :( haha. John sa till mig att - Vad gullig du är mot han. De var roligt att höra att han tyckte de :D Belv super glad av de. Haha måste berätta en rolig sak kom på de nu, när jag kom dit så hade jag mina rosa stora örhängen på mig, inte världens smartaste kom jag på sen när Leo fick syn på dom och han ögon blev dubbelt så stora och hans arm närma sig. Då pkte dom av och john sa: - Aj jag såg hur ont de där gjorde. Haha ja de hade gjort rätt så ont om han hade fått tag i dom men de hann han inte som tur var.

John och jag pratade om en massa under dessa timmar. Trevlig som fan hade jag. Tack som fan för denna underbara dag/kväll!! Vi ses snart igen sötnosar :)


Och så tänkte jag skriva lite om idag: Först blev jag tillfrågad om att följa med tillskidbacken men de ville jag inte så jag fortsatte sova men sen ändrade dom sig och skulle åka till stan istället och dit ville jag följa med så jag typ flög ur sängen trött som fasen. Klara skulle ha ett par skor de var därför dom skulle in. Även jag hittade faktiskt ett par skor :D ett par ballerina, dom första jag någonsin äger så lycklig asså. Hittade även ett par pumps som var as snygga men dom var tyvärr en storlek för stor :( men men jag fick ett par sommarskor i alla fall. Sen var jag en sväng till Glitter och köpte ett solglasögonfodral, de behövdes. Så nu kan jag frakta mina brillor utan att vara orolig att jag ska paja dom. Dom är ju trots allt väldigt vädligt dyra, men grymt jävla snygga. Jag är nöjd med dagen, tyvärr han jag bara kolla i en skoaffär innan de bar av hemmåt igen för sotarn skulle komma och vi hade glömt att lägga fram nyckel till han. Klantigt! Men de får bli en annan gång, hoppas på att jag kna hitta ett par snygga pumps en vacker dag. Sen har jag inte gjort så mycke mer idag börjat packa och städa lite i mitt rum, ska fortsätta imorgon för nu ska jag gå och lägga mig är så jäkla trött nu asså.


Godnatt!


p.s Pelle skulle iväg och köpa batteri på macken och när han kom tillbaka så hade han en glass med till oss alla, en piggelin mums. TACK! d.s

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntu...

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?   Jag har njutit till tusen av den si...

Av Frida - 17 april 2015 20:15

Det har hänt en hel del sen jag var inne och skrev sist, men nu tänkte jag passa på att skriva medan orken är så pass hög. Gick och vart sjuk igår, fick plötslig huvudvärk och yrsel så det sluta med att dem fick plocka ner mig med skoter :( Sen fick ...

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :PMen än så länge är snön bra i backarna oc...

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! Januari avsluta jag med att hänga med ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards