Alla inlägg den 4 september 2011

Av Frida - 4 september 2011 20:13






P.S I LOVE YOU 

P.S I Love You är en kärleksfilm. Har sett den två eller tre gånger och den är fortfarande lika bra, fängslande och sorglig som första gången jag såg den. Gerry och Holly är lyckligt gifta ända tills Gerry en dag dög av en hjänrtumör, Holly drar sig då undan från familjen och resten av världens tills den dagen de är hennes födelsedag. Då hon först överraskas av sin familj och sina vänner och sen får en tårta och ett meddelande sent till sig från Gerry. Efter detta inspelade meddelande följer många brev, Gerry har planerat allt för att Holly ska komma över hans död och gå vidare med livet. 
Man kan inte låta bli att fälla en och en annan tår, de är så romantiskt och sorgligt.  


NO STRINGS ATTACHED


  Detta är en romantisk komedi från 2011 som handlar om Emma och Adam. Emma och Adam träffas första gången på ett läger för ungdomar sen dröjer de många år tils dem ses igen, men de dröjer ytterligare några år innan Adam får Emmas nummer och sen några år till innan dem verkligen börjar umgås som sexpolare och inget annat, dem lovar varandra att sluta om den andra vörjar få känslor. Adam bjuder ut Emma på alla hjärtans dag, de blir deras dejt och kanske deras sista. 
Jag gillade denna film och Aschton (Adam) var väldigt bra i denna serie, ser inte han som en seriös kille men shit han kan ju vara seriös :P 


How Do You Know



  Även detta är en romatisk komedi som handlar om softballspelaren Lisa, Matty och den unga diriktören George. Alla är väldigt olika, men den killen Lisa väljer först visar sig vara alldeles fel för henne. George riskerar att hamna i fängelse för något han inte gjort, Lisa blir kickad från sitt lag och Matty gillar tjejer och har svårt att hålla sig till en. 

Gillade denna film, nog främst för att  Reese Witherspoon (Lisa) är med. Älskar henne, hon är en av mina favoriter bland de kvinnliga skådespelarna :P

Av Frida - 4 september 2011 12:40

Igår när vi satt och åt fick mamma ett telefonsamtal av sin vän från Skåne, mamma bad att få ringa upp men de ville inte hennes vän för hon ville själv ringa igen :P 
Mamma började ana ugglor i mossen och någon timme senare parkerade dem (mammas vän och hennes man) sin husbil på våran uppfart. Otroligt kul med besök, vet inte när jag träffa dem sist. De var innan vi flytta upp i alla fall. 
Dem vuxna satt länge och prata i köket medan jag och Klara hade myspys :) (Hehe fick en anledning att städa rummet, städa bort min organiserade röra :P, fast jag är rädd för att jag inte hittar mina saker nu. Brukar jag inte göra efter att jag städat hihi). 

Och idag har vi suttit och snackat några timmar i köket innan de var dags för dem att dra vidare. Hehe blev lite tomt på uppfarten nu när deras stora husbil försvann :P De lär bli ännu mer tomt sen när jag tar med min bil härifrån, för om jag har tur så får jag jobbet jag vill ha :) Är fast bestämd att jag ska ha de jobbet :P


Snart är de dags för min och mammas dagliga promenad, vi hann inte med någon igår så jag bara måste ut idag annars får jag spunk. Hehe


På återseende!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards