Alla inlägg den 3 april 2012

Av Frida - 3 april 2012 18:54

Efter att vi har varit så vana vid regn och rusk (riktigt höstväder skulle jag vilja säga) så är nu vintervädret tillbaka, de är kallt och de snöar (idag har de toksnöat) så de känns som att de är början av säsongen igen vilket känns super knepigt när de verkligen är slutet på den (i alla fall för oss i Björnen). Jag tänker absolut inte njuta mindre av den sista tiden bara för att de är lite kallt ute absolut inte, jag ska ändå ta till vara på varenda minut jag har kvar av denna säsong! Men nog om de. 


Jag hittade för några veckor sen (när snön smälte som mest) en liten struts-ko som legat under snön, efter att jag satt den i solen så han fick tina lite så stoppa jag ner den i min ficka och där sitter den varje dag och tittar på mina gäster (får ganska många reaktioner av gästerna då dem tycker de är lite kul att jag har en ko i fickan, främst barn och föräldrar  till mindre barn). Han eller hon (vet inte vilket kön de är trots att kossor brukar vara honor :P) har inte riktigt haft något namn, först hette hon Hermelinen (efter liften, hitta ju henne trots allt vid liftstolpen) sen tänkte jag Herman men de kändes inte riktigt rätt de heller. Men idag har kossan fått ett namn på riktigt. Hade en liten dansk kille på kanske 2 år som kom med sin pappa till min lift, de var mycket prat om min lilla kossa och så fråga pappan om den hade ett namn och jag svara då nej och bad den lilla killen fundera ut en namn tills dem kom tillbaka. En stund senare kom dem tillbaka och han hade kommit på de klockrena namnet - Kossan Mu! Att inte jag tänkte på de, jag blev så glad och tackade den lilla killen :) Man måste vara typ 2 år för att komma på ett sånt namn! :P 


Här har vi då Kossan Mu :D   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards