Alla inlägg den 23 april 2012

Av Frida - 23 april 2012 20:40

Idag har jag haft supertråkigt, vi hade 326 åk i tusen precis lagom många för att man ska kunna räkna och sista timmen satt jag och räknade snöflingor hehe inte riktigt men vi hade inte en ända gäst sista timmen om de nu inte var ännu längre tid :P
Jag har fått äran att jobba med Christoffer idag vilket är väldigt trevlig, han spelade pigg och glad imorse och försökte få igång oss båda vilket gick sådär haha. Min lunch spenderade jag nere på Tusen dal tillsammans med han, vi båda behövde lite sällskap :P Från de att han åkte vid tio över tolv fram till fem i fyra så satt jag inne helt utan sällskap eller ja chefen (min nya) ringde en sväng och efterlyste anställningsavtalet som jag hade stoppat i fickan hehe annars satt jag inne i lifthuset och hade bla Christer i P3 som sällskap :)
Hehe jag önskade snöstorm så att vi kunde få stänga liften och visst fick jag snö och storm men ingen storm som var i närheten av att vi skulle få stänga :( de var värt ett försök i alla fall, jag ville gärna göra något annat än att sitta där uppe. Men sen när jag väl fick sluta och blev hämtad av Dick (pistör) för att bli transporterad till Hummel-berg så önska jag att jag inte hade önskat mig de där vädret, stormen blev värre ju närmare Hummeln vi kom. Man såg knappt något och de var inte så kul när snön piska än i anstiktet. Väl framme så gick jag in en sväng för att värma mig innan jag och Adam (liftvärd på Hummeln) kunde bege oss vidare neråt, Dick var nämligen tvungen att hämta en snowboardåkare som inte kunde ta sig ner (nybörjare). Pelikansvängen var inte rolig att åka, isig och jävlig men resten av biten var underbar att åka sista biten var väl lite sådär eller så var de bara jag som var trött men jag bara gled åt alla håll och kanter och de kändes som att jag surfa haha. 

Ja vi får väl se hur vädret ser ut imorgon, jag hoppas på storm faktiskt så att man får hamna i någon annan lift eller få något annat uppdrag :P hehe. Godnatt!!  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards